امروز سالگرد یکی از دربی‌های خبرساز استقلال و پرسپولیس است.

دربی استقلال پرسپولیس, دربی پایتخت, شهر اورد تهران - حمله استقلالی‌ها به داور دربی

استقلال و پرسپولیس مسابقه خبرساز و جنجالی کم نداشته‌اند و به جرات می‌توان گفت کمتر جدالی میان این دو تیم بوده  که اتفاقات حاشیه‌ای نداشته باشد. اما هشتم آبان سال ۹۴ اتفاقات خاصی در جریان دربی پایتخت به وقوع پیوست.

در آن روز استقلال و پرسپولیس به مصاف یکدیگر رفتند و آبی‌پوشان که توسط پرویز مظلومی هدایت می‌شدند، در اوایل نیمه دوم با ضربه جابر انصاری به گل رسیدند. این گل تا دقایق تلف‌شده پابرجا بود اما مردان برانکو ایوانکوویچ توسط جری بنستون مهاجم خارجی خودشان توانستند کار را به تساوی کشانده و بازی را برابر کنند.

مسابقه در نهایت با تساوی یک بر یک خاتمه یافت اما گروهی از مربیان و بازیکنان استقلال بلافاصله پس از پایان مسابقه سراغ محسن ترکی رفتند و از او به خاطر سبک قضاوتش انتقاد کردند. استقلالی‌ها اعتقاد داشتند اولا داور بازی وقت‌های تلف‌شده را بیشتر از حد معمول محاسبه کرده است و علاوه بر آن، در خود زمان تلف‌شده هم دوباره چیزی حدود یک دقیقه اضافه‌تر محاسبه شده و همین مسئله موجب شد پرسپولیس در آخرین لحظات به گل برسد و بازی مساوی شود. البته عوامل کمیته داوران این ادعا را رد کردند و گفتند طبق قوانین فیفا داور این اختیار را دارد که اگر بازی در وقت‌های تلف‌شده دچار وقفه شد، این زمان را هم محاسبه و اعمال کند.

منبع: خبـر ورزشی