قحطی شیرخشک در تهران؛ کسی صدای گریه بچه‌ها را می‌شنود؟
قحطی شیرخشک در تهران؛ کسی صدای گریه بچه‌ها را می‌شنود؟

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، در حالی که حدود ۲ ماه از کمیابی و نایابی شیرخشک در داروخانه ها زمان می گذرد، اما برخی از مسئولان همچنان با گفتار درمانی می کوشند تا این مشکل را لاپوشانی کنند. چندی پیش منوچهر دادگر نژاد، مدیر کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو وعده […]

- قحطی شیرخشک در تهران؛ کسی صدای گریه بچه‌ها را می‌شنود؟

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، در حالی که حدود ۲ ماه از کمیابی و نایابی شیرخشک در داروخانه ها زمان می گذرد، اما برخی از مسئولان همچنان با گفتار درمانی می کوشند تا این مشکل را لاپوشانی کنند.

چندی پیش منوچهر دادگر نژاد، مدیر کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو وعده داد که این فرآورده از مسیر تولید داخل و واردات، به زودی نیاز بازار مرتفع خواهد شد.

این در حالی است که عبدالحسین روح‌الامینی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعاهای دادگر نژاد  در گفت وگوی تلفنی برنامه تلویزیونی «تهران ۲۰» با انتقاد از کمبود شیرخشک و افزایش ۳ برابری قیمت آن گفت: مسئولین سازمان غذا و دارو را به مجلس دعوت کردیم و صحبت هم کردند‌ اما جرائت ندارند که به مجلس بیایند.

تعداد بازدید : ۰

وعده رئیس‌جمهور از شب عید به پاییز رسید

وی افزود: این سازمان با تسویه حساب ارزهای قبلی اختلاف دارد و هزار توجیه دیگر که قابل قبول نیست و باید یک جایی حل شود. بین وزارت بهداشت، بانک مرکزی و تولیدکننده و بقیه اجزا یک جایی باید حرف آخر را بزند. مجلس داد بزند. سال گذشته استیضاح وزیر بهداشت را تهیه کردیم اما در دستور کار مجلس قرار نگرفت. آقای رئیس جمهور گفتند که به من تا شب عید مهلت بدهید. 

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در انتقاد از کمبود شیرخشک و افزایش ۳ برابری قیمت آن گفت: آقای رئیس جمهور، آقای مخبر چه کاره اند؟ میان وزارت بهداشت، بانک مرکزی و تولید کننده و بقیه اجزا یک جایی باید کار را تمام کند. وی گفت: آقای رئیس جمهور سال گذشته گفت که تا شب عید به من مهلت بدهید اما اکنون مهرماه است… 


نوزادها ۴۵ روز صبر کنند تا شیرخشک برسد!

در همین حال پروین صالحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به نقل از مسئول سازمان غذا و دارو گفت: کمبود در شیر خشک وجود ندارد مگر برندهای خاص. به عنوان مثال در شیر خشک نان و ببلاک که از نوع رگولار هستند.

صالحی افزود: دلیل کمبود این موارد نیز واردات آن است که مواد اولی آن وارد ایران شده و بعد از تولید ظرف ۴۰  و ۴۵ روز آینده در بازار توزیع می‌شود.

مردم مستاصل و نا امید

این در حالی است که مشاهدات میدانی خبرنگار اطلاعات حاکی است که کمبود شیرخشک در اکثر داروخانه ها محسوس است و زمینه انتقاد و گلایه های مردم و به ویژه مادران را برانگیخته است. یک خانم جوان که پس از التماس های فراوان برای دریافت یک قوطی شیرخشک با پاسخ منفی مسئول فروش داروخانه روبه رو شده بود به خبرنگار ما گفت که برای خرید شیرخشک ساعت ها در مسیر داروخانه های مختلف در رفت و آمد بوده و با دست خالی باید به خانه برود.

یکی از مسئولان داروخانه نیز در واکنش به اعتراضات این مادر گفت: شرکت ها اصلا توزیع نمی کنند که شما اگر بگردید، بتوانید پیدا کنید. ضمن اینکه می‌گویند شیر خشک‌ها را صادر می‌کنند به کشورهای عراق و عربستان!

گزارش‌ها حاکی است قبلا فقط شیر خشک برند «نان» در بازار کمیاب بود اما حالا تقریبا اکثر برندهای شیر خشک را نمی توان یافت؛ مارک هایی که قبلا بدون مشکل عرضه می شد. این در حالی است که شیر خشک رژیمی در داروخانه‌ها وجود دارد.

 

منبع: اطلاعات انلاین