وضعیت مبهم روسیه برای عضویت در کنفدراسیون فوتبال آسیا
وضعیت مبهم روسیه برای عضویت در کنفدراسیون فوتبال آسیا

فدراسیون فوتبال روسیه هنوز تصمیم خود را برای عضویت در کنفدراسیون فوتبال آسیا نگرفته است.

به گزارش زیرنویس، اتحادیه فوتبال روسیه پس از گفت‌وگو درباره عضویت در اروپا یا آسیا، سیگنال‌های متفاوتی ارسال کرده است. یوفا در فوریه ۲۰۲۲ روسیه را به دلیل تهاجم به اوکراین به حالت تعلیق درآورد و تیم ملی این کشور و باشگاه‌ها در حال حاضر از مسابقات محروم شده‌اند. این امر باعث شده که برخی خواهان تغییر به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) شوند.

الکساندر دیوکوف رئیس فدراسیون فوتبال روسیه در این باره به TASS خبرگزاری رسمی روسیه گفت که این گزینه در جلسات نوامبر و دسامبر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

البته صحبت‌های ماکسیم میتروفانوف دبیر کل فدراسیون فوتبال روسیه متفاوت بوده است‌. وی در این باره به تاس گفت که روسیه علاقه‌مند به میزبانی مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۳۴ یا ۲۰۴۰ خواهد بود.

میتروفانوف اظهارداشت: فکر می‌کنم همه شما موافق هستید که روسیه از نظر سازمانی قطعاً بهتر از بسیاری از کشورهای دیگر آماده میزبانی یورو است. ما می‌دانیم که چگونه مسابقات بین‌المللی فوتبال را برگزار کنیم.

دیوکوف رئیس فدراسیون فوتبال روسیه که به عنوان میهمان در کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه فوریه شرکت کرده بود، عنوان کرد: “هنوز این احتمال وجود دارد که به عضویت آسیا درآییم. در آینده نزدیک رایزنی‌ها انجام خواهد شد. شاید این موضوع در کمیته اجرایی بررسی شود.

منبع: فارس