با وجود افت ۷۸ درصدی سود عملیاتی سامسونگ در فصل سوم ۲۰۲۳، این شرکت توانست در بازه‌ی زمانی موردبحث بیشترین سود فصلی امسال را ثبت کند. سامسونگ از آغاز سال جاری میلادی وارد شرایط نسبتا بحرانی شده است. بر اساس گزارش مالی سامسونگ، سود عملیاتی غول کره‌ای در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی به ۲٫۴ […]

- سامسونگ بیشترین سود امسال را ثبت کرد!

با وجود افت ۷۸ درصدی سود عملیاتی سامسونگ در فصل سوم ۲۰۲۳، این شرکت توانست در بازه‌ی زمانی موردبحث بیشترین سود فصلی امسال را ثبت کند. سامسونگ از آغاز سال جاری میلادی وارد شرایط نسبتا بحرانی شده است.

بر اساس گزارش مالی سامسونگ، سود عملیاتی غول کره‌ای در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی به ۲٫۴ تریلیون وون (۱٫۷۸ میلیارد دلار) رسید؛ درحالی‌که سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ توانسته بود ۱۰٫۸۵ تریلیون وون (۸٫۰۵ میلیارد دلار) سود عملیاتی به جیب بزند.

هزینه‌های سرمایه‌ایِ سامسونگ در فصل سوم ۲۰۲۳ به ۱۱٫۴ تریلیون وون (۸٫۴۵ میلیارد دلار) رسید. این شرکت انتظار دارد که مجموع هزینه‌های سرمایه‌ای در سال جاری میلادی به ۵۳٫۷ تریلیون وون (۳۹٫۸۲ میلیارد دلار) برسد.

سود عملیاتی سامسونگ در فصل اول امسال ۶۵۰ میلیارد وون (۴۷۴٫۶ میلیون دلار) بود و در فصل دوم به ۶۷۰ میلیارد وون (۴۹۶٫۹ میلیون دلار) رسید. سود عملیاتی این شرکت در فصل سوم، از مجموع فصل اول و دوم بیشتر بود.

سامسونگ می‌گوید درآمدش در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ به‌میزان ۱۲ درصد افت کرده و به ۶۷٫۴ تریلیون وون (۵۰ میلیارد دلار) رسیده است. سامسونگ در این بازه‌ی زمانی موفق شد ضرر کسب‌وکار تراشه‌های حافظه را ۱۴ درصد کاهش دهد و به ۳٫۷۵ تریلیون وون (۲٫۷ میلیارد دلار) برساند.

افت تقاضا برای گوشی و لپ تاپ، تولیدکنندگان این محصولات را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. اکثر برندها در تلاشند انبارهایشان را خالی کنند، اما همچنان تقاضا به اندازه‌ی کافی وجود ندارد.

سامسونگ پیش‌بینی کرده است که وضعیت بازار تراشه‌های حافظه در آینده‌ای نزدیک بهبود یابد. این شرکت می‌گوید که رونمایی محصولات جدید، باعث افزایش ابعاد بازار موبایل و کامپیوتر خواهد شد.

کسب‌وکار Mobile eXperience سامسونگ به‌لطف فروش چشمگیر گلکسی S23 فصل بسیار خوبی سپری کرد. در سه‌ماهه‌ی سوم امسال حتی کسب‌وکار تلویزیون سامسونگ درآمد مناسبی به دست آورد.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین