داستان بدهی استقلال به راننده‌های مربیان و بازیکنان خارجی خود طی سال گذشته، سر و صدای زیادی به راه انداخت.

استقلال, فوتبال - قرار نیست غریبه‌ها به حساب استقلال ناهار بخورند!

زیرنویس گزارشی منتشر کرد مبنی بر این‌که باشگاه استقلال به خاطر ایاب و ذهاب ریکاردو ساپینتو، دستیارانش و همچنین بازیکنان خارجی فصل گذشته تیم مبلغ قابل ملاحظه‌ای بالغ بر ۴۵۰ میلیون به رانندگان طرف قرارداد خود بدهکار است. در همین رابطه شخص طرف قرارداد با باشگاه استقلال با صراحت حرف‌هایش را زد اما باید صحبت‌های استقلالی‌ها را هم شنید.

در همین ارتباط: سرمربی استقلال با لندکروز می‌رفت، یامگا با سوناتا/ بنز به مدیرعامل رسید!

یکی از مسئولان باشگاه استقلال در واکنش به این ادعا به زیرنویس گفت: در رابطه با امور مالی خود آقای خطیر به عنوان مدیرعامل صحبت می‌کنند و بدون هماهنگی با او ما مصاحبه نمی‌کنیم اما پیرامون پرونده مذکور بهتر است اطلاعاتی بدهم تا همه‌چیز برای مردم مشخص شود. این‌که می‌گویند یک‌سری از فاکتورها موردتایید باشگاه استقلال نبوده دلیلی کاملا قانونی دارد؛ وقتی قرار است برای خارجی‌ها ماشین تهیه شود، این فاکتورها باید مراحل اداری خود را طی کنند و علاوه بر معاون اجرایی باشگاه، سرپرست تیم هم پای برگه‌ها را امضا کند در غیر این صورت فاکتورها اعتبار ندارند و بخش مالی استقلال نمی‌تواند آن‌ها را بپردازد. اگر حتی یک فاکتور بدون امضای افراد مسئول پرداخت شود قطعا نهادهای بازرسی به آن گیر می‌دهند.

این مسئول باشگاه استقلال ادامه داد: این‌که فرد یا شرکت موردنظر در همان زمان که مدعی است چنین اتومبیل‌هایی را در اختیار گذاشته، از افراد مسئول در استقلال امضا نگرفته است، مشکل ما نیست و به خود ایشان برمی‌گردد. استقلال در مورد بدهی‌های گذشته متعهد است اما بدهی‌هایی که مدارکشان کامل باشد. پیرامون بحث ناهار خوردن رانندگان هم مسئله این است که در باشگاه‌هایی مانند استقلال که زیر نظر دولت و سازمان بازرسی قرار دارند، اصلا چیزی به نام توافق شفاهی معنا ندارد. اگر در قرارداد فردی قید شود که تغذیه او با باشگاه استقلال است، این کار باید انجام شود اما در غیر این صورت استقلال هیچ تعهدی ندارد که هزینه غذا خوردن اشخاصی که با باشگاه به دلایل مختلف همکاری می‌کنند را بپردازد چون چنین کاری غیرقانونی است. ما کتمان نمی‌کنیم که باشگاه استقلال مشکل مالی دارد و مطالبات طلبکاران باید به مرور پرداخت شود اما ارقامی را می‌پردازیم که تمام اسناد و مدارک آن کامل باشد.

منبع: خبـر ورزشی