کردستان با ۱۱ طرح بزرگ ریلی، آب و برق «نونوار» می‌شود
کردستان با ۱۱ طرح بزرگ ریلی، آب و برق «نونوار» می‌شود

این تصفیه خانه‌ ۲۰۰هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد.پروژه آبرسانی از تصفیه‌خانه آب شرب شهر دیواندره به این شهر و مجتمع روستایی اوباتو از سد سیازاخ در راستای تامین آب شرب بلندمدت شهر دیواندره تا افق سال ۱۴۲۵به ظرفیت ۲۵۰لیتر بر ثانیه برای جمعیت تحت پوشش ۵۱هزار و ۳۳۲نفر و سد مخزنی چراغ […]

- کردستان با ۱۱ طرح بزرگ ریلی، آب و برق «نونوار» می‌شود

این تصفیه خانه‌ ۲۰۰هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد.پروژه آبرسانی از تصفیه‌خانه آب شرب شهر دیواندره به این شهر و مجتمع روستایی اوباتو از سد سیازاخ در راستای تامین آب شرب بلندمدت شهر دیواندره تا افق سال ۱۴۲۵به ظرفیت ۲۵۰لیتر بر ثانیه برای جمعیت تحت پوشش ۵۱هزار و ۳۳۲نفر و سد مخزنی چراغ ویس با حجم ۸۶میلیون مترمکعب با هدف تامین آب شرب بلندمدت شهر سقز تا افق سال ۱۴۲۵به میزان ۲۴میلیون مترمکعب در سال و همچنین آبگیری سد مخزنی امیرآباد با حجم ۵.۷ میلیون مترمکعب به منظور تامین آب کشاورزی برای ۵۰۰هکتار اراضی شبکه آبیاری و زهکشی از دیگر پروژه هایی است که به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

بهره‌برداری از ۲۷۰۰هکتار شبکه آبیاری و زهکشی گاران هم در راستای تبدیل ۲۷۰۰هکتار از اراضی دیم پایاب سد گاران مریوان به آبی، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید محصولات کشاورزی در سفر استانی رئیس جمهوری و کابینه دولت سیزدهم به استان کردستان در دستور کار قرار می‌گیرد.

علاوه بر این با هدف بهبود کیفیت پساب خروجی و کاهش مقادیر فسفر، نیترات و آمونیاک به حد مجاز، فاز مایع تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج ارتقای کمی و کیفی می‌یابد و در همین راستا شاهد افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه از ۱۲۰هزار به ۲۰۰هزار مترمکعب در روز و افزایش جمعیت تحت پوشش از ۴۶۰هزار نفر به ۷۰۰هزار نفر خواهیم بود.

فردا طرح‌ها و پروژه‌های صنعت برق هم جمعاً با اعتبار ۲۵۱۰میلیارد تومان به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

تبدیل کامل شبکه سیم مسی استان به کابل خودنگهدار، افتتاح طرح بهارستان در راستای توسعه، اصلاح و بهسازی کامل شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و پست‌های توزیع برق ۶۴۴روستا در سطح ۱۰شهرستان استان و احداث خط و پست فوق توزیع ۶۳به ۲۰کیلوولت شهید نمکی و بکارگیری از ۱۰فیدر ۲۰کیلوولت از پروژه‌های افتتاحی برقی در استان کردستان خواهد بود .

فردا همچنین علاوه بر افتتاح طرح های صنعت آب و برق ، استان کردستان به شبکه ریلی سراسری متصل می شود.

پروژه راه‌آهن تک خطه ۱۵۱ کیلومتری همدان- سنندج با ظرفیت جابه‌جایی ۶۰۰ هزار نفر مسافر و یک میلیون تن بار فردا با حضور رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

خط ریلی همدان- سنندج از ایستگاه همدان آغاز شده و ضمن عبور از حوالی شهرهای بهار، لالجین، صالح آباد، قروه و دهگلان به ایستگاه سنندج منتهی می‌شود و مقرر است در ادامه مسیر با عبور از شهر مریوان به مرز باشماق متصل شود.

جابه‌جایی کالا از مرز باشماق (کردستان عراق) و اتصال سنندج به شبکه ریلی سراسری از طریق همدان و تهران از جمله اهداف احداث این راه‌آهن است.

حداکثر سرعت طراحی این مسیر ریلی برای قطارهای مسافری ۱۶۰کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری ۱۲۰کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است که انتظار می رود سرعت عملیاتی قطار مسافری در شروع بهره برداری حدود ۱۲۰کیلومتر بر ساعت باشد و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۲ماه آینده به ۱۶۰کیلومتر در ساعت برسد.

منبع: اطلاعات انلاین