به گزارش زیرنویس ازقزوین، مراسم تجلیل از صادر کنندگان برتر استان قزوین با حضور پیلتن مدیرکل آسیای غربی سازمان توسعه تجارت ایران، اعلایی استاندار، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری، مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی استان، وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، […]

به گزارش زیرنویس ازقزوین، مراسم تجلیل از صادر کنندگان برتر استان قزوین با حضور پیلتن مدیرکل آسیای غربی سازمان توسعه تجارت ایران، اعلایی استاندار، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری، مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی استان، وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، افضلی رئیس سازمان صمت استان، عمیدی مسئول نمایندگی وزارت خارجه در قزوین، صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، جمعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان نمونه ملی و استانی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

IMG-20231030-WA0015

مجید سعیدیان دراین مراسم گفت: در شرایط حساس کشور انتظار داریم حمایت از تولید با جدیت و اراده بالا صورت گیرد اما گویای برخی خواسته و یا ناخواسته مانع تولید و صادرات می شوند و کار را برای ما سخت تر می کنند لذا امیدواریم با تغییر رویکرد خود موجب دلگرمی بیشتر فعالان اقتصادی شوند تا تولید و اشتغال با چالش مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت افزود: رفع تعهدات ارزی ناشی از بازگشت ارز، طولانی شدن زمان استرداد مالیات ارزش افزوده ، کمبود نقدینگی شرکت های صادراتی، ناکافی بودن تسهیلات بانکی با توجه به حجم صادرات و نبود مشوق های صادراتی از مهمترین مطالبات و چالش های صادرکنندگان است.

 وی تصریح کرد:  نکته مهم برای صادرکنندگان این است که در کنار موانع و مشکلاتی که دارند باید در یک شرایط غیر عادلانه با کشورهایی رقابت کنند که شرایط بهتری از ما دارند و مورد حمایت جدی قرار دارند.

وی بیان کرد: امروز در زمینه تعهدات ارزی با چالش های جدی مواجهیم و زمان بازگشت ارزش افزوده طولانی است و بموقع پرداخت نمی شود و صادرکنندگان با مشکل نقدینگی مواجهند که باید برای آن تدبیر کرد.

IMG-20231030-WA0014

سعیدیان تصریح کرد: وقتی کارت بازرگانی به هر دلیلی تعلیق می شود دیگر عملا قادر به واردات و صادرات نیستیم و این وضعیت نگران کننده است.

وی افزود: امسال صادرات ما از نظر ارزش ارزی حدود ۱۷ درصد و از نظر حجمی و وزنی حدود ۱۶ درصد کاهش داشته که بخشی از آن ناشی از شرایط کشور بوده و بخشی هم ناشی از صدور کالا از گمرکات خارج از استان باشد اما حتما بخشی نیز ناشی از موانع مسیر است که باید برطرف شود.

سعیدیان اظهارداشت: خوشبختانه تعامل و همکاری مدیران استانی رضایت بخش است و با این همکاری توانستیم در سال گذشته ۱۳۶ میلیون دلار محصولات فولادی صادر کنیم و اگر موانع برطرف شده و حمایت ها بیشتر قادریم صادرات خود را افزایش دهیم.

سعیدیان در ادامه اظهارداشت: با توجه به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و مطالبه گری از خبرنگاران درخواست می کنم به موضوع صنعت، تولید و صادرات و واردات به صورت تخصصی ورود کنند و با طرح مسائل کارشناسی گره گشای مشکلات باشند.

IMG-20231030-WA0011

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع خبر: رکنـا

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]