ویسی: مقابل پرسپولیس برای نباختن بازی می‌کنیم و نباید خودمان را نابود کنیم!
ویسی: مقابل پرسپولیس برای نباختن بازی می‌کنیم و نباید خودمان را نابود کنیم!

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، عبدالله ویسی در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس برای نزدیک کردن خود به صدر و جدا نشدن از آن بازی می‌کند و ما هم به خاطر اینکه از انتهای جدول کنده شویم و شرایط خود را بهتر کنیم. بازی بسیار پراسترس و پرتنشی داریم و […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، عبدالله ویسی در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس برای نزدیک کردن خود به صدر و جدا نشدن از آن بازی می‌کند و ما هم به خاطر اینکه از انتهای جدول کنده شویم و شرایط خود را بهتر کنیم. بازی بسیار پراسترس و پرتنشی داریم و امیدوارم با یک بازی جوانمردانه و خوب، هم مردم راضی باشند و هم ما بتوانیم امتیاز بگیریم و دست پر از آزادی خارج شویم.

وی افزود: بازیکنان برای بازی کردن مقابل پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی انگیزه خاصی دارند و امیدوارم بازیکنان ما هم این انگیزه را داشته باشند تا بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم. 

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان در پاسخ به این سوال که آیا این تیم نیز در بازی فردا تماشاگر دارد، توضیح داد: هواداران ما در همه جای ایران همراه صنعت نفت هستند و قطعا برای بازی فردا نیز افرادی به وزرشگاه آزادی می‌آیند و بازی این تیم دوست‌داشتنی را می‌بینند.

*نمی خواهیم با دست خود صنعت نفت را نابود کنیم

ویسی در واکنش به این موضوع که با توجه به شرایط تیمش در جدول به تساوی فکر می‌کند و یا به دنبال کسب پیروزی هستند، عنوان کرد: تساوی هم برای ما خوب است. با توجه به شرایطی که ما و پرسپولیس داریم، کسب تساوی در آزادی هم برای ما بد نیست. ما برای نباختن و بردن بازی می‌کنیم. باز بازی کردن و  حمله کردن مقابل این تیم در آزادی حکم مرگ را دارد. نمی‌خواهیم با دست خود صنعت نفت را نابود کنیم. قطعا شسته و رفته بازی خواهیم کرد. 

وی در مورد نفرات غایب صنعت نفت مقابل پرسپولیس توضیح داد: عباس قاسم و رضا امانی را نداریم. 

*تیمی با هزینه هزار میلیاردی با تیمی که هزینه ۸۰ میلیاردی دارد، متفاوت است

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان در مورد اینکه تیمش چه مشکلی دارد که تصمیم گرفت هفته قبل اعلام کرد دیگر در این تیم نمی‌ماند، گفت: تیم‌های نفتی همیشه این حالت را دارند. آیین‌نامه‌ای برای آنها ثبت شده که وزارت نفت برای تیم‌های حرفه‌ای در فوتبال هزینه نکند. تمام مسئولان کار و تلاش می‌کنند، اما جایی این حرکات قفل می‌شود. بودجه‌ای که به ما می‌دهند در حد حفظ تیم است. تیمی که هزار میلیارد هزینه می‌کند با تیمی که هزینه ۸۰ میلیاردی دارد متفاوت است. به همین دلیل صنعت نفت باید برای نیفتادن بجنگند. من هم همین کار را انجام می‌دهم و باید ما را تحمل کنند. این بودجه حتی در حد تیم‌های میانه جدول هم نیست. اعتقاد دارم خوزستان لیاقت داشتن تیمی در آسیا را دارد. ما باید برای کسب سهمیه آسیا اشک بریزیم، نه برای بقا در لیگ برتر. 

ویسی تصریح کرد: این حرف‌های من را برخی بد برداشت کرده و می‌گویند تیم را برای آسیا می‌بندم. وقتی من فقط ۸۰ میلیارد بودجه دارم که پول فقط یک بازیکن تیم‌های بالای جدولی می‌شود، چگونه می‌توانم برای آسیا تیم ببندم. برای همین رفتم، اما بار دیگر به خاطر مردم ماندم و کارم را با تمام وجود انجام می‌دهم. 

وی در واکنش به این موضوع که زمان حضورش در صبای قم و استقلال خوزستان، تیم‌هایی از بازیکنان لیگ یکی و دسته دومی انجام داد که یکی از آنها مدعی و دیگری قهرمان شد، آیا اکنون در صنعت نفت آبادان نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد، گفت: جدا از اینکه خوزستان مهد فوتبال ایران است، مهد پول هم هست. ما روی نفت نشسته‌ایم. من نمی‌خواهم از کسی ایراد بگیرم، اما همه چیز مثل نفت، گاز، خاک، آب و… داریم، متاسفانه به برخی تیم‌ها پول می‌دهند و به برخی نمی‌دهند. این قانون هم تصویب‌شده است و نمی‌توانیم کاری کنیم. 

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان در واکنش به این موضوع که آیا هیات مدیره و مدیرعامل صنعت نفت آبادان به او اولتیماتوم داده‌اند، عنوان کرد: وقتی تیمی برای بقا در لیگ برتر بسته شده، به کسی اولتیماتوم نمی‌دهند، خودم خواستم بروم زیرا اذیت می‌شدم. اما پس از مشورت با دوستان ماندم. هیچ کس به من اولتیماتوم نداده است. 

ویسی در مورد انتقادات مطرح شده نسبت به فهد طالب و عباس قاسم، خاطرنشان کرد: فهد طالب دروازه‌بان اول یا دوم تیم ملی عراق است. برخی‌ها از فردی که فقط یک بار به تیم ملی دعوت شده و دروازه‌بان پنجم است، به عنوان دروازه‌بان تیم ملی نام می‌برند، اما متاسفانه تاکنون شرایط طالب با ما جور نشده است. روی تمام گل‌هایی که خوردیم همه بازیکنان مقصر بوده‌اند، اما فهد هم در این گل‌ها دخیل بود. وقتی یک دروازه‌بان گل نمی‌خورد می‌گویند کلین شیت کرده است، اما وقتی گل می‌خورد همه تقصیرها گردن او می‌افتد. اگر حقیقت را بگویم تاکنون دروازه‌بانی که مدنظر من باشد، نبوده اما واقعا ۴-۳ بازی او را دیدیم و همکاران من هم به عراق سفر کردند تا این بازیکن را به ایران آوردیم.

*عباس قاسم مصدوم شده و دلش نمی آید این موضوع را به ما بگوید

وی ادامه داد: عباس قاسم، مصدوم شده و دلش نمی‌آید این موضوع را به ما بگوید. مصدومیتش هم شدید است و به همین دلیل در بازی فردا حضور ندارد. فهد طالب هم طبق خواسته‌ای که ما داریم تلاش می‌کند. در تیم ملی عراق هم دروازه‌بانی کرده، اما شرایطش جور نشده است. در تمام دنیا نیز این حالت وجود دارد. ادن هازارد هم در رئال مادرید شرایطش جور نشد و آن چیزی نبود که باید باشد، اما ما این بازیکنان را واقعا با برنامه به ایران آوردیم. البته فکر می‌کنم در آینده به درد ما بخورد. 

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان در مورد جمله معروفش مبنی بر اینکه دروازه‌بان خوب از پدر و مادر خوب بهتر است، عنوان کرد: صد درصد هنوز روی این حرف هستم. این حرف ثابت شده و در تمام دنیا می‌گویند. ما باید از داشته‌های خود بهترین استفاده را ببریم. 

ویسی در پاسخ به این سوال که در واکنش به این موضوع که دین خود را به فوتبال خوزستان ادا کرده و الان برای حفظ آرامش صنعت نفت چه انتظاری از پیشکسوتان، هواداران و رسانه دارد، اظهار داشت: می‌گویند شاید فوتبال خوزستان ظرفیت سه تیم در لیگ برتر را نداشته باشد، اما من می‌گویم یکی از این تیم باید آسیایی شود. می‌گویم اگر قرار است ایرادی به من بگیرید، ایراد درستی باشد نه اینکه بگویید ویسی فلان مربی را دستیارش کرده، شب گذشته سر تمرین نبوده یا تمرینات خود را صبح برگزار می‌کند، بهانه و تخریب است. اگر به منِ مربی انتقاد درست کنند، آن را قبول می‌کنم، مثلا بگویند این بازیکن به فلان بازی نمی‌خورد و باید عوض شود. ضمن اینکه باید دید چه به من داده و چه می‌خواهند. نباید یک سیب‌زمینی، پیاز یا گوجه به من بدهند و خورشت سبزی بخواهند. من فقط می‌توانم با همان مواد یک غذای خوشمزه درست کرده و یک نفر را سیر کنم. 

*باید برای بقا در لیگ برتر بجنگیم

وی ادامه داد: تیم ما برای بقا در لیگ برتر حفظ شده و من هم باید برای همین موضوع بجنگم. این جنگ اگر نباشد، تیم به درد نمی خورد. اما اینکه فلانی ایراد زشتی بگیرد، یعنی تخریب کردن. هر مربی‌ به آبادان آمده او را تخریب کرده و فراری‌اش داده‌اند، اما می‌گویم این کار را نکنید. باید یک نفر بیاید و کار کند. وقتی خودشان هستند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اما وقتی بیرون نشسته‌اند می‌گویند داستان به این شکل است. متاسفانه برخی‌ها می‌خواهند من را تخریب کنند اما مردم باهوش هستند و می‌دانند چه اتفاقی افتاده، خودشان می‌دانند از ما چه می‌خواهند و من هم با تمام وجود کار خود را می‌کنم و تلاش می‌کنم مردم اذیت نشوند.

*چه فرقی دارد پنجم شویم یا چهاردهم

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان در مورد مهم‌ترین هدف این تیم در این فصل عنوان کرد: رتبه تک رقمی برای فوتبال ایران نیست. بلکه برای فوتبال اروپا است. زیرا پولی که به تیم هفتم می‌دهند، با تیم هشتم فرق دارد. چه فرقی دارد ما پنجم شویم یا چهاردهم، مگر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به تیم پنجم ۵ میلیارد می‌دهد و به تیم ششم ۳ میلیارد؟ در فوتبال اروپا به این دلیل برای رتبه تک رقمی یا دو رقمی تلاش می‌کنند که پول برایشان مهم است. پولی گیرمان نمی‌آید، چهاردهم شویم چه فرقی با رتبه پنجمی یا تک رقمی دارد. هیچ اتفاقی بین تیم نهم یا دهم نمی‌افتد.

ویسی عنوان کرد: از نظر سازمان لیگ ما چهاردهمین لیگ از لحاظ هزینه و بودجه هستیم. رتبه‌های دوازدهم تا شانزدهم می‌جنگند تا دو تیم نیفتند. اما در لیگ یک با ۱۶ یا ۱۷ تیم برای صعود می‌جنگیم. در حالی که اینجا برای نیفتادن می‌جنگیم. 

وی در خصوص حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه توضیح داد: در هر جای دنیا اگر جنگی شود، مردم با مظلوم هستند. جنگ در هیچ جای دنیا خوب نیست. اسلام می‌گوید عدالت، برابری و برادری. من هم می‌گویم ما طرفدار مظلوم هستیم.

پایان پیام/





منبع: فارس