شمس: با لیگ پویا، حضور لژیونرها و شایستگی‌های شمسایی می‌توانیم قهرمان جهان شویم
شمس: با لیگ پویا، حضور لژیونرها و شایستگی‌های شمسایی می‌توانیم قهرمان جهان شویم

حسین شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، در مورد انتخاب مسلم اولاد قباد به عنوان برترین بازیکن سال فوتسال آسیا ۲۰۲۳ اظهار داشت: او از ابتدا توانسته بود خودی در فوتسال نشان دهد و در سال ۲۰۱۲ با تیم لرستان توانست عنوان قهرمانی دانش آموزی کشور را بدست آورد. وی ادامه داد: در همان […]

حسین شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، در مورد انتخاب مسلم اولاد قباد به عنوان برترین بازیکن سال فوتسال آسیا ۲۰۲۳ اظهار داشت: او از ابتدا توانسته بود خودی در فوتسال نشان دهد و در سال ۲۰۱۲ با تیم لرستان توانست عنوان قهرمانی دانش آموزی کشور را بدست آورد.

وی ادامه داد: در همان سال تیم لرستان به نمایندگی از کشورمان به مسابقات فوتسال جهانی در ترکیه اعزام و با این تیم توانست قهرمان جهان شود. حتی  در مسابقات ستاره بود و همچنین بهترین بازیکن دانش آموزی ایران معرفی شد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: از آن تاریخ به بعد اولاد قباد با سن ۱۶ سال شناخته شد و بعد از این مسابقات به تیم ارم کیش قم پیوست و با تلاش و بازی خوب خود توانست خودش را به عنوان ستاره جدید به فوتسال ایران معرفی کند و تیم‌های زیادی از جمله مس سونگون و.. به دنبال جذب وی بودند.

وی افزود: اولاد سال گذشته در جام ملت‌ها در کویت نشان داد که یک سر و گردن از سایر بازیکنان تیم‌ها بالاتر است و همه کارشناسان AFC روی مسلم نظر مثبت داشتند و در آخر هم به عنوان ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌ها انتخاب شد. از همان اول که نام کاندیداها اعلام شد مشخص بود اولاد قباد بعنوان برترین بازیکن سال آسیا انتخاب می‌شود که شب گدشته این اتفاق افتاد. وی از نظر اخلاقی و از نظر فنی بسیار جوان خوب و شایسته‌ای است. 

شمس در پاسخ به سوالی که چرا حسین طیبی در لیستAFC به عنوان کاندیدای برترین بازیکن سال آسیا حضور نداشت، گفت: نگاه AFC در فوتسال آسیا به رنگینگ آسیا بوده و ملاک جام ملت‌ها است. از طرف دیگر اینکه جام باشگاه‌های آسیا هم برگزار نشد. آنها برای لژیونرهای آسیایی برنامه ندارند و شاید سال آینده این عنوان در برترین‌ها اضافه شود. طیبی بازیکن بزرگی است و عملکرد خیلی خوبی در اسپانیا و در لیگ اروپا دارد.

وی در مورد تیم ملی گفت: امیدوارم با قدرتی که ایران در فوتسال دارد به خصوص با حضور ۴ لژیونر و همچنین لیگ خوب و پویا تیم ملی قهرمان آسیا شود و این بهترین فرصت است. در سال ۲۰۲۴ در بازی‌های جهانی ازبکستان امیدوارم به فینال این مسابقات صعود کنیم و با توجه به عملکرد برزیل و اسپانیا که ضعیف ترین دوران خود را طی می‌کنند تیم ایران با پرتغال به فینال بروند و با شایستگی‌هایی که وحید شمسایی سرمربی تیم ملی دارد، قهرمان جهان شویم.

پایان پیام/





منبع: فارس