این یک دروغ بزرگ است!
این یک دروغ بزرگ است!

  به گزارش «اطلاعات آنلاین»، رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت ۱۳ آبان گفتندد: یک مسئله را میخواهم مطرح کنم و آن مقابله‌ ما با آمریکاست. آمریکایی‌ها دشمنی‌های خودشان با ملت ایران را منسوب می‌کنند به مسئله‌ سفارت، می‌گویند آقا علت اینکه آمریکا ایران را تحریم می‌کند، با ایران […]

- این یک دروغ بزرگ است!

 

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت ۱۳ آبان گفتندد: یک مسئله را میخواهم مطرح کنم و آن مقابله‌ ما با آمریکاست. آمریکایی‌ها دشمنی‌های خودشان با ملت ایران را منسوب می‌کنند به مسئله‌ سفارت، می‌گویند آقا علت اینکه آمریکا ایران را تحریم می‌کند، با ایران بدی می‌کند، در ایران اغتشاش راه می‌اندازد، مشکلات درست می‌کند علتش این است که دانشجویان شما رفتند سفارت آمریکا را تسخیر کردند این را هم آمریکایی‌ها می‌گویند، هم مَن تبع آنها در داخل کشور می‌گویند. این دروغ بزرگی است.

ایشان افزودند: ۲۶ سال قبل از حادثه‌ سفارت کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ آن روز که دیگر کسی به سفارت نرفته بود! اسنادی که از سفارت بدست آمد که الان ۸۰-۷۰ جلد کتاب است نشان داد که از همان ‌روزهای اول بعد از پیروزی انقلاب سفارت آمریکا مرکز توطئه و جاسوسی بوده علیه ایران، حتی در سفارت آمریکا طراحی کودتا میشده که کودتا کنند علیه انقلاب. طراحی جنگ داخلی میشده؛ تلاش میکردند که در استانهای مرزی کشور جنگ داخلی راه بیندازند. یعنی سفارت امریکا از اولین روزهای شروع انقلاب مرکز توطئه علیه کشور و علیه انقلاب بوده ربطی به تسخیر لانه‌ی جاسوسی ندارد.

رهبر انقلاب افزودند: در میان این سه مناسبتی که در سیزده آبان اتفاق افتاده، در دو مناسبت آمریکایی‌ها ضربه زدند به ملت ایران، در یک مناسبت ملت ایران ضربه زد به آمریکایی‌ها.  آن دو مناسبتی که ضربه‌ی آمریکا بود به ملت ایران،
یکی تبعید امام بود در سیزدهم آبان سال ۴۳، به علت مخالفت او با کاپیتولاسیون. ضربه‌ی دوم کشتار دانش‌آموزان بود. در روزهای اوج حرکت انقلابی ملت ایران پلیس شاه دانش‌آموزان را در همین جلو دانشگاه قتل‌عام کردند. رگبار گرفتند عده‌ای دانش‌آموز را به خاک و خون کشیدند. ده ماه بعد از پیروزی انقلاب، سیزده آبان سال ۵۸ بود که دانشجوها رفتند وارد سفارت شدند، سفارت آمریکا و آن سفارت را تسخیر کردند و اسرار و اسناد پنهانی آن سفارت را افشا کردند. آبروی آمریکا رفت. این ضربه‌ی ملت ایران بود به آمریکا. 

منبع: اطلاعات انلاین