به گزارش زیرنویس، سرهنگ احسان مومنی گفت: طرح تشدید برخورد استفاده و صحبت با تلفن همراه رانندگان در حین رانندگی نیز از روز شنبه در سطح معابر شهر تهران آغاز گردیده است. وی افزود: علت بیش از ۵۰ درصد از تصادفات ما در سطح معابر پایتخت بدلیل عدم توجه به جلو از سوی رانندگان می […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ احسان مومنی گفت: طرح تشدید برخورد استفاده و صحبت با تلفن همراه رانندگان در حین رانندگی نیز از روز شنبه در سطح معابر شهر تهران آغاز گردیده است.

وی افزود: علت بیش از ۵۰ درصد از تصادفات ما در سطح معابر پایتخت بدلیل عدم توجه به جلو از سوی رانندگان می باشد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: پلیس در قبال حفظ جان و اموال مردم مسئولیت دارد. لذا طرح تشدید برخورد با استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در حال اجراست و رانندگان متخلف اعمال قانون می شوند.

سرهنگ مومنی افزود : این طرح که از روز شنبه آغاز شده حدود ۱۵ راننده ای که از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده کرده بودند در این چهار روز اعمال قانون شده اند. یعنی روزانه حدود ۴ هزار راننده ای که این تخلف را انجام داده بودند اعمال قانون شده و همکاران بنده به این رانندگان هشدار و تذکر لازم را در خصوص خطرات ناشی از این تخلف داده اند.

وی گفت: طرح برخورد و اعمال قانون استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و نبستن کمربند ایمنی توسط رانندگان همزمان در سطح معابر شهر تهران در حال اجراست . بستن کمربند ایمنی نهادینه شده است ولی برخی اوقات مشاهده می شود که راننده و مخصوصا سرنشین جلو و افرادی که از شهرستان ها به سمت تهران می آیند این موضوع را رعایت نمی کنند که البته آمار آن بسیار کم است و روزانه در شهر تهران حدود هزار نفر بدلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی اعمال قانون می شوند.

منبع خبر: رکنـا