خمز: گاهی در زمین‌هایی بازی می‌کنیم که گوسفند هم به آن نمی‌رود
خمز: گاهی در زمین‌هایی بازی می‌کنیم که گوسفند هم به آن نمی‌رود

به گزارش زیرنویس، پاکو خمز در نشست خبری پیش از بازی با نساجی مازندران، در خصوص آخرین وضعیت تیم، اظهار داشت: هفته تمرینی خوبی داشتیم. خوشبختانه محروم و مصدوم نداریم و کاملاً آماده دیدار فردا هستیم. می‌خواهیم بازی خوبی مقابل هواداران‌مان انجام داده و بار دیگر به روند پیروزی بازگردیم. وی در پاسخ به سوالی […]

به گزارش زیرنویس، پاکو خمز در نشست خبری پیش از بازی با نساجی مازندران، در خصوص آخرین وضعیت تیم، اظهار داشت: هفته تمرینی خوبی داشتیم. خوشبختانه محروم و مصدوم نداریم و کاملاً آماده دیدار فردا هستیم. می‌خواهیم بازی خوبی مقابل هواداران‌مان انجام داده و بار دیگر به روند پیروزی بازگردیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص جزئیات اتفاقات بعد از بازی مقابل ذوب آهن، توضیح داد: می‌خواستم بازیکنان ناراحت شده و به خودشان بیایند و هدفم از آن صحبت‌ها در نشست خبری بعد بازی مقابل ذوب آهن، همین موضوع بود. من مربی هستم و باید از تمامی ابزارها برای موفقیت تیم استفاده کنم و یکی از ابزارهای من همین تلنگر به بازیکنان بود. هر حرفی که در فضای مجازی مطرح می‌شود را باور نکنید؛ چرا که اکثرشان درست نیست. اکثر مردم در فضای مجازی نظرشان را می‌نویسند و در این بین، برخی افراد دروغگو و ترسو نیز آنجا عرض اندام می‌کنند.

سرمربی تراکتور در خصوص بازی با نساجی مازندران، بیان کرد: نساجی همان طور که مقابل سپاهان بازی کرد، مقابل ما نیز بازی خواهد کرد. آنها در لیگ با چهار دفاع و در آسیا با پنج دفاع بازی می‌کنند. نساجی، تیم جنگنده‌ای است و مهاجم این تیم نیز یکی از بهترین مهاجمان ایران است. خط دفاعی‌مان باید با تمرکز بالا کار کند.

خمز درمورد اینکه به آینده تراکتور امیدوار هستید یا نه، عنوان کرد: همیشه به تراکتور امیدوار هستم و نمی‌توانم بدبین باشم. در بین ۲ نیمه بازی با ذوب‌آهن صحبت‌های تندتری نسبت به کنفرانس خبری انجام دادم. می‌خواستم بازیکنان به خودشان بیایند و همه دیدند که نمایش تراکتور در نیمه دوم بهتر شد. کاری که در نشست خبری انجام دادم، برای این بود که به آنان انگیزه بدهم تا به خودشان بیایند. بازیکنان در شرایط راحت تمرکزشان را از دست می‌دهند و در شرایط سخت به خودشان می‌آیند و رشد کرده و بزرگ می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به نوع بازی تیم، تماشاگران باید خوشحال و امیدوار باشند. وقتی موقع باخت، فوتبال خوبی انجام داده و موقعیت کمی به حریف می دهیم، باید خوشحال باشیم. هواداران تراکتور باهوش هستند و پس از شکست ما مقابل شمس آذر این موضوع را ثابت کردند؛ چرا که آنها به دلیل نوع فوتبال‌مان، تیم را تشویق کردند. هواداران تراکتور فوتبال را درک می‌کنند. گاهی اوقات وقتی تیم از روند نتیجه‌گیری خارج می‌شود؛ باید به بازیکنان تشر زد و تمرینات را بیشتر کرد. باتوجه به شکل بازی و موقعیت‌های گلزنی که خلق می‌کنیم؛ من به آینده تیم امیدار هستم.

سرمربی تراکتور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکانات و بازیکنان لازم را در لیگ ایران برای اجرای برنامه‌های خود دارید؟ گفت: مربیان همواره به دنبال این هستند تا تمامی کارها به نحو احسن باشد؛ البته این اشتباه است و هر کاری انجام می‌دهیم به نظرم بازهم کم است و همیشه چیزهای بیشتری می‌خواهیم. اگر زمین‌های بهتری در ایران بود؛ تمامی تیم‌ها، فوتبال بهتری بازی می‌کردند. به همین دلیل کاری که تیم من انجام می‌دهد، ارزشمند است. گاه در دیدارهای خارج از خانه در زمین‌های بازی می‌کنیم که حتی گوسفندان هم به آن نمی‌روند. چمن‌های کنونی فوتبال ایران باعث ناراحتی است. با داشتن زمین‌های خوب، کیفیت لیگ ایران بالا می‌رود و بازی‌‌ها جذاب‌تر و تماشاگرپسند‌تر می‌شوند.

وی ادامه داد: انجام بازی ترکیبی در چنین زمین‌هایی بسیار سخت است و به همین دلیل کاری که تیم من انجام می‌دهد، خیلی با ارزش است. ما در خانه بابت زمین شکایتی نداریم و ورزشگاه یادگار امام(ره) نیز وضعیت خوبی دارد؛ اما زمین در بازی‌های خارج از خانه به شکلی است که فقط باید زیر توپ زد؛ با این حال ما بازهم به دنبال فوتبال ترکیبی و روی زمین هستیم. 

خمز در پاسخ به سوالاتی مبنی بر اینکه آیا بازیکنان از تمرینات پرفشار و مرخصی‌های طولانی گلایه‌مند هستند؟ و همچنین لیست خرید تراکتور را دستیار شما نوشته است؟ گفت: تمامی مواردی که گفتید، درست نیستند و همگی شایعه بوده و صرفاً در فضای مجازی وجود دارد. روزنامه‌نگار خوب باید منابع خوبی داشته باشد؛ در غیر این صورت نمی‌تواند کارش را انجام دهد. تمام چیزهایی که شما گفتید دروغ است. اگر موارد مستند دارید، راجع به آن صحبت کنیم. ولی درباره شایعات حرف نمی‌زنم. مثل این است که من بگویم شنیده‌ام شما دوست دارید تیمی غیر از تراکتور پیروز شود! این حرف‌های شما جدی نیست. اگر اطلاعات مستندی دارید، می‌توانیم صحبت کنیم. ۹۸ درصد شایعات دروغ است.

خمز در رابطه با دلایل اینکه تراکتور در نیمه دوم فوتبال بهتری بازی می‌کند و همچنین ارتباط آن به ترکیب اولیه تیم، گفت: ما صرفاً در دو دیدار آخر در نیمه دوم فوتبال بهتری بازی کردیم. نه تمامی بازی‌ها. چهار بازی پشت سر هم پیروز شدیم و کسی راجع به اشتباه بودن ترکیب حرف نمی‌زد. ما دقیقاً با همین بازیکنان بازی می‌کردیم. وقتی چهار بازی بردیم، ترکیب درست بود و اکنون نادرست است؟ وقتی نتایج مثبت حاصل نمی‌شود، باید دنبال دلایل فوتبالی باشیم. ما فشار تمرینات را طوری طراحی می‌کنیم که بازیکنان با آمادگی کامل به بازی برسند. چهار بازی متوالی بردیم و بازیکن خسته‌ای در زمین مسابقه مشاهده نشد. فشار تمرینات همان شکل بود و شایعه شده که بازیکنان، خسته به دیدار با ذوب آهن رسیده‌اند. چه موضوعی فرق کرده است؟ فشار تمرینات ما ثابت است. وقتی می‌بازیم همه دنبال دلیل هستند. وقتی یک روز توپ‌ها گل نمی‌شود و اشتباهات فردی در خط دفاع وجود دارد، نباید دنبال عوامل دیگر گشت.

وی در رابطه با اینکه آیا ترس ندارید که بین شما و بازیکنان اختلاف ایجاد شود؟ گفت: این موضوعات تخیلی است و بازیکنان ما کاملاً حرفه‌ای رفتار می‌کنند.

پایان پیام/





منبع: فارس