کشف یک شهر متعلق به عصر برنز در چین
کشف یک شهر متعلق به عصر برنز در چین

گروهی از باستان‌شناسان با کاوش در چین بقایای شهری محصورشده با دیوار را کشف کردند که به عصر برنز تعلق دارد و زمانی در آن یک قلعه، خندق، گورستان، گودال‌هایی برای حیوانات قربانی‌شده و کارگاه‌های سفال‌سازی وجود داشت.  این شهر باستانی که با نام «Yaoheyuan» شناخته می‌شود در دامنه‌های کوهستان «لیوپان» واقع در شمال غربی […]

- کشف یک شهر متعلق به عصر برنز در چین

گروهی از باستان‌شناسان با کاوش در چین بقایای شهری محصورشده با دیوار را کشف کردند که به عصر برنز تعلق دارد و زمانی در آن یک قلعه، خندق، گورستان، گودال‌هایی برای حیوانات قربانی‌شده و کارگاه‌های سفال‌سازی وجود داشت. 

این شهر باستانی که با نام «Yaoheyuan» شناخته می‌شود در دامنه‌های کوهستان «لیوپان» واقع در شمال غربی چین قرار داشت. بر اساس اطلاعاتی که در سوم اوت در ژورنال «آنتیکیتی» منتشر شده است، این شهر در دوره «ژو غربی» (فاصله ۱۰۴۵ پیش از میلاد تا ۷۷۱ پیش از میلاد) یک مرکز قدرتمند سیاسی و فرهنگی بود.

با اینکه چندین محوطه باستان‌شناسی متعلق به عصر برنز در این منطقه از چین وجود دارد، با این حال باستان‌شناسان شهر «Yaoheyuan» را با توجه به تنوع سازه‌هایی که در آن کشف شده است به عنوان یک قطب منطقه‌ای در دوران دودمان «ژو» در نظر گرفته‌اند.

کارشناسان با توجه به کشف مقبره‌های متعدد شامل استخوان حیوانات و انسان دریافتند که قربانی کردن یک سنت رایج در این شهر باستانی بوده است. کاوشگران همچنین شش گودالی را کشف کردند که بقایای چندین اسب در آن‌ها وجود دارد. آن‌ها در مجموع اسکلت ۱۲۰ اسب از جمله چند کره اسب را در این گودال‌ها پیدا کردند.

باستان‌شناسان همچنین بقایای نخستین محوطه ریخته‌گری برنز متعلق به دوران «ژو غربی» را در این مکان کشف کردند. 

علاوه بر این باستان‌شناسان مجموعه متنوعی از اشیاء تاریخی از جمله اشیاء سرامیکی و سنگی و یشم را کشف کردند که در نقاط مختلف این محوطه باستانی قرار داشتند.

منبع: ایسنا

+