کره‌شمالی بازیگر جدید جنگ حماس و اسرائیل!
کره‌شمالی بازیگر جدید جنگ حماس و اسرائیل!

عصر ایران نوشت: مدیر آژانس اطلاعاتی کره جنوبی مدعی شد رهبر کره شمالی، در پی جنگ اسراییل با گروه حماس، حمایت همه جانبه کشورش را از فلسطین بسیج می کند. در حسابرسی سال ۲۰۲۳ مجلس ملی کره جنوبی که چهارشنبه (امروز) برگزار شد، “کیم کیو هیون” مدیر آژانس اطلاعات ملی کره جنوبی به قانونگذاران گفت […]

کره‌شمالی بازیگر جدید جنگ حماس و اسرائیل!

عصر ایران نوشت: مدیر آژانس اطلاعاتی کره جنوبی مدعی شد رهبر کره شمالی، در پی جنگ اسراییل با گروه حماس، حمایت همه جانبه کشورش را از فلسطین بسیج می کند.

در حسابرسی سال ۲۰۲۳ مجلس ملی کره جنوبی که چهارشنبه (امروز) برگزار شد، “کیم کیو هیون” مدیر آژانس اطلاعات ملی کره جنوبی به قانونگذاران گفت که گمان می‌رود رهبر کره شمالی دستور “طیف گسترده‌ای از حمایت” را از فلسطین داده است.

پیشتر رهبر کره شمالی در سخنانی ضمن اشاره به درگیری و حملات اسراییل علیه غزه گفته : درگیری‌ها در خاورمیانه به جنگ‌جهانی سوم ختم خواهد شد و این جنگ در آستانه شروع است. همه باید آماده باشند.

وی افزود: این درگیری‌ها به خصومت‌هایی منجر می‌شود که می‌تواند به دیگر مناطق جهان کشیده شود.

در واکنش به این سخنان وزیر دفاع کره‌ جنوبی هم گفته ، حمله غافلگیرانه شاخه نظامی گروه مقاومت فلسطینی حماس به اسراییل نگرانی‌هایی را در کره جنوبی در مورد حملات مشابه توسط کره شمالی ایجاد کرده است.

رییس سرویس جاسوسی کره جنوبی به نقل از نماینده یو سانگ بوم، دبیر اجرایی کمیته اطلاعاتی مجلس، به قانونگذاران گفت که کره شمالی می تواند با گروه های شبه نظامی تجارت تسلیحاتی کند.

او به قانونگذاران گفت که روسیه احتمالا فناوری ای به پیونگ یانگ ارایه کرده است که می تواند شانس کره شمالی را برای پرتاب موفقیت آمیز یک ماهواره جاسوسی پس از ۲ تلاش ناموفق در اوایل سال جاری افزایش دهد.

کره شمالی برای کمک به جنگ روسیه علیه اوکراین تسلیحات به روسیه ارسال کرده است و از ماه اوت امسال حدود ۱۰ بار گلوله های توپخانه و سایر سلاح ها را از طریق دریا به روسیه ارسال کرده است. 

مقدار توپخانه ای که کره شمالی به روسیه فرستاده برای حداقل دو ماه در جنگ اوکراین کافی تخمین زده می شود. کره شمالی کارخانه های خود را در سرتاسر این کشور با ظرفیت کامل راه اندازی کرده است تا همچنان به روسیه تسلیحات بدهد.

رییس سرویس جاسوسی کره جنوبی همچنین به نمایندگان مجلس گفت که بیش از ۸۰ درصد حملات سایبری خارجی علیه کره جنوبی از سوی کره شمالی و چین بوده و تعداد این حملات سایبری توسط دشمنان در سال جاری نسبت به سال قبل حدود ۳۲ درصد افزایش یافته است. کره شمالی اخیرا شرکت های خصوصی را بیشتر از سازمان های دولتی هدف قرار داده است، از جمله “Naver  ” پرکاربردترین سایت پرتال کره جنوبی.

در حسابرسی روز چهارشنبه، حزب حاکم قدرت خلق و حزب دموکرات کره توافق کردند که کمیته ای را برای بررسی نگرانی های امنیت سایبری پیرامون کمیسیون ملی انتخابات تشکیل دهند، در حالی که به انتخابات عمومی این کشور تنها ۶ ماه باقی مانده است.

منبع: اطلاعات انلاین