به گزارش زیرنویس ، همزمان با سفر ریاست قوه قضائیه به استان کرمان، امین‌ حسین رحیمی در جمع کازیرنویسن اداره تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اهمیت وظایف این اداره کل، افزود: تعزیرات مرجع رسیدگی است و انتظار دارم اگر دستگاه‌های دیگر وظایف نظارتی را خوب انجام نمی‌دهند؛ تعزیرات گشت‌های مشترک را برای پیشگیری […]

به گزارش زیرنویس ، همزمان با سفر ریاست قوه قضائیه به استان کرمان، امین‌ حسین رحیمی در جمع کازیرنویسن اداره تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اهمیت وظایف این اداره کل، افزود: تعزیرات مرجع رسیدگی است و انتظار دارم اگر دستگاه‌های دیگر وظایف نظارتی را خوب انجام نمی‌دهند؛ تعزیرات گشت‌های مشترک را برای پیشگیری از وقوع تخلف با جدیت، با دقت، سرعت و به نحوی بازدارنده انجام دهد.

وی بر تعامل با دستگاه‌های دیگر تاکید کرد و گفت: مردم حاکمیت را می‌شناسند و تعزیرات باید تلاش کند تا با هماهنگی و تعامل با ستاد تنظیم بازار و دستگاه‌های دیگر، گشت‌های مشترک را بیشتر فعال کنند تا مردم آثار حضور تعزیرات را در ثبات قیمت‌ها و کالا‌ها ببینند.

وزیر دادگستری همچنین با بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی کازیرنویسن تعزیرات برای پیگیری قول مساعد داد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: ۱۱۲ هزار و ۳۰۴ واحد صنفی مجوز دار در استان فعال هستند و بیش از ۷۸ هزار واحد صنعتی، ۴۹۰ واحد معدنی، ۶۸۰۰ محدوده معدنی‌، سه منطقه اقتصادی و ۷۰۰ اثر ثبت ملی در استان کرمان وجود دارد.

 میری گفت: تعزیرات حکومتی در استان متاسفانه در مدت ۳۰ سال افزایش نیرو نداشته و در کرمان با وجود ۲۸۶ پست مصوب، فقط ۸۲ نیرو در اداره کل تعزیرات حکومتی مشغول به کار هستند و کمتر از یک سوم پست های مصوب این اداره کل دارای تصدی است.

وی افزود: با توجه به گستردگی استان، ۱۰ اداره تعزیرات در استان فعال است و مابقی شهرستان‌ها بصورت اقماری زیر پوشش شهرستان‌های مادر اداره می‌شوند.

در ادامه نماینده کازیرنویسن تعزیرات حکومتی و نماینده خانواده ایثار گران اداره کل تعزیرات حکومتی مشکلات و چالش‌های پیش رو را با وزیر دادگستری مطرح کردند.

منبع : فارس

منبع خبر: رکنـا