به گزارش خبرنگار مهر، تیسیر سلیمان مؤسس گردان قسام شامگاه چهارشنبه در اجتماع نحن شباب المقاومه که دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بنده از مکانی می‌آیم که هر روز مورد حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد و زنان و کودکان بسیاری شهید می‌شوند. وی با اشاره به تأسیس گردان‌های قسام، افزود: در سال‌های […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیسیر سلیمان مؤسس گردان قسام شامگاه چهارشنبه در اجتماع نحن شباب المقاومه که دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بنده از مکانی می‌آیم که هر روز مورد حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد و زنان و کودکان بسیاری شهید می‌شوند.

وی با اشاره به تأسیس گردان‌های قسام، افزود: در سال‌های دور ۴۰ جوان فلسطینی بودیم که کتائب قسام را با اراده قوی و دست خالی تشکیل دادیم و برای عملیات‌های خود به پایگاه‌ها و سربازهای اسرائیلی حمله می‌کردیم و سلاح آنها را می‌گرفتیم و مبارزه می‌کردیم.

مؤسس گردان‌های قسام تصریح کرد: شهرها و روستاهای بسیاری توسط صهیونیست‌ها نابود و شهرک سازی شد و شهرک نشین ها مردم را از خانه و زمین خود بیرون کردند.

سلیمان بیان کرد: اسوه و الگوی ما در عملیات‌های نظامی و استشهادی امام علی (ع) است و یکی از افراد برجسته گردان‌های قسام محمد ضیف بود که امروز به چهره مشهوری در مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی به عنوان یکی از بزرگترین مساجد مسلمانان توهین کردند، به زنان ما اهانت کردند و کودکان ما را به شهادت رساندند و مردم ما از خود دفاع خواهند کرد و ساکت نخواهند نشست.

مؤسس گردان قسام گفت: در ۲ سال گذشته حماس اعلام کرد اگر این اهانت‌ها متوقف نشود طوفان به پا می‌کنیم و این طوفان هفت اکتبر با طوفان الاقصی اتفاق افتاد و بیش از پنج هزار راکت به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شد و نیروهای مقاومت وارد شهرک‌ها شدند.

سلیمان با اشاره به استیصال رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین، گفت: اسرائیل نیروهای ویژه خود را وارد کرد تا بتواند جلوی مقاومت را بگیرد اما در مقابل مقاومت فلسطین و حماس توانست اسرای زیادی را بگیرد که بیشتر آنها نظامی بودند و همچنین

۱۵ پایگاه نظامی آنها نابود و حداقل یک هزار و ۴۰۰ نفر کشته شدند و ۲۰۰ نفر اسیر، ۲۰۰ نفر مفقود و یک هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شدند که خسارت سنگینی برای اسرائیل بود.

وی با اشاره به محورهای عملیات طوفان الاقصی، عنوان کرد: محور اول عملیات وارد شدن رزمندگان به شهرک‌های اشغالی و گرفتن اسیر بود، محور دوم این عملیات بزرگ جمع آوری اطلاعات حساس امنیتی و فاز سوم جلوگیری از ورود زمینی ارتش اسرائیل به غزه بود.

مؤسس گردان قسام با بیان اینکه ۱۰ هزار موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است، گفت: اسرائیل حاضر به بیان تلفات نیست و دیروز در جریان حمله زمینی به غزه ۲۰ سرباز کشته شدند اما رادیو اسرائیل تنها ۱۵ نفر را اعلام کرد.

سلیمان تونل‌های زیرزمینی را نقطه و برتری جبهه مقاومت دانست و گفت: این تونل‌ها محرمانه و محل عبور رزمندگان و مخازن سلاح است و بعضی از آنها وارد شهرک‌های اشغالی می‌شود و ۳۰ سال روی آنها کار می‌کنیم که عمق آنها ۱۰ تا ۵۰ متر بوده و بدون نقشه ورود به آنها غیر ممکن است.

وی اضافه کرد: فلسطین روزانه در حال دادن شهید و مجروح است و شکل گیری عملیات طوفان الاقصی برای پاسخ دهی به این جنایات است و یک ضرب المثل اسرائیلی می‌گوید هرکس اول حمله کند پیروز است و ما پیروز می‌شویم.

مؤسس گردان قسام خاطر نشان کرد: ۱۰ هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل هستند که زنان و کودکان و جوانان ما داخل این اسرا هستند و مذاکره برای آزادسازی آنها بی نتیجه بوده است و اعلام کردیم برای آزادسازی ۲۰۰ اسیر اسرائیلی باید تمام آنها آزاد شوند و ما برای آزادی قدس شریف مبارزه می‌کنیم.

سلیمان بیان کرد: اسرائیل در این جنگ تنها نیست و آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان آن‌ها را همراهی می‌کنند اما ما مقاوم ایستاده‌ایم و وعده خداوند پیروزی مسلمانان است.

وی ادامه داد: طی روز گذشته مرکز هسته‌ای دیمونا مورد هدف قرار گرفت و هزاران موشک به سمت تل آویو شلیک شد و مرحله بعد شکست کامل اسرائیل است و از مسلمانان می‌خواهیم برای پیروزی ما دعا کنند.

مؤسس گردان قسام گفت: تشکر ویژه از حزب الله لبنان، یمن و ملت ایران و مقام معظم رهبری داریم و مردم باید بدانند اسرائیل به آخر عمر خود رسیده و اجازه حضور یک صهیونیست در فلسطین را نیز نخواهیم داد و تا خروج آخرین نفر ایستاده‌ایم.

منبع: مـهر