قانون پوشاندن سقف حیاط خلوت + سقف حیاط خلوت ارزان
قانون پوشاندن سقف حیاط خلوت + سقف حیاط خلوت ارزان

زیرنویس پلاس: مقررات شهرداری درباره پاسیو همواره نزد سازندگان اماکن مورد توجه بوده است. هر سازنده ای پیش از اجرای طرح و نقشه اش به صورت عملی باید به فکر بی دردسر اجرا شدن طرح خود باشد. این کار از متحمل شدن جریمه سازنده را محفوظ نگه میدارد. مانند هر قسمتی از سازه پوشش پاسیو […]

زیرنویس پلاس: مقررات شهرداری درباره پاسیو همواره نزد سازندگان اماکن مورد توجه بوده است. هر سازنده ای پیش از اجرای طرح و نقشه اش به صورت عملی باید به فکر بی دردسر اجرا شدن طرح خود باشد.

این کار از متحمل شدن جریمه سازنده را محفوظ نگه میدارد. مانند هر قسمتی از سازه پوشش پاسیو نیز می بایست با توجه به قوانین و استاندارد هایی ساخته شود. حال که بحث از قوانین و تخلف به میان آمد بد نیست به برخی از تخلفات ساختمانی اشاره کنیم تا متحمل آنها نشویم.

قانون پوشاندن سقف حیاط خلوت

پیش از اینکه شما بخواهید سقف حیاط خلوت خود را مسقف کنید ابتدا باید با برخی از مفاهیم کلی این مبحث آشنا بوده و سپس نسبت به این مسئله اقدام کنید. شهرداری به صراحت اعلام کرده در صورتی که شما بخواهید سقف حیاط خلوت را مسقف کنید باید از پوشش های شفاف مانند شیشه استفاده کنید و در صورتی که از آجر و یا آهن بهره بگیرید خلاف قانون بوده و شامل تخلف می شود. تحت تاثیر همین مسئله هست که بیشتر حیاط خلوت ها همراه با سقف های شیشه ای و یا تاشو می باشند.

به غیر از این مسئله باید در نظر داشته باشید که هرگونه تغییری در حیاط خلوت باید همراه با رضایت هیات مدیره ساختمان و دیگر ساکنین باشد و در صورتی که آن ها نسبت به این مسئله رضایت کتبی نداشته باشند می توانند نسبت به شما شکایتی را تنظیم کنند. البته برخی از قوانین دیگر نیز وجود دارند.

قانون پوشاندن سقف حیاط خلوت + سقف حیاط خلوت ارزان

  • آپارتمان های جنوبی حیاط خلوت را در شرایطی طراحی می کنند که از دیگر بخش ها متمایز بوده و بتوان آن را به راحتی مجزاء دانست.
  • در صورتی که دو واحد از یک حیات خلوت بهره می گیرند حتما باید فاصله دیوارهای آن ها از هم حداقل ۶ متر باشد.
  • به منظور حفظ امنیت ساکنین باید از پایه های بسیار قوی در ساخت حیاط خلوت استفاده کرد.

ماده ۱۶۰ قانون آیین دادرسی مدنی به صراحت اعلام می کند در صورتی که فردی در مال غیر منقول (بهترین نمونه مشاعات می باشد) دخل و تصرفی داشته باشد ، اهالی ساختمان می توانند با اتکاء به همین ماده نسبت به از میان بردن این دخل و تصرف اقدام کرده و این مسئله را از طریق قانونی پیگیری کنند. به منظور پیگیری این مسئله کافی است واحد شاکی به یکی از دادگاه ها و یا شعب شورای حل اختلاف مراجعه نموده و با تهیه دادخواستی نسبت به حل مسئله اقدام نماید.

سقف های ساخته شده از جنس ماده پلی کربنات شامل هیچ گونه محدودیتی از سوی شهرداری نشده اند و استفاده از آنها بلامانع است. امّا چنانچه سقف پاسیو چنانچه محتوی موادی چون تیر آهن آجر باشد غیر استاندارد تلقی میشود. در صورت مشاهده این سقف از سوی ماموران شهرداری فرد سازنده مشمول جریمه خواهد شد. طبق عرف اجرای عملیات تعبیه پوشش پاسیو از طبقه نخست انجام میشود. اگر این نورگیر برای طبقات بالاتر مزاحمتی نداشته باشد استفاده از آن بلامانع خواهد بود. وجه مشترک تمامی راه و روش های قابل استفاده در ایجاد سقف پاسیو رضایت و هماهنگی واحد ها است.

قانون پوشاندن سقف حیاط خلوت + سقف حیاط خلوت ارزان

سقف حیاط خلوت ارزان

مدتی است با توجه به افزایش جمعیت و روی اوردن مردم به آپارتمان نشینی کاربرد نورگیرها به ویژه در پروژه های عمرانی و ساختمان سازی، اجرا ونصب این محصولات افزایش پیدا کرده است.
شرکت های مختلفی مانند نورگیر ساز بهترین تواید کننده انواع نورگیر نیز در این راستا انواع مختلف از نورگیر مانندسقف حیاط خلوت را تولید و به فروش می رساند. از اصلی ترین کاربرد انواع مختلف از نورگیرها به ویژه نورگیر حبابی می توان به زیبایی سقف ها و افزایش روشنایی اشاره کرد.

سقف حیاط خلوت جز پرفروش ترین و ارزانترین سقف های کاذب است .
از ویژگی نورگیر سقفی و سقف حیاط خلوت که دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و همین امر کارایی آن را افزایش داده است. از جمله مهمترین ویژگی های نورگیرها می توان موارد زیر را در نظر گرفت:
-قیمت مناسب وبه صرفه
-محکم بودن
-عایق بودن
-شفاف بودن
-نصب سریع آسان

اجرای سقف حیاط خلوت با متریال درجه یک همراه با اجرای یک دریچه باز شو برای تهویه هوا سقفحیاط خلوت علاوه بر افزایش زیبایی سقف از استحکام بالایی برخوردار هستند.
این کار همراه با آب بندی و رنگ آمیزی درجه یک توسط نصبان حرفی نورگیر ساز در سریع ترین زمان ممکن اجرا میشود.

قانون پوشاندن سقف حیاط خلوت + سقف حیاط خلوت ارزان

پایه این سازه از جنس فایبرگلاس ساخته شده است که به همین علت این سازه یک عایق مناسب برای سرما و گرما نیز به شمار خواهد آمد. برای قسمت سقف در ای سازه از ورق اکریلیک یا همان پلی گلاس استفاده شده است که انتقال نور را در بالاترین کیفیت ممکن انجام خواهند داد. زیبایی ورق اکریلیک نسبت به محصولات پلی کربناتی بیشتر است و به صورت کامل آب بندی در آن صورت خواهد گرفت.

خوشبختانه این نورگیرها قابلیت باز شدن دارند که این ویژگی باعث ایجاد تهویه درست و حرفه ای خواهد شد. این قابلیت باز شدن سبب می گردد تا امکان شستشو نیز برای شما به راحتی فراهم گردد. در صورتی که شما بتوانید حیات خلوت خود را مسقف کنید، بر متراژ مفید خانه شما هم افزوده می شود و کاربردهای مختلفی از حیات خلوت خواهید داشت.

همانطور که گفتیم قیمت سقف پاسیو به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر بخواهیم یک سقف پاسیو ارزان در محلی تعبیه کنیم می توانیم از پاسیوهای شیشه ای استفاده کنیم هرچند که این سقف های پاسیو به دلیل معایبی که نسبت به پاسیوهای حبابی و پلی کربنات دارند کنار گذاشته شده اند.

پاسیو های پلی کربنات نیز قیمت کمتری نسبت به سایر پاسیو ها دارند اما باید توجه داشته باشید که اگر در سقف پاسیو ارزان از مصالح بی کیفیت به دلیل ارزان بودن استفاده شود ممکن است در آب بندی مشکل داشته باشد و باعث شود آب باران به داخل عبور کند و عمر پاسیو ها کاهش یابد.

البته توصیه ی ما به شما این است که در هنگام نصب سقف حیاط خلوت و یا سقف پاسیو از بین قیمت و کیفیت ترجیح خود را کیفیت قرار دهید چرا که ممکن است با نصب پاسیوی بی کیفیت بعدها مجبور شوید هزینه ی دیگری را برای تعمیر و یا تعویض پاسیو در نظر بگیرید. که نه تنها سودی برای شما نخواهد داشت بلکه صرف زمان و وقت نیز علاوه بر هزینه ی مادی، هزینه ی دیگر آن خواهد بود.

قانون پوشاندن سقف حیاط خلوت + سقف حیاط خلوت ارزان

قیمت پوشش سقف حیاط خلوت

ورق پلی کربنات نوعی پلیمرمحبوب به دلیل داشتن لایه ی مقاوم UVدر مقابل اشعه ی ماورا بنفش مقاوم بوده به واسطه ی چند جدارگی تا حد زیادی عایق صوتی و حرارتی محسوب میشود.

قیمت نصب پلی کربنات به موارد زیادی بستگی دارد. مورد اول متراژ محل است طبعا قیمت سقف پلی کربنات به صورت متری محاسبه می شود.

۱-اندازه نورگیر سقف حیاط خلوت

قیمت سقف های پلی کربناتی که در بازار ها به فروش می رسند، بر اساس فاکتور های مختلفی تعیین می گردند. اولین فاکتوری که این قیمت گذاری بر اساس آن انجام می گیرد، اندازه های آن می باشد.

پوشش سقف حیاط خلوت پلی کربنات که می خواهند برای یک مکان خاصی ساخته شوند، در ابتدا توسط کارشناسان مختلف، اندازه های آنها تخمین زده می شود و طراحی می شود. پس از تعیین کردن اندازه ها و مقدار فضایی که سقف پلی کربنات قرار است برای آن ساخته شود، قیمت نهایی با توجه به اندازه سقف و میزان مواد و محصولات و خرج هایی که برای آنها صرف می شود، تعیین می گردند. هر چه اندازه این سقف ها بیشتر و بزرگ تر باشد، قیمت آن نیز به مراتب بالاتر می رود.

۲-مواد اولیه نورگیر سقف حیاط خلوت

دومین فاکتوری که در قیمت گذاری سقف حیات خلوت با پلی کربنات بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد، نوع پوشش و مواد اولیه به کار رفته در آن است.

میزان قیمتی که سقف های پلی کربنات در مقایسه با پوشش های حبابی نورگیر دارند، به مقدار بسیار زیادی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشند.

قانون پوشاندن سقف حیاط خلوت + سقف حیاط خلوت ارزان

۳-ضخامت ورقه پلی کربنات

همچنین، میزان ضخیم بودن ورق های پلی کربنات نیز، در گران بودن و یا ارزان بودن این سقف ها بسیار موثر هستند و نقش بسیار تعیین کننده ای را دارا می باشند.

به جز پوشش های پلی کربنات برای سقف های حیاط خلوت ها، پوشش های نورگیر متنوعی با قیمت های متفاوت نیز وجود دارند، اما ماده پلی کربنات به دلیل داشتن مقاومت بسیار بالا در برابر اشعه های فرابنفش و تغییرات شیمیایی و فیزیکی، از کیفیت بهتر و ماندگاری بیشتری برخوردار هستند.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، به سبب شفافیت خوب سقف های ساخته شده از پلی کربنات، این سقف ها جزو بهترین محصولات برای انتخاب نوع سقف حیاط خلوت و سقف پاسیو خانه شما می باشد.

۴-اندازه فضا

ابعاد محیط و متراژ . ورق پلییکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذاری در قیمت سقف حیاط خلوت پلی کربنات کربنات به صورت متراژ قیمت گذاری می شود.

۵-طراحی و شکل

طرح های متفاوتی با ورق پلی کربنات اجرا می شود. هر چه میزان پیچیدگی طرح بیشتر باشد و یا در هنگام نصب دشواری ایجاد کند، قیمت ها هم کمی بیشتر می شود. در این مورد کار خیلی سلیقه ای است .

۶-زمان پروژه

قیمت اجرای سقف پلی کربنات نسبت درخواست مشتری اگر بخواهد کار در زمان کمتری انجام شود لازم است تا نیروی بیشتری برای آماده سازی سازه فعالیت کنند. چند برابر کردن نیروی ساخت موجب افزایش قیمت های نهایی می شود. اما در زمان تعیین شده عادی همیشه قیمت ها یکسان است و هزینه اضافی دریافت نمی شود.

قانون پوشاندن سقف حیاط خلوت + سقف حیاط خلوت ارزان

سقف حیاط خلوت متحرک

سقف متحرک در انواع سقف متحرک پارچه ای ، سقف متحرک پلی کربنات و سقف متحرک شیشه ای توسط گروه متخصص ژانوس سازه تولید شده است. سقف متحرک پارکینگ یا سقف متحرک حیاط خلوت از کاربردهای سقف متحرک بوده که با توجه به فضا و بودجه متقاضی می‏تواند از یکی از سه نوع سقف ذکر شده طراحی شود.

سقف متحرک پارچه ای ارزان ترین گزینه بوده و مزایا و مشکلات خود را داشته، سقف متحرک پارچه ای در برف سنگین و طوفان های شدید می‏تواند مشکل زا بوده و توصیه میشود در این شرایط در حالت جمع قرار بگیرد و به همین جهت ممکن است مشکلاتی برای مشتریان محترم ایجاد کند.

سقف متحرک پلی کربنات و سقف متحرک شیشه ای از لحاظ مقاومت در شرایط مختلف آب و هوایی و عمر مفید کل سیستم قابل قیاس با سقف متحرک پارچه ای نیست و قیمت بالاتر به جهت عمر بیشتر سازه بوده و از طرفی سقف پلی کربنات برقی به جهت طراحی خاص خود سازه سبک و بسیار مناسبتری نسبت به سایر انواع سقف متحرک برای فضای حیاط خلوت بوده است.

مدل سقف متحرک حیاط خلوت به دو صورت برقی و یا دستی ساخته می‌شوند؛ اما در مدل سقف متحرک دستی به دلیل اینکه دسترسی به سقف برای باز و یا بسته کردن آن کمی دشوار به نظر میرسد زیاد توصیه نمی‌شود. اما برخی از این سقف‌ها توسط ریموت کنترل می‌شوند بدین صورت که هر وقت که شما اراده کنید می‌توانید آن را باز و یا بسته کنید و این کار تنها با فشار دادن دکمه ریموت انجام می‌شود.

یکی از مدل‌های سقف برقی که زیبایی خاصی به فضای شما می‌بخشد این است که از چارچوب این سقف بع عنوان تکیه‌گاهی برای گیاهان استفاده کنید. که این کار علاوه بر زیبایی که دارد آرامش و لذت بردن از طبیعت را برایتان به ارمغان خواهد داشت.

قانون پوشاندن سقف حیاط خلوت + سقف حیاط خلوت ارزان

یا می‌توانید به جای گیاه از پارچه‌های زیبا برای تزیین آن استفاده کنید که بهترین پارچه برای این کار شید است زیرا به راحتی باز و بسته می‌شود؛ نورپردازی نیز یکی از مدل‌های است که شما می‌توانید برای سقف متحرک خود در نظر بگیرید که این کار بخصوص برای شب زیبایی و روشنایی خاصی به محیط شما می‌بخشد.