رفیعی: قوانین فدراسیون فوتبال گریه دار است
رفیعی: قوانین فدراسیون فوتبال گریه دار است

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، سروش رفیعی بعد از تساوی ۲ بر ۲ مقابل نفت آبادان در جمع خبرنگاران صحبت‌های طولانی را انجام داد و اظهار داشت: خیلی خوب بازی را شروع کردیم. سعی کردیم به تیم صنعت نفت فشار بیاوریم. روی یک اشتباه و انتقال به حمله یک گل خوردیم. خد   ا قوت می‌گویم […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، سروش رفیعی بعد از تساوی ۲ بر ۲ مقابل نفت آبادان در جمع خبرنگاران صحبت‌های طولانی را انجام داد و اظهار داشت: خیلی خوب بازی را شروع کردیم. سعی کردیم به تیم صنعت نفت فشار بیاوریم. روی یک اشتباه و انتقال به حمله یک گل خوردیم. خد   ا قوت می‌گویم به تیم جوان، خوب و با انگیزه و خوش تکنیک رفیق‌های خوبم در صنعت نفت، عبدالله ویسی عزیز که همیشه برایم عزیز بوده است. اما بعد از بازگشت ما به بازی و زدن گل دوم بازی را خوب کنترل کردیم. اگر صنعت نفت می‌خواست بیاید و حمله کند ما می‌‌توانستیم گل‌های سوم و چهارم را هم بزنیم. اما آنها ایستاده بودند و ما هم آنچه در پرسپولیس بلد هستیم بازی را در کنترل گرفتیم و پاس دادیم در این کار هم موفق بودیم. موقعیتی به حریف ندادیم اما همه جذابیت فوتبال همین است یک زمان‌هایی فکر می‌کنید تمام است اما فوتبال به شما درس می‌دهد و ادب‌تان می‌کند. حواس‌تان تا لحظه آخر باشد.

وی افزود: توپ آخر می‌توانست گل نشود اگر تمرکزمان بالا بود گل نمی‌خوردیم اما فوتبال اینگونه است گل خوردیم و مساوی شدیم. از هواداران عذرخواهی می‌کنم که دم آخر ناراحت شدند.کاش در این هوای بارانی شاد به خانه می‌رفتند اما مطمئن باشند بازیکنان و مربیانی در تیم‌شان هستند که روزهای سخت‌تر از این را دیدند و ما دوباره آخر فصل خوشحال‌شان می‌کنیم.

رفیعی در مورد اینکه پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها مدتی است علیه هم صحبت می‌کنند و اینکه شأن گل‌محمدی و نکونام اینگونه نیست که مقابل همدیگر قرار بگیرند، عنوان کرد: می‌شود بگوید به من چه گفته‌اند چون من اصلاً نشنیده‌ام. 

وی در مورد درگیری لفظی میان نکونام و گل محمدی گفت: بگذارید کلی بگویم. این دعوای مربیان و بازیکنان و باشگاه‌ها زیاد شده امروز این بیانیه می‌دهد، فردا آن؛ این امروز استوری می‌گذارد، فردا آن جواب می‌دهد. در کنفرانس این و آن حرف می‌زنند. می‌دانید چه اتفاقی افتاده، فدراسیون ما قوانینی وضع کرده، خنده که نه گریه‌دار است و پر از اشتباه است. سقف و ته می‌گذارد. قوانینی گذاشته که باشگاه‌ها را مجبور می‌کنند دورش بزنند. بعد خودش که این اشتباهات را انجام داده این قراردادها را ثبت می‌کند و تحویل می‌دهد. بعد بازی می‌کند بعد من از شما شکایت می‌کنم و یقیه شما را می‌گیرند. امتیازتان را کم می‌کنند و جریمه‌تان می‌کنند. بعد شما این کار را در قبال او می‌کنید ایشان به  ایشان و همانطور ادامه می‌دهد، بعد چکار می‌شود فدراسیون جریمه‌مان می‌کند. بعد شما این کار را در قبال ما می‌کنید. تلاش‌ها زیر سؤال می‌رود، هواداران ناراحت می‌شوند و در انتها هم هیچ اتفاق خاصی در این مورد نمی‌افتد. 

رفیعی تأکید کرد:‌ اولین ایراد این است که بازیکنان در فوتبال کنار هم نیستند، مربیان در فوتبال کنار هم نیستند. ما جایی را نداریم که صدای‌مان را برسانیم. بگویم آقای فدراسیون عزیز بارها این مسئله را در همین‌جا گفته‌ام. جواب که نمی‌دهید روشن کنید دوستانه، صمیمی، بنشینیم یک جایی، اتحادیه بازیکنان چرا نیست. مگر ما بد فوتبال را می‌خواهیم. اگر بخواهم فقط به خودم فکر کنم من یک یا سه سال دیگر فوتبال بازی می‌کنم و می‌روم. اما خیلی جوانان می‌آیند که با این وضعیت آینده‌شان خراب می‌شود. ما هیچ تسهیلاتی بابت بازیکن بودن از جانب فدراسیونی که درصدی از ما می‌گیرد، نمی‌گیریم. نه بیمه می‌شویم. به زودی یکسری خبرها به گوش‌تان می‌رسد که من خودم چه کارهایی در مورد یک باشگاه انجام دادم. که درصد باشگاه را از من کم کرده است.

وی افزود: هیچ جای دنیا چیزی به نام حق فدراسیون نداریم. بازیکنان می‌توانند راهی که من رفته‌ام را بروند. مگر اینکه فدراسیون بگوید این دلیل را دارد. شما یک دلیل و قانون برای ما بیاورید که باید حق فدراسیون بدهیم. کجای دنیا چنین چیزی هست. حالا ما پرداخت می‌کنیم. بابت این پولی که به فدراسیون می‌دهیم برای ما چه می‌کنید. ورزشگاه آزادی می‌گویند خراب است و دیگر تهران زمین نیست چرا باید به شهرستان برویم بازی کنیم چرا داوران ما VAR ندارند این پول‌ها کجا می‌رود، چه اتفاقی می‌افتد. یک حساب سرجمع کنید. ببینید بازیکنان لیگ برتر، لیگ یک، لیگ دو و مربیان چه مبلغ قابل توجهی می‌شود. نوش‌ جان‌تان! یکسالش را بگذارید زیرساخت درست کنید، بعد چه اتفاقی می‌افتد. 

رفیعی گفت: یک توپ می‌آید و آفساید می‌شود به سود ما توپ می‌رود. دعوا شروع می‌شود می‌گویند پرسپولیس حکومتی است. هوادار می‌ریزد و فحش و بد و بیراه و هزار حرف. هفته بعد برای استقلال، سپاهان و تراکتور رخ می‌دهد این اتفاق سهلی انجام می‌شود دوباره ما علیه آنها صحبت می‌کنیم و این وسط کمیته محترم انضباطی می‌گوید بدو بیا، این جریمه را بده دیگه حرف نزن چیزی نگو و به هوادار می‌توپد. 

بازیکن پرسپولیس تصریح کرد:‌ ما باید کنار هم بایستیم و این کارها را درست کنیم. متأسفم برای بازیکن فوتبال که این را نمی‌فهمد و این حرف‌هایی که شما می‌زنید غیرقابل تصور است. یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام دو اسم بزرگ در فوتبال ما که این  همه زحمت کشیدند. خوب اینها از کجا می‌آ‌یند. ما با خیلی از بازیکنان استقلال رفیق هستیم. من در جواب بازیکنان استقلال چه بگویم؟ ولی اگر من جای بازیکنان تیم‌‌های دیگر بودم یکسال در حد پرسپولیس نتیجه بگیرند، سه تا جام بگیرند بعد آن موقع رویم می‌شد حرف بزنم. من اگر در یک ماه دو بار به استقلال می‌باختم و سه جام به استقلال می‌دادند سعی می‌کردم امسال سه جام که نه؛ حداقل دو جام یا یکی از جام‌ها را  می‌گرفتم. بعد کری می‌خواندم حرف می‌زدم. من که تا حالا کری نخوانده‌ام. ولی اگر حرفی هم زده شود به ضرر خودمان است. 

رفیعی ادامه داد: بگویند آقای ایکس الان حرف زد و من هم جوابش را می‌دهم نتیجه‌اش چه می‌شود. من می‌روم بیرون، هواداران استقلال چهار حرف به من می‌زند. هوادار پرسپولیس چهار حرف به او می‌زند، بع از آن چه می‌شود. فدراسیون گوش من را می‌گیرد و می‌گوید حرف نزن و جریمه را بده.

پایان پیام/





منبع: فارس