به گزارش زیرنویس از لرستان، فرهاد زیویار، روز پنج‌شنبه در آئین استحصال نخستین مزرعه پرورش ماهی خاویاری در ازنا ، آبزی‌پروری را به عنوان بخشی مهم و اثرگذار در تولید و تامین مواد غذایی دانست و افزود: تقویت صنعت شیلات و ظرفیت آبزی‌پروری در سالیان آینده می‌تواند به صورت توسعه پایدار باشد. وی با اشاره […]

به گزارش زیرنویس از لرستان، فرهاد زیویار، روز پنج‌شنبه در آئین استحصال نخستین مزرعه پرورش ماهی خاویاری در ازنا ، آبزی‌پروری را به عنوان بخشی مهم و اثرگذار در تولید و تامین مواد غذایی دانست و افزود: تقویت صنعت شیلات و ظرفیت آبزی‌پروری در سالیان آینده می‌تواند به صورت توسعه پایدار باشد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای لرستان در زمینه آبزی‌پروری گفت: لرستان علی‌رغم اینکه جزو استان‌های ساحلی نیست؛ اما گام‌های خوبی در این زمینه برداشته است.

استاندار لرستان گفت: سازمان شیلات کشور بالاترین اعتبار مولدسازی را در بین همه استان‌ها با ۷۰۰ میلیارد تومان به لرستان اختصاص داده است. 

زیویار با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه شیلات لرستان گفت: در منطقه سپیددشت بعد از فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم این صنعت و واگذاری به بخش خصوصی سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی با اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر مستقیم و ۱۰۰۰ نفر غیر مسقیم صورت گرفت.

وی به تکمیل فاز نخست مجتمع ۱۰۰۰ تنی ماهیان سردابی چم‌چیت دورود با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر اشاره کرد و افزود: این مجتمع به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. 

 زیویار افزود: آبگیری و راه‌اندازی مجتمع سردابی دوآب الشتر با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت‌ ۱۰۰۰ تن، تکمیل زیرساخت مجمتع پرورش ماهی سردابی الیگودرز با اشتغال ۲۰۰ نفر، انجام مطالعه و شروع احداث ۴ مجتمع بزرگ در سطح استان با پرورش ماهیان خاویاری درب گنبد با ظرفیت ۵۰۰ نفر و فاز اول پروژه خاویاری رومشکان با ظرفیت ۲۰۰۰ تن با اشتغال ۴۰۰ نفر با همکاری بسیج سازندگی و مجتمع سردابی شول‌آباد در دست اقدام است.

استاندار لرستان گفت: این طرح‌ها نویدبخش این است که لرستان در حال برداشتن گام‌های اساسی در حوزه آبزی‌پروری در سطح ملی است و رونق اشتغال و تولید را در استان به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قدردان زحمات دوستان در ادوار گذشته هستیم افزود: صنعت آبزی‌پروری در این دوره جهش خوبی پیدا کرده و رابطه خوبی با وزارت جهاد و سازمان شیلات به وجود آمده و با همدلی  بین دست‌اندرکاران و فعالان این صنعت به زودی شاهد تحولات اساسی در این زمینه خواهیم بود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

منبع خبر: رکنـا