رای ظالمانه‌ای علیه سپاهان صادر شد
رای ظالمانه‌ای علیه سپاهان صادر شد

یک کارشناس حقوقی درباره رای صادر شده علیه سپاهان از سوی‌ای اف سی توضیحاتی را بیان کرد.

 

به گزارش زیرنویس، رضا شاه منصوری کارشناس حقوقی فوتبال درباره صدور رای بازی سپاهان و الاتحاد عربستان  از سوی AFC و نتیجه بازی ۳ بر صفر به نفع تیم عربستانی صادر شد،  گفت: بر این باور هستم که این رای بسیار غیر منصفانه و ظالمانه است. کمیته انضباطی‌ای اف سی می‌توانست به یک تنبیه بسنده کند خیلی در واقع با عتاب این رای را صادر کرده است. معتقدم که اگر نگاه حقوقی صرف داشته باشیم در حق باشگاه سپاهان اجحاف شده است. متاسفانه بخشی از آن به خاطر دیپلماسی ضعیف ما در‌ای اف سی است. جای تامل و بررسی دارد.

او افزود: با وجود اینکه کرسی‌های زیادی هم در‌ای اف سی داریم متاسفانه در بزنگاه‌ها کمک حال ما نیستند و این هم به واسطه ضعف ما در دیپلماسی ورزشی مان است.

کارشناس حقوقی تصریح کرد: حکم صادر شده مبنی بر ۳ بازی خارج از خانه، جریمه نقدی و چه بحث ۳ امتیازی که سپاهانی‌ها از دست دادند همه این‌ها قابلیت تجدید نظر خواهی دارند و در دیوان داوری ورزش قابلیت دارد که باشگاه سپاهان تجدید نظر خواهی خود را پیگیری کند.

شاه منصوری درباره اینکه به نظرش چه افرادی در این رای مقصر هستند، گفت: من به این موضوع به این صورت نگاه می‌کنم که به هر جهت ما درباره فضای قبل از این اتفاق صحبت کردیم، اما بعد از این اتفاقات، کمیته انضباطی‌ای اف سی می‌توانست کمترین تنبیه را برای باشگاه سپاهان قائل می‌شد.  اینکه ما دنبال مقصر بگردیم اکنون موضوع ما نیست.

مسئله این است که پرونده‌ای برای ما در کمیته انضباطی‌ای اف سی باز شد و قطعا باید متولیان ورزش ما پیگیری‌های لازم را می‌کردند و کمک حال باشگاه سپاهان بودند و موضوع  باشگاهی نبود و مسئله ملی مقدس بود و باید با تمام قوا ظاهر می‌شدیم، اما شما تصور کنید اگر ما هیچ دفاعی هم در این باره نمی‌کردیم و  یک خط لایحه دفاعی هم می‌نوشتیم شدیدتر از این تنبیهات باید در انتظار سپاهان بود.

فکر می‌کنم عمده‌ترین اتفاقی که برای ما رخ داد همان بحث تکراری ضعف در دیپلماسی در مورد پرونده‌هایی است که در خارج از ایران باید پیگیری کنیم. امیدوارم باشگاه سپاهان این موضوع را در دیوان داوری ورزش پیگیری کند و بتواند حقوق خود را بگیرد.

او درباره اینکه به نظرتان سپاهان  شانسی برای تغییر این رای  دارد، گفت: من فکر می‌کنم رای شدیدی است و ابدا  منصفانه نیست. اتاق حل اختلاف در خصوص پرونده ویلموتس رای داد و نقض شد. همچنین  شاهد مواردی بودیم که رای‌هایی که در کمیته انضباطی‌ای اف سی صادر شده  در دیوان داوری ورزش نقض شده است.

باشگاه خبرنگاران