تصویب کمک مالی به تل آویو در بحبوحه اختلافات داخلی آمریکا
تصویب کمک مالی به تل آویو در بحبوحه اختلافات داخلی آمریکا

کمک مالی آمریکا به تل آویو در بحبوحه اختلافات داخلی در آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور به تصویب رسید.

 

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک به تل آویو را تصویب کرد.

براساس گزارش نیویورک تایمز، مجلس نمایندگان آمریکا تحت رهبری جمهوری خواهان طرح ۱۴.۳ میلیارد دلاری برای جنگ تل آویو با حماس را تصویب کرد.

جمهوری خواهان این لایحه را با رأی حزبی ۲۲۶ رأی موافق در برابر ۱۹۶ مخالف تصویب کردند، اتفاقی نادر زیرا بسته‌های کمکی به رژیم صهیونیستی معمولاً از حمایت گسترده دو حزبی برخوردار است، اما لایحه کمک به تل آویو که توسط «مایک جانسون»، رئیس جمهوری خواه جدید مجلس نمایندگان ارائه شده، دموکرات‌ها را دور می‌زند، زیرا درآمد دولت دموکرات بایدن را از مالیات در خدمات درآمد داخلی کاهش می‌دهد. در واقع براساس این لایحه، کمک به تل آویو با کاهش درآمدهای داخلی دولت آمریکا انجام می‌شود.

سناتور چاک شومر، دموکرات نیویورک و رهبر بلوک دموکرات‌ها در سنا در یک سخنرانی پیش از رأی گیری مجلس نمایندگان در روز پنجشنبه گفت که سنا به هیچ وجه پیشنهاد تصویب شده توسط مجلس نمایندگان را قبول نخواهد کرد و در عوض لایحه دو حزبی خود را که حاوی کمک همزمان به اسرائیل و اوکراین و کمک‌های بشردوستانه به غزه است به پیش خواهد برد.

از سوی دیگر، «کریس مورفی»، سناتور معروف آمریکایی در واکنش به تحولات جاری و ضدانسانی در غزه گفته است که «دوستان اسرائیلی بدانند روشی که در پیش گرفتند، موجب آسیب زدن به غیرنظامیان در سطح غیرقابل قبولی شده است.»

به گفته کریس مورفی، «به نظر نمی‌رسد که اسرائیلی‌ها بتوانند به هدف خود یعنی پایان دادن به حماس دست یابند.»

این سناتور آمریکایی همچنین از تل آویو خواست تا در روشی که در پیش گرفته، بازنگری کند.

همچنین خبرگزاری ان بی سی به نقل از مقامات غربی گزارش داده است که آنها نگران هستند که دوره طولانی جنگ اسرائیل علیه غزه، خطر تشدید تنش در منطقه را افزایش دهد و دولت‌های عربی را به دشمن تبدیل کند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی فقط طی روز پنجشنبه بیش از ۱۵ کشتار و جنایت را علیه غیرنظامیان در غزه مرتکب شد که ده‌ها شهید و مجروح زیر آوار مانده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین، اشغالگران اسرائیلی عامدانه محوطه‌های اطراف بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهند.

همزمان روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت در گزارشی اعلام کرد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی تا این لحظه بیش از ۸ هزار گلوله توپ به سمت نوار غزه شلیک کرده است.

همزمان هواپیماهای اسرائیلی از دقایقی پیش حملات گسترده‌ای را علیه شهر خان یونس در جنوب نوار غزه آغاز کردند.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که هواپیماهای اسرائیلی با ده‌ها موشک منطقه تل الهوا در غرب غزه را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، منابع عبری زبان اعلام کردند که آژیر خطر مجدداً در اشدود به صدا درآمده است.

همچنین حملات اسرائیل به اردوگاه‌های جبالیا در شمال نوار غزه و البریج در نوار مرکزی غزه باردیگر از سر گرفته شده است.

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام هم دقایقی قبل در سخنانی تاکید کرد: نیروهای فلسطینی به مبارزات خود برای جلوگیری از پیشروی نظامیان صهیونیست در محورهای مختلف ادامه می‌دهند.

منبع: مـهر