به گزارش زیرنویس ، وزارت آموزش و پرورش، از خانواده‌ها خواست تا کلاس‌های درس بدون معلم را گزارش دهند. والدین و دانش‌آموزان، کلاس‌های درس بدون معلم را با ذکر نام استان، شهر یا روستا، مدرسه، مقطع و پایه تحصیلی به آی‌دی ravabetomomi1402@ در پیام رسان شاد اطلاع دهند. به گزارش تسنیم، وزیر آموزش و پرورش […]

به گزارش زیرنویس ، وزارت آموزش و پرورش، از خانواده‌ها خواست تا کلاس‌های درس بدون معلم را گزارش دهند.

والدین و دانش‌آموزان، کلاس‌های درس بدون معلم را با ذکر نام استان، شهر یا روستا، مدرسه، مقطع و پایه تحصیلی به آی‌دی ravabetomomi1402@ در پیام رسان شاد اطلاع دهند.

به گزارش تسنیم، وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در برنامه تلویزیونی صف اول، در واکنش به پرسشی درباره تماس اولیا با این برنامه تلویزیونی و اعلام کلاس‌های درس بدون معلم گفت: بنده یا باید به گزارش مدیران کل آموزش و پرورش اعتماد کنم یا تلفن‌هایی که می‌شود، من در گزارش مدیران کل آموزش و پرورش این را دارم که در هیچ منطقه‌ای از کشور کلاس خالی ندارم همچنین به فرض اینکه ۲۰ هزار کلاس درس معلم نداشته باشند اما واقعاً از تعداد ۶۰۰ هزار کلاس درس کل کشور، چند درصد می‌شود؟ افرادی که می‌گویند کلاس درس خالی است به آموزش و پرورش شهر خود اطلاع دهند.

وی افزود: برخی می‌گویند در درس فلسفه معلم نداریم اما درس دو یا چهار واحدی را باید معلمان دیگر آموزش دهند و الزاماً معلم تخصصی نداریم یا در مواردی ممکن است، معلمی به دلیل بیماری از کلاس درس خارج شود و کلاس بدون معلم شود.

صحرایی با تاکید بر اینکه در شهر تهران مشکل شدید کمبود معلم داریم، گفت: امسال ۶۵۰۰ معلم جدید استخدام کردیم و در هیچ سالی این تعداد جذب معلم نداشتیم. 

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت آموزش و پرورش سامانه پیامکی و تلفنی برای آنکه والدین بتوانند کلاس‌های درس بدون معلم را گزارش دهند، در اختیار ندارد؟ گفت: حداقل الان حفظ نیستم، امسال ۵۰ هزار معلم جدید استخدام کردیم که در هیچ سالی اینگونه نبوده است.

 

منبع خبر: رکنـا