به گزارش زیرنویس، هم‌زمان با افزایش توجه رسانه‌ها و مقامات بین‌المللی و تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره محتوا و محورهای سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ۳ سناریو را برای محتوای سخنرانی دبیرکل حزب‌الله مطرح کرده است. هاآرتص در سناریوی اول درباره سخنرانی سیدحسن نصرالله می‌نویسد: «سخنرانی او بیان کلیات باشد و تحولات […]

به گزارش زیرنویس، هم‌زمان با افزایش توجه رسانه‌ها و مقامات بین‌المللی و تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره محتوا و محورهای سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ۳ سناریو را برای محتوای سخنرانی دبیرکل حزب‌الله مطرح کرده است.

هاآرتص در سناریوی اول درباره سخنرانی سیدحسن نصرالله می‌نویسد: «سخنرانی او بیان کلیات باشد و تحولات سیاسی و نظامی میدانی در جبهه‌های جنوب و شمال را تشریح کند و تأکید کند که پیروزی نصیب مردم غزه خواهد شد. این سناریو باعث ویرانی و مرگ بیشتر در نوار غزه و از دست رفتن اعتبار حزب الله خواهد بود.»

نویسنده در دومین سناریو نوشته است که «سخنرانی در سطح بالایی باشد و نصرالله در آن خطوط قرمزی را تعیین می کند که اگر اسرائیل از آنها عبور کند، حزب الله وارد جنگ خواهد شد یا تقابل در مناطق شمال را به میزان قابل توجهی گسترش خواهد داد. این محتمل‌ترین سناریو است.»

این روزنامه صهیونیستی، سومین سناریو را «سناریوی آرماگدون» می‌نامد و درباره آن می‌افزاید «نصرالله در اولین دقایق سخنرانی خود اعلام می کند که موشک ها اکنون به سمت تل آویو در حرکت هستند و نیروهای رضوان وارد الجلیل شده‌اند. اگرچه این سناریو بعید است، اما دستگاه امنیتی و نظامی اسرائیل هزار سال است که این سناریو را در نظر گرفته است.»

نگارنده درباره اهمیت سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان و چشم‌انتظاری تمام مقامات رژیم صهیونیستی به اینکه سیدحسن نصرالله چه خواهد گفت می‌افزاید «بین یک رهبری سیاسی بی‌اعتبار، ارتشی که آماده نبرد نیست و یک شکاف عمیق داخلی، امروز اسرائیل با بدترین کابوس خود از زمان تأسیس مواجه است و خواه ناخواه منتظریم، منتظر آنچه یک مرد در روز جمعه خواهد گفت!»

پیش از این «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی اعلام کرد که «ما منتظر سخنرانی فردای سید حسن نصرالله هستیم. پیام ما به او و هر طرف دیگری این است که آنها نباید دایره درگیری‌ها را گسترش دهند. آتش بس انسانی باعث نمی‌شود اسرائیل از خود دفاع نکند و به معنی توقف درگیری‌ها یا پایان جنگ نیست.»

منبع: مـهر