به گزارش زیرنویس، حمید باسره بیان داشت: در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۵۰۵ شغل پایدار برای زنان سرپرست خانوار در هرمزگان ایجاد شد. وی بیان کرد: ۴۷۵ زن سرپرست خانوار با پرداخت ۳۲۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در این مدت مشغول به کار شدند که بیشترین پرداختی تسیهلات اشتغال به مشاغل […]

به گزارش زیرنویس، حمید باسره بیان داشت: در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۵۰۵ شغل پایدار برای زنان سرپرست خانوار در هرمزگان ایجاد شد.

وی بیان کرد: ۴۷۵ زن سرپرست خانوار با پرداخت ۳۲۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در این مدت مشغول به کار شدند که بیشترین پرداختی تسیهلات اشتغال به مشاغل خرد و صنایع دستی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهار کرد: ۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار هرمزگانی نیز از طریق کاریابی که از سوی کمیته امداد برای آنان انجام شده است، شاغل شدند.

باسره با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه های موثر در کمک به توانمندسازی خانواده های تحت حمایت این نهاد آموزش های فنی و حرفه ای است، اظهار کرد: در این مدت همچنین ۲۵۵ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت آموزش های مهارتی کسب و کار قرار گرفتند که برای آموزش این افراد افزون بر ۱۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال هزینه شد.

وی یادآورشد: کمیته امداد با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش و ایجاد طرح‌های اشتغال پایدار، در تلاش است تا مددجویان به توانمندی و خودکفایی رسیده و نیاز به سازمان‌های حمایتی نداشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان، یکی از اهداف شاخص این نهاد حمایتی را، ایجاد اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار و ایجاد منزلت اجتماعی، استقلال مالی و در نتیجه خودکفایی این قشر عنوان کرد.

منبع: مـهر