خراسان جنوبی ۱۴ بار لرزید / گزارش زمین لرزه های هفته گذشته
خراسان جنوبی ۱۴ بار لرزید / گزارش زمین لرزه های هفته گذشته

در هفته گذشته شوسف استان خراسان جنوبی با ۱۲ زمین لرزه با بزرگای بین ۲.۵ تا ۵ و سربیشه این استان با زلزله‌های ۴.۵ و ۲.۸ لرزیدند، ضمن آنکه سومار استان کرمانشاه زلزله ای به بزرگای ۴.۱ را تجربه کرد.

به گزارش زیرنویس، در هفته گذشته شوسف استان خراسان جنوبی با زلزله‌های ۵، ۴، ۳.۹، ۳.۷، ۳.۶، ۳.۳، ۲.۵ و پنج زلزله با بزرگای ۲.۹ لرزید. همچنین سربیشه این استان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۴.۵ و ۲.۸ را تجربه کرده است.

بهبهان استان خوزستان با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ لرزید و سومار استان کرمانشاه نیز زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ را تجربه کرد.

جزئیات زمین لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۶ آبان

در بانه استان کردستان زلزله ۲.۷، در قوچان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، در خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۸ و در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

در فارغان استان هرمزگان زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۳۱ کیلومتری فارغان، ۳۶ کیلومتری فین و ۴۳ کیلومتری قلعه قاضی این استان گزارش شد.

یکشنبه ۷ آبان

بهبهان استان خوزستان زمین لرزه‌ای به بزرگای ۴.۲ در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری بهبهان و ۲۹ کیلومتری سردشت استان خوزستان و ۳۳ کیلومتری دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

خاوران استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و رومرکز آن در ۶ کیلومتری خاوران، ۱۶ کیلومتری باب انار و ۲۷ کیلومتری فسای این استان بوده است. زلزله ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در کیانشهر استان گیلان زلزله ۲.۷ رخ داد.

در بهاباد استان یزد زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۴۵ کیلومتری بهاباد استان یزد و ۶۴ کیلومتری کوهبنان و ۸۴ کیلومتری راور استان کرمان گزارش شد.

انبارالوم استان گلستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۴ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۱ کیلومتری انبار الوم، ۲۲ کیلومتری آق قلا و ۲۷ کیلومتری سیمین شهر این استان بوده است.

دوشنبه ۸ آبان

در بیضای استان فارس زلزله ۲.۶، در نوبران استان مرکزی زلزله ۲.۸ و در یزدانشهر استان کرمان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۹ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۷ کیلومتری سومار استان کرمانشاه و ۴۲ کیلومتری صالح آباد و ۴۵ کیلومتری زرنه استان ایلام گزارش شد.

بلوک استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۴ کیلومتری بلوک، ۳۵ کیلومتری فاریاب و ۴۱ کیلومتری عنبرآباد این استان به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۹ آبان

کوخرد استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ لرزید. عمق این زلزله در ۱۳ کیلومتری و رومرکز آن در ۲۵ کیلومتری کوخرد، ۴۲ کیلومتری جناح و ۴۳ کیلومتری بستک این استان بوده است.

در مرگن لر استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸ و در سربیشه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸ رخ داد.

تخت استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۷ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۲ کیلومتری تخت، ۱۹ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۵ کیلومتری بیکاه این استان بوده است.

در شوسف استان خراسان جنوبی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۵ در عمق ۷ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۴۴ کیلومتری شوسف، ۵۳ کیلومتری سربیشه و ۶۹ کیلومتری مود این استان به ثبت رسید. زلزله‌های ۲.۹، ۳.۶ در عمق ۷ کیلومتری، ۳.۹ در عمق ۸ کیلومتری، ۴ در عمق ۸ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

پیش قلعه استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۷ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۱ کیلومتری پیش قلعه، ۱۷ کیلومتری آشخانه و ۲۴ کیلومتری بجنورد این استان بوده است.

چهارشنبه ۱۰ آبان

در برازجان استان بوشهر زلزله ۲.۶ و در فین استان هرمزگان زلزله ۲.۹ رخ داد.

در سبزوار استان خراسان رضوی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۱ کیلومتری رخ داد و رومرکز آن در ۲۲ کیلومتری سبزوار، ۲۳ کیلومتری سلطان آباد و ۳۱ کیلومتری حکم آباد این استان بوده است.

سربیشه استان خراسان جنوبی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۵ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۵۰ کیلومتری سربیشه، ۵۱ کیلومتری شوسف و ۶۴ کیلومتری مود این استان گزارش شد.

در شوسف استان خراسان جنوبی زلزله‌های ۲.۵، چهار زلزله به بزرگای ۲.۹، زلزله ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتری و ۳.۷ در عمق ۱۲ کیلومتری به ثبت رسید.

پنج‌شنبه ۱۱ آبان

در بافت استان کرمان زلزله ۲.۵، در فین استان هرمزگان زلزله ۲.۸ و در کنار تخته استان فارس زلزله ۲.۵ رخ داد.

حصارگرم‌خان استان خراسان شمالی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۱ کیلومتری حصارگرمخان، ۱۳ کیلومتری بجنورد و ۳۹ کیلومتری اسفراین این استان گزارش شد.

جمعه ۱۲ آبان

در شوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹، در دهرم استان فارس زلزله ۲.۵، در راور استان کرمان سه زلزله ۲.۵ و ۲.۶ و ۳.۸ و در فریدون شهر اصفهان زلزله ۲.۷ رخ داد.

رودبار استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۴ کیلومتری رودبار، ۱۸ کیلومتری کهنوج و ۴۷ کیلومتری بلوک این استان گزارش شد.

منبع خبر: رکنـا