نتیجه یک تحقیق مشترک توسط دانشمندان آمریکایی و چینی نشان می‌دهد که اجرام عظیم مدفون شده در گوشته زمین می‌توانند آثاری از شکل‌گیری ماه در حدود ۴.۵ میلیارد سال پیش باشند. بر اساس این نظریه ماه زمانی شکل گرفت که سیاره‌ای به اندازه مریخ به نام «Theia» به گایا (زمین اولیه) برخورد کرد و این […]

- ماه چگونه به وجود آمد؟/ یک پاسخ شگفت‌انگیز

نتیجه یک تحقیق مشترک توسط دانشمندان آمریکایی و چینی نشان می‌دهد که اجرام عظیم مدفون شده در گوشته زمین می‌توانند آثاری از شکل‌گیری ماه در حدود ۴.۵ میلیارد سال پیش باشند.

بر اساس این نظریه ماه زمانی شکل گرفت که سیاره‌ای به اندازه مریخ به نام «Theia» به گایا (زمین اولیه) برخورد کرد و این برخورد لایه بالایی زمین را به فضا پرتاب می‌کند و این لایه با سایر اجرام آسمانی در آن محدوده ترکیب شده و نهایتاً ماه را تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید:

محققان مؤسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه ایالتی آریزونا و رصدخانه نجومی شانگهای (SHAO) زیر نظر آکادمی علوم چین در مطالعه‌ای که در مجله معتبر Nature منتشر کرده‌اند، شواهد جدیدی برای این فرضیه ارائه کردند. آنها می‌گویند اجرامی در پایین‌ترین قسمت گوشته زمین، به ترتیب در زیر قاره آفریقا و اقیانوس آرام وجود دارد که ممکن است از مواد گوشته سیاره Theia نشأت گرفته باشند که مشابه آن در کره ماه نیز یافت می‌شود.

دنگ هونگ پینگ از SHAO، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: این ناهمگونی که در گوشته کره زمین وجود دارد، مشابه چیزی است که در کره ماه وجود دارد و این فرضیه را تقویت می‌کند که کره ماه ممکن است ۴.۵ میلیارد سال پیش از زمین شکل گرفته باشد.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین