دهلی نو، پایتخت هند در روز جمعه (سوم نوامبر) بدترین سطح آلایندگی بزرگترین شهرهای جهان را ثبت کرد  و برخی مدارس تعطیل شدند. بسیاری از ۲۰ میلیون ساکن پایتخت از سوزش در چشم‌ها و خارش گلو شکایت داشتند و هوا به رنگ خاکستری متراکم در آمد. مقامات گفتند که هیچ بهبودی فوری در کیفیت هوا […]

- هند سیاه شد - خبرآنلاین

دهلی نو، پایتخت هند در روز جمعه (سوم نوامبر) بدترین سطح آلایندگی بزرگترین شهرهای جهان را ثبت کرد  و برخی مدارس تعطیل شدند.

بسیاری از ۲۰ میلیون ساکن پایتخت از سوزش در چشم‌ها و خارش گلو شکایت داشتند و هوا به رنگ خاکستری متراکم در آمد.

مقامات گفتند که هیچ بهبودی فوری در کیفیت هوا مشاهده نمی‌شود.

اشوانی کومار، رئیس کمیته کنترل آلودگی دهلی گفت: «این سطح آلودگی برای دو تا سه هفته آینده باقی خواهد ماند که به دلیل سرعت کم باد، سوزاندن باقیمانده محصولات کشاورزی و دمای خنک‌ تشدید شده است».

کشاورزان در برخی از مناطق، معمولا پس از برداشت محصول در ماه اکتبر ضایعات محصول را می‌سوزانند تا مزارع خود را قبل از کاشت محصولات زمستانی چند هفته بعد پاکسازی کنند.

امسال با توجه به بدتر شدن کیفیت هوا بر جام جهانی کریکت به میزبانی هند نیز سایه افکنده است و بمبئی نیز از افزایش سطح آلودگی رنج می‌برد.

دهلی نو در روز جمعه با شاخص ۶۱۱ در صدر فهرست آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار گرفت و پس از آن شهر لاهور پاکستان با شاخص ۲۷۷ قرار داشت.

۴۷۴۷

منبع: خبـرآنلاین