به گزارش زیرنویس از همدان؛ مدیر شهرداری منطقه سه همدان با اعلام اقدامات فوق گفت: رفع آبگرفتگی و ساماندهی آبهای سطحی که در زمان بارندگی موجب کندی تردد وسایل نقلیه و یا مسدود شدن مسیرها می‌شود، از اولویت‌هایی است که از سوی مدیریت شهری همواره مورد توجه قرار دارد. محمد رضا فیضی منش اضافه کرد:امسال ۱۰ […]

به گزارش زیرنویس از همدان؛ مدیر شهرداری منطقه سه همدان با اعلام اقدامات فوق گفت: رفع آبگرفتگی و ساماندهی آبهای سطحی که در زمان بارندگی موجب کندی تردد وسایل نقلیه و یا مسدود شدن مسیرها می‌شود، از اولویت‌هایی است که از سوی مدیریت شهری همواره مورد توجه قرار دارد.

محمد رضا فیضی منش اضافه کرد:امسال ۱۰ میلیارد تومان به منظور جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در سطح منطقه هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: ریختن زباله در نقاط مختلف شهر به خصوص محدوده پل‌ها، کانال‌ها و جوی‌های آب و عدم نظارت کافی از عوامل آبگرفتگی در سطح شهر و معابر است و از آنجایی که تاسیسات هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی نقش تعیین کننده در خلق منظره شهر دارند، لذا طراحی و اجرای درست این زیرساخت ها ضروری است.

فیضی منش با اشاره به اینکه مسأله دفع آب های سطحی از مسائل عمده رفع خسارات احتمالی و ایمن‌سازی در مدیریت شهری است، ابراز داشت: شهرداری با توجه به ضرورت اجرای اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از وقوع آبگرفتگی معابر در هنگام بارندگی‌های شدید، با شناسایی نقاط آبگیر سطح شهر اقدامات پیشگیرانه در زمینه دفع و انتقال آب‌های سطحی را با جدیت اجرایی می‌کند.

لوله گذاری

اقدام مناسب شهرداری منطقه سه در راستای هدایت آب های سطحی قابل تقدیر است

در همین راستا رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان از پروژه هدایت آب های سطحی در منطقه ۳ بازدید و اقدامات انجام شده را مثبت ارزیابی کرد .

علی اکبر نظری در بازدید از پروژه های هدایت آبهای سطحی با تقدیر از اقدامات شهرداری در راستای جمع آوری و هدایت آبهای سطحی گفت: یکی از کارهای خوبی که شهرداری منطقه سه انجام داده است بحث هدایت آب های سطحی می‌باشد که با دیوارکشی رودخانه ها ومسیل ها،لایروبی رودخانه و لوله گذاری های متعدد اکثر آبگرفتگی معابر و مناطق مسکونی مرتفع گردیده است.

وی افزود: درسال جاری شهرداری منطقه سه در کوی اندیشه،شهرک شهید مدنی و زمین شهری تصمیمات و پروژه های خوبی اتخاذ و اجرا نموده که موجب هدایت آبهای سطحی خواهد بود و دغدغه شهروندان این اهالی رفع می گردد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: این اقدام ارزشمند مانع آبگرفتگی معابر شده که مشکل آب گرفتی در شهرک اندیشه، زمینه شهری و شهرک مدنی رفع شد.

نظری در ادامه گفت: رفع به موقع موانع و مشکلات شهری موجب رضایتمندی شهروندان و توسعه متوازن شهر خواهد شد.

 

لوله گذاری

منبع خبر: رکنـا