عباسعلی میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره گزینه‌های نهایی هدایت تیم ملی والیبال که پس از پایان جلسه کمیته فنی اعلام شد، گفت: والیبال نیاز به مربی دارد که در مدیریت قوی و در کار مربیگری هم به روز باشد. یک مربی که ارتباط خوبی با فدراسیون جهانی والیبال داشته باشد و بتواند خیلی […]

عباسعلی میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره گزینه‌های نهایی هدایت تیم ملی والیبال که پس از پایان جلسه کمیته فنی اعلام شد، گفت: والیبال نیاز به مربی دارد که در مدیریت قوی و در کار مربیگری هم به روز باشد. یک مربی که ارتباط خوبی با فدراسیون جهانی والیبال داشته باشد و بتواند خیلی از مسائل را حل و فصل کند. به نظر دوستانی که در کمیته فنی هستند باید تعارف را کنار بگذارند و راحت‌تر نظراتشان را اعلام کنند.

وی تاکید کرد: از معروف می‌توان به عنوان والیبالیست قرن از او نام برد، او فوق‌العاده بود. اما یک واقعیت وجود دارد که او به عنوان مربی تجربه لازم را ندارد و حتی دستیار یک مربی هم نبوده است. البته که بازیکن فوق‌العاده‌ای بود و والیبال را به خوبی می‌فهمید اما تجربه مربیگری ندارد.

- مخالفت با حضور «معروف» در تیم ملی والیبال/ شرط اول انتخاب سرمربی |

میرحسینی گفت: تیم ملی والیبال شرایط خوبی ندارد و قرار است با این وضعیت هدایت تیم ملی را به معروف بسپارند. با سپردن این مسئولیت بزرگ آینده معروف هم ناخواسته خراب می‌شود. من فکر می‌کنم معروف خیلی بادرایت است و تصمیم خوبی می‌گیرد. نباید معروف را بسوزانیم. او والیبالیست قرن ایران است و در صد سال گذشته روی دست او والیبالیست نیامده است. او در آینده می‌تواند مربی خوبی شود به شرایط اینکه مراحلش را طی کند.

کارشناس والیبال اظهارداشت: به نظرم تنها مربی می‌تواند این گره را باز کند که نفوذ بالایی در فدراسیون جهانی والیبال داشته باشد. با ارتباطات خوب بازی‌های دوستانه خوبی برای تیم ملی درنظر بگیرد. فردی باید هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد که درگیر کار باشگاهی نباشد. من بارها گفتم که کار باشگاهی و ملی دو فضای کاملاً متفاوت از هم دارند. عطایی در باشگاهی مربی موفقی بود اما در تیم ملی جواب نگرفت. والیبال ما نیاز به مربی دارد که در تیم‌های بزرگ کار کرده و شرایط سخت را تجربه کرده باشد. مربی تیم ملی با باشگاهی زمین تا آسمان با هم فرق دارند.

- مخالفت با حضور «معروف» در تیم ملی والیبال/ شرط اول انتخاب سرمربی |

میرحسینی گفت: به نظرم حتی پیمان اکبری هم نباید در این شرایط حساس هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. مربی خارجی بدون تعارف خواسته‌هایش را مطرح می‌کند. مربیان ایرانی قابل ستایش هستند اما در شرایط فعلی هدایت تیم ملی توسط آنها اصلاً درست نیست، چون مربی ایرانی با این انتخاب همه داشته‌هایش را از دست می‌دهد و دیگر هیچ تیمی به آن‌ها سپرده نمی‌شود. به نظرم در جلسه کمیته فنی تصمیمات خوبی گرفته نشد. هر کسی برای ابراز نظر خود ملاحظه می‌کند. در حالی که منافع ملی از همه چیز مهم‌تر است.

وی عنوان کرد: مربیان ایرانی در سال‌های آینده می‌توانند به عنوان دستیار یا مربی با مربیان بزرگ کار کنند تا سطح مربیان والیبال هم ارتقا پیدا کند، اما الان در شرایطی فعلی قبول مسئولیت این پست از سوی آن‌ها کار را برای آینده خودشان سخت می‌کند. اگر فدراسیون داورزنی مشکل مالی دارد؛ او به قدری مدیر باتجربه‌ای است که به واسطه اعتباری که دارد می‌تواند کمک مالی بگیرد.

منبع: مـهر