مسافران نوروزی قشم غافلگیر می‌شوند
مسافران نوروزی قشم غافلگیر می‌شوند

اطلاعات نوشت: اسکله بندر پُهل به عنوان مهم‌ ترین معبر مسافران و گردشگران و همچنین گذرگاه رفت و آمد شهروندان شهرستان های خمیر و قشم است. این اسکله نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات حمل ونقل و جابه جایی خودروهای سبک و سنگین و ترانزیت بار و کالا به جزیره را دارد. اسکله بندر پهل […]

- مسافران نوروزی قشم غافلگیر می‌شوند

اطلاعات نوشت: اسکله بندر پُهل به عنوان مهم‌ ترین معبر مسافران و گردشگران و همچنین گذرگاه رفت و آمد شهروندان شهرستان های خمیر و قشم است. این اسکله نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات حمل ونقل و جابه جایی خودروهای سبک و سنگین و ترانزیت بار و کالا به جزیره را دارد.

اسکله بندر پهل در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و سه کیلومتری روستای پل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد و کوتاه‌ ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر به فرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم در ایام تعطیلات  میزبان انبوه مهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم از جمله دیدنی های این جزیره را تشکیل می دهند.

 بار ترافیک بندر پهل به قشم کم  و جاده ایمن خواهد شد

سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از بهره برداری ۹ کیلومتر بزرگراه ابتدایی لافت تا اسکله کاوه حدفاصل پل خلیج فارس تا سه راه لافت خبرداد .

سعید اکبریان با بیان اینکه این قطعه معروف به قطعه ۴ بزرگراه خلیج فارس بوده و اجرای پروژه را قرارگاه خاتم الانبیا بر عهده دارد، افزود: این پروژه بخشی از طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس است و ۲۸ کیلومتر طول دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی بخشی از این پروژه تا نوروز تا حدودی از میزان ترافیک جاده ای کاسته شود و به افزایش ایمنی این مسیر پرتردد کمک کند.

سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم اعتبار مورد نیاز برای قطعه ۴ خلیج فارس را حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

گفتنی است که سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

منبع: اطلاعات انلاین