به گزارش زیرنویس، علی فلاح بخشدار مرکزی اسدآباد اظهار کرد: شب گذشته، ۱۲ آبان دو برادر در روستای کمک علیا در هنگام حفاری و کمرگذاری کانال استخر کشاورزی به علت تخریب و ریزش بخشی از دیواره کانال متأسفانه جان خود را از دست دادند. وی در تشریح این حادثه اظهار کرد: آب چشمه ای در اراضی منابع […]

به گزارش زیرنویس، علی فلاح بخشدار مرکزی اسدآباد اظهار کرد: شب گذشته، ۱۲ آبان دو برادر در روستای کمک علیا در هنگام حفاری و کمرگذاری کانال استخر کشاورزی به علت تخریب و ریزش بخشی از دیواره کانال متأسفانه جان خود را از دست دادند.

وی در تشریح این حادثه اظهار کرد: آب چشمه ای در اراضی منابع طبیعی وارد استخر آبیاری اراضی کشاورزی این برادران در روستای کمک علیا می شده و آنها از طریق آب استخر نسبت به آبیاری اراضی کشاورزی خود اقدام می‌کرده اند.

فلاح تصریح کرد: به علت کاهش آب چشمه سه برادر کشاورز روستای کمک علیا برای تقویت وضعیت آب چشمه تصمیم به حفاری و کمرگذاری کانال استخر کشاورزی از طریق بیل مکانیکی می‌گیرند.

وی ادامه داد: در حین حفاری به علت وجود سنگ بزرگی در کانال، از سه برادر دو نفرشان تصمیم می‌گیرند برای باز شدن مسیر آب وارد کانال شده و نسبت به جابه جایی سنگ برای ادامه عملیات حفاری اقدام کنند که متأسفانه با تخریب و ریزش بخشی از دیواره های کانال مواجه می‌شوند.

بخشدار مرکزی گفت: با اطلاع و آگاهی اهالی روستا از حادثه بلافاصله اهالی روستا با ایمن سازی کامل مرحله آواربرداری و خاک برداری را انجام داده و دو برادر را از زیر آوار بیرون می‌کشند اما پس از بیرون کشیدن دو برادر از کانال استخر کشاورزی مشخص شده که آنها جان باخته‌اند.

فلاح تأکید کرد: کشاورزان قبل از اقدام به چنین کاری حتما با اهل فن این امر مشورت لازم را داشته باشند و از هرگونه کار غیر اصولی و بدون رعایت موارد ایمنی خودداری کنند.

منبع خبر: رکنـا