زیرنویس، گروه بین‌الملل: سی روز از عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و واکنش عصبی رژیم صهیونیستی و کشتار وحشیانه و بی‌رحمانه کودکان و مردم فلسطین در نوار غزه می‌گذرد؛ علی‌رغم حمایت آشکار و تمام قد دولت آمریکا و کشورهای غربی از نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه، افکار عمومی در […]

زیرنویس، گروه بین‌الملل: سی روز از عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و واکنش عصبی رژیم صهیونیستی و کشتار وحشیانه و بی‌رحمانه کودکان و مردم فلسطین در نوار غزه می‌گذرد؛ علی‌رغم حمایت آشکار و تمام قد دولت آمریکا و کشورهای غربی از نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه، افکار عمومی در کشورهای مختلف جهان در هفته‌های اخیر با تظاهرات گسترده، حمایت خود را از مقاومت فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی را نشان دادند.

در ادامه حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین، دیروز شنبه علاوه بر شهر واشنگتن، تورنتو و پایتخت کشورهای اروپایی از جمله لندن، پاریس و برلین صحنه تظاهرات مردم در حمایت از غزه و محکومیت تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه این منطقه بود.

واشنگتن / بزرگترین تجمع ضد جنگ در آمریکا

شامگاه شنبه هزاران از مردم آمریکا در دفاع از مردم فلسطین و آتش بس در غزه در خیابان‌های واشنگتن دی‌سی تجمع کردند و شعار دادند. برخی منابع تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات ضد صهیونیستی در واشنگتن را بیش از ۲۰۰ هزار نفر برآورد کرده‌اند.

کارمندان دولت بایدن و کنگره هم آمدند

هم‌زمان با تظاهرات مردمی در خیابان‌آمریکا در دفاع از مردم غزه، بنابر گزارش رسانه‌های آمریکایی دست‌کم ۵۰ کارمند دولت جو بایدن و تعداد زیادی از اعضای کنگره آشکارا در راهپیمایی در واشنگتن دی سی حضور داشتند و خواستار آتش بس فوری در غزه شدند. پیش از این نیز چند مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت دولت آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی استعفا دادند.

راهپیمایی بومیان آمریکایی در حمایت از فلسطین در شهر مینیاپولیس

 

حمایت‌های پرشور مردم انگلیس از غزه ادامه دارد

در هفته‌های گذشته خیابان‌های شهر لندن یکی از محل‌های اصلی تجمعات پرشور هواداران مردم فلسطین بوده است؛ دیروز نیز معترضان از جریان‌ها و ملیت‌های مختلف در نقاط مختلف لندن جمع شدند و با سردادن شعارهایی اعتراض شدید خود را علیه حمایت تمام قد دولت‌های غربی به ویژه انگلیس از رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

معترضان در شعارهای خود آتش‌بس فوری در غزه، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه و آزادی کامل فلسطین را خواستار شدند. بنابر گزارش‌ها گروهی از معترضان مقابل ساختمان رسانه دولت انگلیس (بی‌بی‌سی) تجمع کرده و ضمن اهتزاز پرچم فلسطین، سکوت این رسانه را در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه محکوم کردند.

علاوه بر شهر لندن، مردم انگلیس در شهرهای منچستر و ادینبرو هم تجمعات گسترده‌ای را در محکومیت کشتار و نسل‌کشی مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

تظاهرات حامیان فلسطین در ۴۰ شهر فرانسه

هزاران فرانسوی دیروز شنبه در ۴۰ شهر و منطقه با برگزاری تظاهراتی گسترده در شهر پاریس جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه و مظلوم غزه را محکوم کردند. بنابر اعلام پلیس فرانسه شمار شرکت کنندگان در این تظاهرات به قریب به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با برافراشتن پرچم‌های فلسطین و به دست گرفتن پارچه نوشته‌هایی بر حمایت خود از مردم مظلوم غزه تاکید ورزیدند. بر روی برخی از این پارچه نوشته‌ها شعار «فلسطین باید آزاد گردد» و «اسرائیل باید تحریم شود» نوشته شده بود.

مردم آلمان خطاب به رژیم صهیونیستی: نسل‌کشی را متوقف کنید

علی رغم اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی در آلمان، مردم این کشور دیروز شنبه بار دیگر با هدف اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه، در شهرهای مختلف تجمع کردند. در برلین، پایتخت آلمان نیز، هزاران نفر تظاهرات کردند و پرچم‌های فلسطین را برافراشتند و شعارهای ضد صهیونیستی را سر دادند: «نسل‌کشی را متوقف کنید»، «زنده باد فلسطین»، «غزه، غزه» و «فلسطین آزاد، آزاد».

 

تظاهرات بی‌سابقه مردم اندونزی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی

در ادامه حمایت مردم پرشور مردم اندونزی از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه امروز یکشنبه نیز علی‌رغم باران شدید میلیون‌ها نفر از مرد این کشور در خیابان‌های جاکارتا جاکارتا جمع شدند و علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند.

براساس برآورد رسانه‌ها نزدیک به ۲ میلیون نفر در تجمع امروز شرکت کردند و این بزرگترین تجمع عمومی در اندونزی از زمان آغاز جنگ در غزه است.

اندونزیایی‌ها، با لباس‌های سفید و روسری‌های سیاه و سفید فلسطینی، پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و شعار «الله اکبر» و «فلسطین آزاد» سر دادند و پایان محاصره مرگبار غزه را خواستار شدند.

تظاهرات امروز را شورای علمای اندونزی (MUI)، عالی‌ترین مرجع اسلامی این کشور سازماندهی کرده و دولت و همچنین سازمان‌های مسلمان و مذاهب دیگر از جمله بودائیان و مسیحیان نیز از آن حمایت می‌کردند.

گفته می‌شود بسیاری از مقامات ارشد دولت اندونزی نیز در تظاهرات امروز شرکت کردند.

درحال تکمیل…

منبع: مـهر