تاج: پرونده بازی سپاهان و الاتحاد ارتباطی به هیات رئیسه AFC ندارد و برخی از روی بی‌اطلاعی حرف می‌زنند
تاج: پرونده بازی سپاهان و الاتحاد ارتباطی به هیات رئیسه AFC ندارد و برخی از روی بی‌اطلاعی حرف می‌زنند

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مهدی تاج در سمینار سالانه صدور مجوز حرفه‌ای، اظهار داشت: به لحاظ عدم دقت کافی در سالهای قبل، صدور مجوز حرفه‌ای را از ما سلب کرده بودند و این موضوع را دیگران برای فدراسیون و باشگاه‌های ایران ممیزی می‌کردند که خوشایند نبود. برای ما به به عنوان یک کشور پهناور […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مهدی تاج در سمینار سالانه صدور مجوز حرفه‌ای، اظهار داشت: به لحاظ عدم دقت کافی در سالهای قبل، صدور مجوز حرفه‌ای را از ما سلب کرده بودند و این موضوع را دیگران برای فدراسیون و باشگاه‌های ایران ممیزی می‌کردند که خوشایند نبود. برای ما به به عنوان یک کشور پهناور و وسیع که فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در آقایان و بانوان داریم، مناسب نیست که نماینده‌ای از کشورهای دیگر ما را ارزیابی کنند.

وی افزود: علت اصلی این اتفاق این بود که خیلی دقت بر روی صدور مجوز نداشتیم و موارد و اسناد به درستی بارگذاری درست نمی‌شد. در نهایت با مشکل بزرگی مواجه شده و باشگاه‌های ما را حذف کردند.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: پیگیری مستمر فدراسیون از AFC باعث شد متعاقد شوند که بار دیگر بحث صدور مجوز حرفه‌ای به ایران داده شود اما با شروطی خاص و اگر اتفاقات گذشته تکرار شود، باشگاهی که به آن مجوز داده شده و فدراسیون مشمول جریمه و محرومیت خواهند شد.

*باید در ارائه اطلاعات دقت کنیم و جدی بگیریم تا محروم نشویم

تاج افزود: سال گذشته این امر خوب پیش رفت و برخی از باشگاه‌ها مجوز گرفتند. بر روی بارگذاری مدارک، مستندات و … بخوبی  نظارت شد و عملکرد مناسبی را شاهد بودیم. امسال هم یکی از شرایط سختی که داریم این است که AFC دقت زیادی روی مجوزی که به باشگاه‌ها می‌هیم دارد و باید کمیته‌های بدوی و استیناف در ارائه اطلاعات دقت داشته باشند و جدی بگیرند تا محروم نشویم.

*باشگاهداری از حالت تفریحی درآمده است

وی تصریح کرد: موضوع دوم  الزاماتی است که در حال حاضر تکلیف شده و همه ارکان باشگاهها باید درگیر باشند. هیات مدیره و مدیر عامل  باید اسناد را امضا کنند و نظارت قوی باید شود. باشگاهداری از حالت تفریحی درآمده و در شرایط بهتر و با الزامات دقیق تر و سخت گیرانه تر اجرا می شود. در بخش بانوان ۱۷ مجوز در اسیا داده شد که ۲ مورد برای ایران است و این امر ارزیابی مثبتی دارد‌ ۱۰ باشگاه بانوان داریم. لیگ بالاتر از لیگ برتر که لیگ A هست. الیت هست،لیگ یک که لیگ برتر فعلی ما است. برداشت من این است که فوتبال در AFC مانند اروپا با سبستم جدی و منطبق با قوانین حساب شده پیش می‌رود همه سهیمه باید داشته باشند. آنهایی باید سهیمه داشته باشند که شرایطش را دارند.

*AFC مجوز حرفه‌ای را  لحظه به لحظه رصد می‌کند

رییس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: لیگ برتر، لیگ یک، بانوان و فوتسال است و پیشنهاد من به زارعی این است که نرم افزاری ایجاد شود تا با همه ارتباط داشته باشیم. فوتبال با هیچ پدیده ای قابل مقایسه نیست.۳۶ درصد اخبار کل دنیا، فوتبال است. این سطح وسیع از آمار که اعلام شده، اگر درست باشد بسیار ارزشمند و تاثیر گذار است. با توجه به گستردگی باید پیشرفت کنید و مرتب باشگاه ها را زیر نظر داشته باشید. افسران صدور مجوز حرفه ای و اعضای کمیته بدوی و استیناف باید گام به گام مردم و جامعه را در جریان بگذارند. هر باشگاه با هر جزییاتی که نواقص  دارد باید اطلاع رسانی کرد. همه باشگاهها برای ما اهمیت دارند و باید دلیل عدم مجوز گرفتن آنها اعلام شود تا در جریان مشکلات و یا تیم ها باشند. AFC مجوز حرفه‌ای را  لحظه به لحظه رصد می کند و دیگر باید جدی بگیرید.

- تاج: پرونده بازی سپاهان و الاتحاد ارتباطی به هیات رئیسه AFC ندارد و برخی از روی بی‌اطلاعی حرف می‌زنند

 

* برخی فوتبال را فقط در این می بینند که تیم تشکیل دهند و وارد زمین شوند!

تاج خاطرنشان کرد: می‌خواهیم اصلاح شود و قصد تخریب نداریم. اسم باشگاه‌ها را نمی‌برم اما چند باشگاه هستند که هیچ همکاری با ما ندارند. چه الزامی هست آنها در لیگ باشند ولی هیچگونه همکاری بابت مجوز حرفه ای با ما نکنند. مگر می‌شود مجوز حرفه‌ای نگیرید زیرا فردا ممکن است مجوز ملی آنها  هم لغو شود و نتوانند حتی در لیگ یک هم بازی کنند. ۲ باشگاه در لیگ برتر، چهار باشگاه در لیگ دسته یک چنین شرایطی دارند و در لیگ دو نیز چنین باشگاه‌هایی داریم که هیچ سند و مدرکی نیاورده‌اند. پیگیر هم نیستند. فقط فوتبال را در این دیده‌اند که یک تیم جور کنند و در زمین بنشینند. 

رییس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: کسب مجوز در اختیار فدراسیون فوتبال نیست. افرادی هم که این کار را انجام می‌دهند به نیابت از AFC هستند. یعنی صدور مجوز حرفه‌ای در اختیار فدراسیون نیست بلکه فقط باشگاه‌ها را معرفی کردیم و کنفدراسیون درموردشان حکم داده است. با خود همان‌ها نیز طرف هستند. سوال می‌کنند و جواب می‌خواهند.

*شرکت در فوتبال یعنی همه اسناد منتشر شود

وی افزود: شرکت در فوتبال یعنی همه اسناد منتشر شود و همه موارد را رعایت کنیم. ما نمی‌دانیم کدام باشگا‌ه‌ها برای لیگ قهرمانان انتخاب می‌شوند و به همین دلیل همه باید این شرایط را رعایت کنند. نمی‌دانیم از لیگ یک نیز کدام تیم‌ها به لیگ برتر می‌آیند و در این لیگ نیز باید همه رعایت کنند. الزامی بودن برای همه به این دلیل است. امیدوارم جلسه بسیار خوبی بود. فردا مدیران مالی باشگاه‌ها هم در سمینار شرکت می‌کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: بحث ورود بانوان و VAR و صدور مجوز حرفه‌ای موجب شده بود با مشکلات جدی روبرو شویم. خوشبختانه از سال گذشته شرایط بهتر شد و دو باشگاه بانوان هم مجوز حرفه‌ای گرفتند. به نظر من این شرایط خوب است. امروز سمینار سالیانه صدور مجوز حرفه‌ای است و موضوع ما هم این است که این امر باید جدی گرفته شود. بسیاری از این الزامات C بود و امسال B شده بود و سال آینده به A تبدیل می‌شود و آن زمان باشگاه‌ها موظف هستند آنها را انجام دهند.

وی گفت: هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه باید صورت‌های مالی را امضا کنند و هیچ بدهی هم نداشته باشند. این‌ها الزامات اصلی است و موضوع ورزشگاه و چمن و جایگاه ویژه و نور و … هم مهم است و که باشگاه‌ها باید از این نظرات هم تکمیل باشند. موضوع بلیت فروشی و آکادمی‌ها و … هم از جمله دیگر موارد مهم برای صدور مجوز حرفه‌ای است. 

*یک باشگاه در لیگ برتر حضور دارد و حتی فرم مجوز حرفه‌ای هم پر نکرده است

تاج خاطرنشان کرد: من اسمی از باشگاهی نمی‌آورم، اما یک باشگاه در لیگ برتر حضور دارد و حتی فرم مجوز حرفه‌ای هم پر نکرده است. یک تیم شهرستانی است، اما درمجموع ممکن است مجوز حرفه‌ای لیگ برتر آنها هم ساقط شود و مجوز ملی هم به آنها ندهند و آن زمان کار برای آنها خیلی سخت می‌شود. ما تذکرات را می‌دهیم که مسئولانش پیگیری کنند و اگر نکردند تصمیمات سختی برای آنها گرفته خواهد شد.

*سازمان لیگ و فدراسیون مسئول ورزشگاه‌ها نیستند

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه تیمی مانند نفت آبادان حتی میکسدزون مناسب هم ندارد، تصریح کرد: من نامی از باشگاهی نبردم. میکسدزون هم جز مواردی است که باشگاه‌ها باید فکری به حال آن بکنند. سازمان لیگ و فدراسیون مسئول ورزشگاه‌ها نیستند. تجهیز ورزشگاه برعهده ما نیست، بلکه ما مسئول برگزاری مسابقات هستیم. باشگاه‌ها دو ورزشگاه را به فدراسیون و سازمان لیگ اعلام می‌کنند و اگر شرایط فراهم باشد مسابقات برگزار خواهد شد.

 

- تاج: پرونده بازی سپاهان و الاتحاد ارتباطی به هیات رئیسه AFC ندارد و برخی از روی بی‌اطلاعی حرف می‌زنند

 

 

* پرونده بازی سپاهان و الاتحاد در اختیار کمیته انضباطی است و ربطی به هیأت رئیسه ندارد

تاج درخصوص رای پرونده بازی سپاهان و الاتحاد و اینکه گفته می‌شود رئیس فدراسیون باید از نفوذ خود در این پرونده استفاده می‌کرد، اظهار داشت: همه صحبت‌ها از بی‌اطلاعی است. اگر دوستان اطلاع داشته باشند این حرف‌ها را نمی‌زنند، چون نایب رئیس و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برای هر کشوری باشند و آن کشور یک پرونده جدی داشته باشد نمی‌توانند در جلسه حضور داشته باشند و رای بدهند. ضمن اینکه این پرونده در اختیار کمیته انضباطی و کمیته اخلاق است و ربطی به هیأت رئیسه ندارد. گزارش ناظر وجود داشت و سپاهان هم اعتراض کرده است، اما برخی حرف‌ها سندیت ندارد. ما تقریباً دو روز در قطر بودیم تا جشن برترین‌ها برگزار شود که ما ۴ نامزد داشتیم. دیدم برخی‌ها نوشته بودند که ما ۱۰ روز در قطر بودیم که من اصلاً پاسخی که آنها نمی‌دهم.

* باید تکلیف سرخابی ها مشخص شود

وی درمورد اینکه سال گذشته قبل از رای هیأت بدوی اعلام شد که باشگاه‌های سرخابی برای وزارت ورزش و وزارت اقتصاد است، اما مدتی بعد وزارت اقتصاد این موضوع را تکذیب کرد؛ با این شرایط امسال چه اتفاقی برای این دو باشگاه خواهد افتاد، اظهار داشت: نامه‌ای به وزیر ورزش نوشته شد و باید تکلیف این دو باشگاه مشخص شود. این موضوع در اختیار ما نیست و کمیته بدوی و کمیته استیناف باید موضوع را پیگیری کنند. آنها به نمایندگی از AFC درحال پیگیری این اتفاقات هستند و فدراسیون فوتبال فقط معرفی می‌کند، AFC تایید می‌کند. ضمن اینکه بارگذاری‌ها هم برای کمیته بدوی انجام می‌شود و هم AFC و یک باشگاه را هر دو طرف باید تایید کنند.

* در رای آمده که بازی سپاهان در ورزشگاه آزادی برگزار شود

تاج درخصوص برگزاری ۲ بازی در یک ورزشگاه و در یک روز، عنوان کرد: در رای آمده که بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود. یعنی اختیاری به باشگاه و فدراسیون و … نداده‌اند، چون تنها ورزشگاه آزادی VAR دارد. رسانه‌ای نوشته بود که چرا این بازی در فولادشهر یا ورزشگاه دیگری برگزار نمی‌شود، انتقال VAR در این مدت عملی نیست. در نهایت AFC هم باید ورزشگاه را تایید می‌کرد که آنها ورزشگاه آزادی را تایید کردند. در دیداری که نیمار حضور داشت هواداران زیادی از نساجی به ورزشگاه آزادی نیامدند و برای سپاهان هم بعید می‌دانم مشکل خاصی داشته باشیم.

* اشتباهات داوری زیاد شده بود و جلسه‌ای با کمیته داوران داشتیم

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد حضور داوران ایران در دوره VAR و اشتباهات داوری در لیگ برتر، گفت: اشتباهات داوری زیاد شده بود و جلسه‌ای با کمیته داوران داشتیم. سازمان لیگ هم اعتراضاتی دارد. باید حرف دوستان را بشنویم و یکی از شرایط VAR است، اما ما در سال‌های گذشته چنین تکنولوژی نداشتیم و خیلی از کشورها هم VAR ندارند.

تاج عنوان کرد: یکی از شرایط داوری VAR است اما سال‌های قبل هم این سیستم را نداشتیم. همه کشورها هم ندارند یا اگر داشته باشند، فقط یک دستگاه دارند. ما هم ۲ دستگاه داریم که نمی‌توانیم از آنها برای لیگ برتر استفاده کنیم اما اشتباهات داوری که در سال‌های گذشته که VAR نبود به این مقدار نبود و الان مقداری زیاد شده است. باید حرف‌های کمیته داوران را بشنویم.

* مایل به لغو هفته دهم نیستم

وی درمورد احتمال لغو هفته دهم لیگ برتر، توضیح داد: نمی‌توانم بگویم لغو می‌شود یا نمی‌شود‌. جلسه‌ای بین مسئولان سازمان لیگ با سرمربی و سرپرست تیم ملی گذاشته‌ایم. خود من مایل به لغو نیستم مگر اینکه شرایط خاصی پیش بیاید‌. اعتقاد دارم بهتر است بازی‌ها را برگزار کنیم اما در اولویت بودن تیم ملی و دیدارهای مقدماتی جام جهانی هم یک بحث دیگر است. باید تعاملی ایجاد کنیم.

* امیدوارم درگیری نکونام و گل محمدی تکرار نشود

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه آیا اظهارات اخیر یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام علیه یکدیگر فوتبال کشور را وارد تشنج نمی‌کند، گفت: هر ۲ برای من قابل احترام و تاثیرگذار هستند. از این ۲ عزیز انتظار داریم. هر بحثی را نمی‌توان با کمیته اخلاق و انضباطی حل کرد. مدیر باشگاه‌ها نیز در این زمینه موثر هستند. نکونام و گل‌محمدی بازیکنان بسیار خوبی بوده و برای فوتبال ایران زحمت کشیده‌اند. با فوتبال ما بیگانه نیستند. همین الان نیز در لیگ تاثیرگذار بوده و بهترین تیم‌ها را هدایت می‌کنند. امیدوارم شرایط بهتر شود و تذکراتی به برخی دوستان داده‌ام. هر ۲ این عزیزان را محترم می‌دانم و امیدوارم تکرار نشود.

- تاج: پرونده بازی سپاهان و الاتحاد ارتباطی به هیات رئیسه AFC ندارد و برخی از روی بی‌اطلاعی حرف می‌زنند

 

*هر کاری کنیم ایرادی به آن هست

تاج در واکنش به این موضوع که برخی هواداران پرسپولیس از جلسه اخیر او با جواد نکونام دلخور شده و گفته‌اند ای کاش در بحث اختلاف یحیی گل‌محمدی با رضا درویش هم ورود می‌کرد، توضیح داد: هر کاری کنیم ایرادی به آن هست(باخنده) واقعیت این است همین الان هم با خیلی از عزیزان بی‌ارتباط نیستم اما برخی‌اش رسانه‌ای می شود.

*تیم ملی فوتبال نشان داد در قبال کودک کشی مسئولیت پذیر است

تاج در خصوص اینکه تیم ملی در فینال تورنمنت اردن نشان داد حامی مردم مظلوم فلسطین و غزه است، اظهار داشت: موضع ما، موضع تیم ملی آقایان و بانوان کشور است. ورزش کشور و همه ما نمی‌توانیم با این کودک کشی و اتفاقاتی که آنجا رقم خورد، بی تفاوت باشیم. فکر نمی‌کنم در ۷۰ سال گذشته چنین اتفاقی رقم خورده باشد که مردم را به بیمارستانی دعوت و همان بیمارستان را بمباران کنند. به یک مدرسه دعوت کنند و همان مدرسه بمباران شود. حرکات بسیار وحشیانه‌ای اتفاق افتاده است. خوشبختانه تیم ملی ما هم مسئولیت پذیر بود و نشان داد از این مسائل متاثر است. تیم بانوان هم همینطور، فدراسیون فوتبال هم به همین شکل محکوم می‌کند. امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر تمام و واقعا این کودک کشی متوقف شود.

پایان پیام/


منبع: فارس