به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، «استخر مرگ» که توسط محققان دانشگاه میامی پیدا شد، مساحتی حدود ۳۲۶۱ متر مربع دارد. این مکان در فاصله حدودا ۲ کیلومتری زیر سطح ورودی اقیانوس هند، بین آفریقا و آسیا قرار گرفته است. ظاهرا مدت زیادی است که این مکان، آنجا بوده است. گمان می‌رود این دسته از […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، «استخر مرگ» که توسط محققان دانشگاه میامی پیدا شد، مساحتی حدود ۳۲۶۱ متر مربع دارد. این مکان در فاصله حدودا ۲ کیلومتری زیر سطح ورودی اقیانوس هند، بین آفریقا و آسیا قرار گرفته است. ظاهرا مدت زیادی است که این مکان، آنجا بوده است. گمان می‌رود این دسته از استخرها از حفره‌های مواد معدنی تشکیل شده‌اند که حدود ۲۳ میلیون سال پیش ته نشین شده‌بودند.

«استخر مرگ» دریای سرخ؛ برمودایی دیگر!

چرا این استخر مرگبار است؟

این مکان حاوی اکسیژن نیست. در عوض، پر از آب نمک است و محلول نمک برای بیشتر چیزهایی که وارد آن می‌شود کشنده است. به گفته یک محقق هر حیوانی که داخل آب نمک سرگردان بماند بلافاصله بیهوش یا کشته می‌شود.

«استخر مرگ» دریای سرخ؛ برمودایی دیگر!

همچنین این استخر یکی از شورترین محیط‌های روی زمین است. با این حال برخی از موجودات از آن برای غذا استفاده می‌کنند و به نظر می رسد ماهی، میگو و مارماهی از این آب نمک برای شکار استفاده می‌کنند. شکارچیان خود را در حاشیه این استخر قرار می‌دهند تا از موجودات بدشانسی که پس از شنا در آن می‌میرند تغذیه کنند.

بیشتر بخوانید:

اگرچه این اولین استخر پر از آب نمک در زیر دریا نیست که توسط دانشمندان در دریای سرخ کشف شده است، اما نزدیک‌ترین استخر به خشکی است. این استخر را می‌توان تنها در ۲ کیلومتری سواحل مصر یافت، در حالی که نزدیک‌ترین استخری که قبلا کشف شده بود، بیش از ۲۴ کیلومتر از خشکی فاصله داشت.

منبع: indy100

۲۲۷۳۲۳

منبع: خبـرآنلاین