کارشناس حقوقی: رأی AFC علیه سپاهان عجولانه و سختگیرانه بود
کارشناس حقوقی: رأی AFC علیه سپاهان عجولانه و سختگیرانه بود

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس،  رضا شاه‌منصوری کارشناس حقوق ورزش در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر در خصوص شکست ۳ بر صفر سپاهان مقابل الاتحاد عربستان با رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، اظهار داشت:  فکر می‌کنم در مورد رای صحبت می‌کنیم که منصفانه صادر نشد. متأسفانه این تنبیهات به گونه‌ای هستند که منطبق با شرایط […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس،  رضا شاه‌منصوری کارشناس حقوق ورزش در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر در خصوص شکست ۳ بر صفر سپاهان مقابل الاتحاد عربستان با رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، اظهار داشت:  فکر می‌کنم در مورد رای صحبت می‌کنیم که منصفانه صادر نشد. متأسفانه این تنبیهات به گونه‌ای هستند که منطبق با شرایط پرونده نیستند، محروم شدن از حق امتیازی و جریمه نقدی و کسر امتیاز که براساس آیین‌نامه AFC  اعمال هر سه تنبیه منطق با شرایط پرونده نیست.

وی افزود: به نظر من می‌شد نگاه منصفانه‌تری به پرونده داشت و حداکثر می‌شد به یکی از تنبیهات بسنده کرد.نظر ناظر بازی جنبه اطلاعی دارد؛ ناظر اوصاف، شرایط و کیفیت محقق شده در زمین بازی را بررسی و مکتوب می‌کند و به کمیته‌های مختلف نهادهای متولی بازی ارجاع می‌دهد و معمولاً ناظرهای مسابقه تصمیم‌ساز این کمیته‌ها هستند و این نظر یکی از قسمت‌های کل ماجرا است. نکته مهم آنکه اقدام بعدی اعمال قائده انصاف است، خیلی وقت‌ها در مسائل انضباطی ممکن است موضوعی با قانون منطبق باشد اما با روح ورزش و انصاف منطبق نباشد.

این کارشناس حقوقی تصریح کرد:  در فوتبال قرار نیست عیناً موازین قانونی را اجرا کرد، AFC نگاه سخت‌گیرانه‌ای به این موضوع داشته است و تاکنون چنین موردی ندیده‌ام که هر سه تنبیه را اعمال کرده باشد.در قانون بی‌طرفی مقام رسیدگی‌کننده وجود دارد، باید مشخص شود تخلف باشگاه سپاهان چه بوده است و براین اساس تنبیهات را انطباق دهیم؛ دادرسی عادلانه نیز مهم است، ناظر نمی‌تواند حکم صادر کند و کمیته انضباطی AFC رای را عجولانه صادر کرده است. استیناف‌خواهی حداقل ۶ ماه طول می‌کشد، همه آرا قابلیت تجدیدنظرخواهی دارد و تا زمان قطعی شدن رای نیازی به اجرای دادنامه نیست، باشگاه سپاهان باید تجدید نظرخواهی داشته باشد زیرا این رای می‌تواند در دادگاه عالی داوری ورزش نقض شود، همه مفاد ناشی از این دادنامه قابلیت از بین رفتن را دارند.باشگاه سپاهان در چند سال گذشته به صورت منظم مجوز حرفه‌ای را اخذ کرده و الزامات یک باشگاه حرفه‌ای را رعایت کرده و مشخص نیست چرا کمیته انضباطی AFC این موارد را بررسی نکرده است.

پایان پیام/





منبع: فارس