به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد حسن زاده عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بنابر اعلام سازمان هواشناسی استان با ورود یک سامانه بارشی به استان، هشدار سطح نارنجی صادر شده است. وی افزود: پیرو هشدار شماره ۱۴ سطح نارنجی هواشناسی به آگاهی می رساند خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار […]

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد حسن زاده عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بنابر اعلام سازمان هواشناسی استان با ورود یک سامانه بارشی به استان، هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی افزود: پیرو هشدار شماره ۱۴ سطح نارنجی هواشناسی به آگاهی می رساند خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار جوی خواهد بود، بر اساس این مدل از روز یکشنبه ۱۴ آبان تا روز دوشنبه ۱۵ آبان شاهد تقویت بارش‌های همرفتی با تاکید بر مناطق شرقی، مرکزی و مناطق دریایی استان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: طی ساعاتی در برخی نقاط بصورت پراکنده، رگبار نسبتاً شدید باران و رعد و برق همراه با تگرگ و تند باد لحظه‌ای، وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی با تاکید در مناطق شرقی، مرکزی و مناطق دریایی استان مشاهده خواهد شد.

وی تصریح کرد: منطقه اثر این سامانه بندرعباس، بشاگرد، قشم، قشم دریایی، رودان، میناب، حاجی آباد، ابوموسی، جاسک، بندرلنگه، خمیر، سیریک است.

حسن زاده گفت: بر اثر فعالیت این سامانه احتمال وقوع آبگرفتگی موقت معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال آسیب در اثر تند باد لحظه‌ای و تگرگ به محصولات کشاورزی، گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، تند باد لحظه‌ای و مواج شدن دریا وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تاکید بر اینجه در مدت یاد شده هم استانی‌ها از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند گفت: مردم در مدت اعلام شده ضمن خودداری از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع، از استحکام سازه‌های سبک مطمئن شوند و در ترددهای جاده‌ای احتیاط کنند.

وی افزود: کشاورزان هم نسبت به محافظت از محصولات کشاورزی، اقدام کنند همچنین از تردد شناورهای سبک و صیادی جلوگیری و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان اتخاذ شود.

حسن زاده گفت: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات لازم از جمله، اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی، رعایت نکات ایمنی و به عمل آورند.

منبع: مـهر