به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، رئیس هیات کوهنوردی سیستان و بلوچستان از پیگیری موضوع آتش زدن سه خودرو کوهنوردان در محدوده گراشخان رشته کوه تفتان خبر داد و گفت: ۲ دیواره سنگ نوردی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که یکی واقع در منطقه لوچو ۲۰ کیلومتری زاهدان و دیگری دیواره گراشخان رشته […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، رئیس هیات کوهنوردی سیستان و بلوچستان از پیگیری موضوع آتش زدن سه خودرو کوهنوردان در محدوده گراشخان رشته کوه تفتان خبر داد و گفت: ۲ دیواره سنگ نوردی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که یکی واقع در منطقه لوچو ۲۰ کیلومتری زاهدان و دیگری دیواره گراشخان رشته کوه تفتان است.

به گزارش ایسنا وی افزود: از آنجایی‌ که سنگ نوردی یکی از فعالیت‌های روزمره اهالی بویژه جوانان سیستان و بلوچستان است، علاقمندان به این رشته بر روی این ۲ دیواره کار می‌کنند. دیواره گراشخان رشته کوه تفتان تنها سایت دیواره نوردی استان است که حدود ۳۰ سال بر روی آن‌ها کار شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سنگ نوردی جزو فعالیت‌های هفتگی افراد علاقمند به این رشته بوده نیاز به نامه‌نگاری ضرورت نداشته است چرا که علاوه بر این افراد در طول هفته گروه‌های زیادی برای کار به دیواره گراشخان رشته کوه تفتان می‌روند و از سوی دیگر مجوزی از طرفی هیات کوهنوردی، جز در مواردی که همایش برگزار شود، صادر نمی‌شود.

کیخایی گفت: در روزی که ماجرای به آتش کشیدن سه خودرو متعلق به هفت سنگ نورد زاهدانی در محدوده گراشخان رشته کوه تفتان رخ داد بلافاصله به محل اعزام شدیم که آتش نشانی از قبل حضور داشت و لاشه خودورها را نیز به مکان هلال احمر منتقل کردیم که در آن روز استاندار سیستان و بلوچستان نیز که برای بازدید از نوک آباد رفته بود، با این افراد دیدار داشتند.

وی اظهار کرد: در جلسه‌ای که با هفت سنگ نورد زاهدانی داشتیم مقرر شد پس از تکمیل مستندات در بحث جبران خسارت‌ها با همکاری استانداری از این افراد حمایت شود.

منبع خبر: رکنـا