درگیری بین گل محمدی و نکونام خوشایند فوتبال نیست/ بازیکنان پرسپولیس باید کمتر تنش ایجاد کنند
درگیری بین گل محمدی و نکونام خوشایند فوتبال نیست/ بازیکنان پرسپولیس باید کمتر تنش ایجاد کنند

غلامرضا فتح آبادی پیشکسوت فوتبال درباره جنگ رسانه‌ای یحیی گل محمدی و جواد نکونام اظهار کرد:  سرمربیان ۲ تیم بزرگ که طرفداران زیادی دارند این طوری به جان هم می‌افتند و از کلماتی استفاده می‌کنند که خوشایند فوتبال ما نیست، چون ما کسانی را روی سکو‌ها داریم که  بیشتر نوجوانان و جوانانی هستند که عاشق […]

- درگیری بین گل محمدی و نکونام خوشایند فوتبال نیست/ بازیکنان پرسپولیس باید کمتر تنش ایجاد کنند

غلامرضا فتح آبادی پیشکسوت فوتبال درباره جنگ رسانه‌ای یحیی گل محمدی و جواد نکونام اظهار کرد:  سرمربیان ۲ تیم بزرگ که طرفداران زیادی دارند این طوری به جان هم می‌افتند و از کلماتی استفاده می‌کنند که خوشایند فوتبال ما نیست، چون ما کسانی را روی سکو‌ها داریم که  بیشتر نوجوانان و جوانانی هستند که عاشق فوتبال هستند و اگر این حرف‌ها را مرور کنند ممکن است به سکو‌ها انتقال بدهند و آنجا هم بازیکنان حریف به چالش کشیده شوند. به نظرم این کار قشنگی نیست. 

او افزود: امیدوارم که دیگر از این اتفاقات دیگر نیفتد و پرسپولیس و استقلال به فکر بازی‌های آینده خود باشند به خصوص سرخپوشان که بازی در لیگ قهرمانان آسیا دارند و تمرکز بر تیم خود داشته باشند و تنشی بین این‌ها انجام نشود خیلی خوب است.  من فکر می‌کنم در ایران برای اولین بار  است، چنین اتفاقاتی می‌افتد، هر چند که فدراسیون فوتبال باید از نظر من به این موضوع ورود کند تا جلوی این ناهنجاری‌ها گرفته شود.

فتح آبادی درباره اینکه این درگیری‌ها در بازی سرخابی‌ها تاثیرگذار بوده است، گفت: وقتی هر ۲ سرمربی می‌آیند با این کلمات از بازیکنان خود دفاع می‌کنند و این موضوع تاثیر دارد. بازیکنان استقلال در یک استوری از جواد نکونام دفاع کردند و از آن طرف، باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که جواب استقلالی‌ها را نمی‌دهیم تا زمانی که آن‌ها بروند و جام بیاورند. تیم استقلال که ۲ فصل پیش قهرمان لیگ شده و فصل گذشته هم پرسپولیس قهرمانی را به دست آورد، پس این دعوا‌ها برای چه چیزی هست. آن‌ها بیانیه دادند در حالی که هنوز در هفته نهم هستیم و خیلی وقت داریم که بازی‌ها تمام شود. به نظرم ۵ هفته آخر مشخص می‌شود که کدام تیم قهرمان  خواهد شد. این حواشی قابل قبول برای مردم و طرفداران ۲ تیم نیست.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه پرسپولیسی‌ها مدعی هستند که استقلالی‌ها قرارداد خود را کم نکردند، گفت: درباره قرارداد‌ها نه استقلالی‌ها نه پرسپولیسی‌ها می‌توانند اظهار نظر کنند و  کار گروه ناظر بر قراردادها، سازمان لیگ و کمیته انضباطی مرجع رسیدگی به این موضوع هستند. به هر حال سعید مهری قراردادش ۱۶۰ میلیون تومان نیست، اما قراردادی که به سازمان لیگ اعلام شده همین مبلغ است. به طور حتم بیرون از این قرارداد این بازیکن چیزی از استقلال گرفته است.

او افزود: بازیکنان پرسپولیس در این باره کمتر باید تنش ایجاد کنند، چون سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و بازی‌های سختی پیش رو دارند و شاید به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کنند و ممکن است صعود هم نکنند. چون شرایط ۴، ۵ تیم از لحاظ امتیازی برای صعود به عنوان  تیم‌های دوم خیلی بهتر از پرسپولیس هستند. به نظرم این کار خوبی نیست و هر کسی به فکر تیم خودش باشد و بازی‌های خود را ادامه بدهند. این لیگ بسیار فرسایشی شده است و مسابقات جام ملت‌های آسیا هست  و امیر قلعه نویی هم باید تیمش را برای این رقابت‌ها آماده کند و بعد از ۵۰ سال ما باید قهرمان این مسابقات شویم. کار سختی است و این بازیکنان فردا در اردوی تیم ملی باید همدیگر را ببینند و امیدوارم که از خجالت هم در نیایند.

باشگاه خبرنگاران