ارتش رژیم اسرائیل با تشدید حملات خود از سمت غرب و ساحل شهر غزه قصد دارد به این منطقه نفوذ کند؛ به همین دلیل بیشترین بمباران‌ها در این منطقه متمرکز بوده است. سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد که اسرائیل آمبولانس‌های حامل مجروحان را عمدا هدف قرار می‌دهد. «اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت […]

ارتش رژیم اسرائیل با تشدید حملات خود از سمت غرب و ساحل شهر غزه قصد دارد به این منطقه نفوذ کند؛ به همین دلیل بیشترین بمباران‌ها در این منطقه متمرکز بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد که اسرائیل آمبولانس‌های حامل مجروحان را عمدا هدف قرار می‌دهد.

«اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در سخنانی تاکید کرد که خواستار ایجاد گذرگاهی امن برای تضمین خروج مجروحان هستیم.

به گفته این مقام فلسطینی، رژیم صهیونیستی آمبولانس‌های حامل مجروحان را به عمد هدف قرار می‌دهد و هواپیماهای اسرائیلی لحظه به لحظه در حال تعقیب کاروان انتقال مجروحان بودند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین خطاب به جهانیان گفته است: «جهانیان نباید در قبال این جنایت و حقایقی که اعلام می‌کنیم، ساکت بمانند. بمباران آمبولانس‌ها جنایتی عامدانه است و از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند.»

سخنگوی ارتش اسرائیل ادعا کرد:

تصرف شهر غزه را به پایان  رسید/ از این پس غزه شمالی و غزه جنوبی داریم

دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل

زیرنویس سیاسی : دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل  امروز ( دو شنبه ) در بیانیه‌ای ادعا کرد که نیروهای ارتش اسرائیل به رهبری تیپ گولانی تصرف شهر غزه را به پایان رسانده و به سمت خط ساحلی  شهر پیشروی می کنند.

 انتخاب در ادامه نوشت : دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای ادعا کرد که نیروهای ارتش اسرائیل به رهبری تیپ گولانی تصرف شهر غزه را به پایان رسانده و به سمت خط ساحلی  شهر پیشروی می کنند.

وی افزود که این مرحله بسیار مهمی در افزایش فشار بر حماس است و عملاً نوار غزه را به “غزه شمالی” و “غزه جنوبی” تقسیم می کند.

تداوم بمباران بی‌امان غزه از سوی جنگنده‌‌های صهیونیستی

جنگنده‌های رژیم اسرائیل مناطق مختلف نوار غزه را بامداد دوشنبه هدف حملات خود قرار دادند که بیشترین این حملات مربوط به غرب شهر غزه بود که رژیم اسرائیل با این حملات قصد دارد از سمت ساحل و غرب به این شهر نفوذ کند.

آمریکا بعد از هشدارهای نصرالله، زیردریایی به منطقه فرستاد

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در ادامه حمایت‌های بی‌حدومرز کاخ سفید از صهیونیست‌ها اعلام کرد که زیردریایی هسته‌ای اوهایو وارد منطقه غرب آسیا شده است.

گفتنی است سید حسن نصرالله جمعه گذشته طی سخنرانی خود گفت که آمریکا باید دست از حمایت‌های خود از رژیم اسرائیل بردارد و مقاومت در صورت هرگونه اشتباه واشنگتن، برای ناوهای آن‌ها نیز خود را آماده کرده است.

افشاگری نشریه اسپانیایی از لشکر مزدوران در ارتش رژیم صهیونیستی

نشریه «ال‌موندو» اسپانیا در افشاگری مهم از وجود ارتش مزدوران در خدمت نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد.

این نشریه مدعی شده است که اسرائیل در  مقابل ارائه پشتیبانی های مالی، لشکری از مزدوران خارجی را در جریان عملیات زمینی خود در نوار غزه به کار گرفته است.

برخی منابع مدعی شده‌اند تل‌آویو به مانند اوکراین در جنگ با روسیه، از نظامیان و مزدوران خارجی برای نبرد با رزمندگان مقاومت فلسطین در نوار غزه بهره می گیرد.

۳۲ شهید در حملات بامدادی به نوار غزه

بمباران بی‌امان غزه از سوی جنگنده‌‌های صهیونیستی

جنگنده‌‌های رژیم اسرائیل در حمله به مناطق مختلف غزه، تعدادی خانه را با خاک یکسان کردند که شهدای این حملات بدین شرح است:

۱۵ شهید در بمباران خانه‌ای در تل‌ السلطان شهر رفح

۱۰شهید در بمباران منطقه الزواید در مرکز نوار غزه

۲ شهید در حمله به خانه‌ای در خیابان العجارمه اردوگاه جبالیا در شمال غره

شهادت یک مادر به همراه ۴ فرزند خود در رفح

القسام: ۶ تانک اسرائیلی را با راکت‌های یاسین ۱۰۵ منهدم کردیم

گردانهای عزالدین القسام اعلام کرد که در روز یک شنبه ۶ تانک اسرائیلی را با راکتهای یاسین ۱۰۵ منهدم کرده و شماری از نظامیان صهیونیست را از پا درآورده است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، القسام در مجموعه بیانیه‌هایی در کانال تلگرامی خود گفته که مبارزان حماس با استفاده از راکتهای بومی یاسین ۱۰۵ موفق شده‌اند در طول روز یک شنبه یک تانک اسرائیلی را در شمال غرب غزه، دو تانک را در تل الهوا در جنوب و سه تانک دیگر را در بیت حانون در شمال غزه منهدم کنند.

همچنین یک سخنگوی القسام در یک سخنرانی ضبط شده اعلام کرد که نیروهای مقاومت طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۴ خودروی نظامی ارتش صهیونیستی را منهدم کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یک شنبه اعلام کرد که از آغاز عملیات در غزه ۳۰ نیروی نظامی خود را از دست داده است.

راکت یاسین ۱۰۵ دارای دو سر جنگی است و به دست گردان‌های قسام طراحی و ساخته شده است که توان تخریب بالایی دارد و با آر‌.پ.‌جی شلیک می‌شود و خودروهای زرهی را منهدم می‌کند، دارای کلاهکی دوگانه است که یکی سپر بیرونی را سوراخ کرده و دومی با نفوذ به داخل بدنه موجب نابودی زره‌پوش یا تانک می‌‌شود. برد موثر آن تا ۱۰۰ متر است اما حداکثر برد آن تا ۱۵۰ متر است اعلام شده است و می‌تواند  تا ۶۰ سانتی‌متر به زره فولادی نفوذ کند.

 هر چند ارتش رژیم صهیونیستی به حملات بی وقفه خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد، اما رزمندگان گروههای مقاومت اسلامی با شجاعت هر چه تمام‌تر به مقابله با تجاوزات زمینی نظامیان صهیونیست ادامه می‌دهند و تا کنون تلفات و خسارتهای سنگینی به آنها وارد کرده‌‌اند.

افزایش شمار شهدای غزه به ۹۷۷۰  نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که طی ۳۰ روز از حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، ۹۷۷۰ فلسطینی که ۴۸۰۰نفر آن‌ها کودک و ۲۵۵۰ تن از آن‌ها زن هستند، به شهادت رسیده اند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین شمار مجروحان در غزه را هم تا این لحظه ۲۴۸۰۸ نفر اعلام کرد.

وی افزود:  ۷۰ درصد از شهدا و مجروحان حمله به غزه زن و کودک هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: هنوز ۲۶۶۰ نفر از جمله ۱۲۷۰ کودک زیر آوار هستند.

این مقام بهداشتی فلسطین تصریح کرد که تنها در ۲۴ ساعت گذشته اشغالگران اسرائیلی دست به ۲۴ کشتار و جنایت فجیع در حق فلسطینیان زدند که طی آن ۲۴۳ نفر به شهادت رسیدند.

 گزارش‌های تکان دهنده پزشکان غزه درباره وضعیت مجروحان

شرایط عجیب و بی سابقه شهدا  مجروحان غزه نشان می دهد رژیم صهیونیستی برای اولین بار از مواد شیمیایی خاص آمریکایی در این حملات استفاده کرده است.

آنتونی بلینکن: ما خواهان هیچ گونه رویارویی با ایران نیستیم

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از گروه‌های مقاومت عراق خواست که پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی در منطقه را هدف قرار ندهند.

بلینکن که در سفری چند ساعته برای دیدار و گفت وگو با نخست وزیر عراق به بغداد سفر کرده بود، پس از این دیدار در اظهاراتی گفت که واشنگتن پیام بسیار واضحی را برای کسانی که نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کنند ارسال کرده است که این کار را انجام ندهید.

وی تاکید کرد: ما خواهان هیچ گونه رویارویی با ایران نیستیم اما همه اقدامات را برای محافظت از نیروها و شهروندان خود انجام خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: واشنگتن تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که درگیری فراتر از غزه گسترش نیابد.

بلینکن در ادامه ادعا کرد که پیشرفت‌های خوبی در بحث آتش بس بشردوستانه در غزه حاصل شده است.

وی اظهار کرد: درباره دستیابی به آتش بس کامل اختلاف نظر وجود دارد اما همه از آتش بس بشردوستانه استقبال می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که مذاکرات بسیار خوب و صریحی با نخست وزیر عراق داشته است.

لاپید: اسرائیل نه جای امنی است و نه در جنگ پیروز می‌شود

رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه در سخنانی اذعان کرد «اسرائیل نه جای امنی است و نه یک کشور اخلاقی و نه یک قدرت منطقه‌ای و در جنگ هم پیروز نمی‌شود . »

«یائیر لاپید» که تا چند ماه پیش نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده و هم اکنون رهبر مخالفان کابینه است در سخنانی اذعان کرد «اسرائیل نه جای امنی است و نه یک کشور اخلاقی و نه یک قدرت منطقه‌ای و در جنگ هم پیروز نمی‌شود . »

انتقادها از رژیم صهیونیستی پس از سخنان «عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی درباره بمباران اتمی نوار غزه به شدت افزایش یافته است.

الیاهو با حضور در برنامه تلویزیونی «کول براما» گفت، «ارتش اسرائیل ضربات قدرتمندی به حماس میزند. اما این صددرصد همان شیوه‌ای است که من میخواهم؟ خیر. شاید ۶۰ درصدش باشد .»

به گزارش «یدیعوت آحارونوت»، الیاهو در پاسخ مجری که پرسید، چه چیزی انتظار دارید آیا انتظار بمب اتم دارید، با بیان اینکه «در غزه کسی نداریم که دخیل نباشد»، گفت: این هم یکی از راه‌هاست. راه دیگر مطمئن شدن از چیزی است که برای ما مهم است. آنها از مرگ نمیترسند پس این کاری نمیکند برای آنها. باید بفهمیم چه چیزی آنها (مردم غزه) را میشکند… ما با اخلاق من‌درآوردی، بازدارندگی ارتش دفاعی اسرائیل را شکسته‌ایم . »

پیشتر موشه ویگلین عضو سابق پارلمان رژیم موقت نیز خواستار استفاده از بمب اتم علیه غزه شده بود. او با عنوان کردن «انتقام خشن» در توییتی نوشته بود: موشک اریخا! موشک اریخا. هشدار راهبردی. قبل از فکر کردن به وارد کردن نیروها[ی زمینی به غزه]. سلاح روز قیامت. این نظر من است.

موشک اریخا، موشکی قاره پیماست که قابلیت حمل کلاهک اتمی دارد و برد آن حدود ۶۵۰۰ کیلومتر است.

منبع خبر: رکنـا