به گزارش زیرنویس از ایلام‌: یونس احمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان ایلام وظیفه نظارت و کنترل بر صادرات فرآورده‌های خام دامی از مرز مهران را بر عهده دارد. وی افزود: دفتر نمایندگی اداره کل دامپزشکی استان ایلام هم اکنون در مرز مهران فعال است، در سال جاری نظارت دامپزشکی […]

به گزارش زیرنویس از ایلام‌: یونس احمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان ایلام وظیفه نظارت و کنترل بر صادرات فرآورده‌های خام دامی از مرز مهران را بر عهده دارد.

وی افزود: دفتر نمایندگی اداره کل دامپزشکی استان ایلام هم اکنون در مرز مهران فعال است، در سال جاری نظارت دامپزشکی ایلام بر صادرات بیش از یک هزار و ۸۷۰ تٌن فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: این فرآورده ها شامل تخم مرغ، دنبه گوسفندی، خوراک ماهی و… بوده است.

احمدی ادامه داد: دامپزشکی استان ایلام بر روند خروج مرغ و گوشت منجمد از مرز مهران طی ایام اربعین نیز نظارت بهداشتی داشته است.

وی بیان کرد: همچنین ۴ هزار قطعه ماهی زینتی با نظارت دامپزشکی از مرز مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه دامپزشکی استان ایلام برای حمایت از تولید به صورت شبانه روزی در تمام موارد نظارت‌های بهداشتی خود را اعمال می‌کند، گفت: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با فرآورده های خام دامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است.

کوثر موسوی/ایلام 

منبع خبر: رکنـا