آمریکایی‌ها با زیردریایی اتمی به منطقه می‌آیند
آمریکایی‌ها با زیردریایی اتمی به منطقه می‌آیند

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از سی‌ان‌ان، ارتش آمریکا در اطلاعیه‌ای نادر اعلام کرد که زیردریایی اتمی ارتش با قابلیت موشک هدایت‌شونده که به خاورمیانه رسیده، پیامی از بازدارندگی است که به وضوح متوجه دشمنان منطقه‌ای می‌شود. زیرا دولت بایدن تلاش می‌کند از درگیری گسترده‌تر در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس جلوگیری کند. فرماندهی […]

- آمریکایی‌ها با زیردریایی اتمی به منطقه می‌آیند

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از سی‌ان‌ان، ارتش آمریکا در اطلاعیه‌ای نادر اعلام کرد که زیردریایی اتمی ارتش با قابلیت موشک هدایت‌شونده که به خاورمیانه رسیده، پیامی از بازدارندگی است که به وضوح متوجه دشمنان منطقه‌ای می‌شود. زیرا دولت بایدن تلاش می‌کند از درگیری گسترده‌تر در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس جلوگیری کند.

فرماندهی مرکزی آمریکا یکشنبه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که یک زیردریایی کلاس اوهایو در حال ورود به منطقه خاورمیانه است. به نظر می‌رسد تصویری که همراه با این اعلامیه منتشر شده است، زیردریایی را در کانال سوئز در شمال شرقی قاهره نشان می‌دهد.
 آمریکایی‌ها با زیردریایی اتمی به منطقه می‌آیند

در این پست رسانه اجتماعی نامی از این زیردریایی ذکر نشده است، اما نیروی دریایی ایالات متحده دارای چهار زیردریایی موشک هدایت شونده کلاس اوهایو یا SSGN است که زیردریایی‌های موشک‌های بالستیک سابق هستند که به جای موشک‌های بالستیک با کلاه هسته‌ای، به موشک‌های کروز تاماهاوک تبدیل شده اند.

هر SSGN می‌تواند ۱۵۴ موشک کروز تاماهاوک را حمل کند که ۵۰ درصد بیشتر از ناوشکن‌های موشک‌های هدایت شونده ایالات متحده است و تقریباً چهار برابر بیشتر از آنچه که جدیدترین زیردریایی‌های تهاجمی نیروی دریایی ایالات متحده مجهز شده اند.  هر تاماهاوک می‌تواند تا یک کلاهک ۱۰۰۰ پوندی با انفجار قوی حمل کند.

منبع: اطلاعات انلاین