به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سرلشکر فایز الدویری، تحلیلگر امور نظامی و راهبردی امروز دوشنبه در تحلیلی از آخرین تحولات عملیات زمینی ارتش اسرائیل گفت: پس از طی ۱۱ روز حمله زمینی ارتش صهیونیستی، شاهد زمین گیر شدن تانک‌ها در ادامه پیشروی هستیم و مبارزان فلسطینی عملکرد بی‌سابقه‌ای در ناکام […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سرلشکر فایز الدویری، تحلیلگر امور نظامی و راهبردی امروز دوشنبه در تحلیلی از آخرین تحولات عملیات زمینی ارتش اسرائیل گفت: پس از طی ۱۱ روز حمله زمینی ارتش صهیونیستی، شاهد زمین گیر شدن تانک‌ها در ادامه پیشروی هستیم و مبارزان فلسطینی عملکرد بی‌سابقه‌ای در ناکام گذاشتن اشغالگران ارایه کرده‌اند.

وی با تمجید از مبارزان فلسطینی در غزه گفت: رزمندگان قسام در غزه در نبرد زمینی عملکرد بهتری از خود در مصاف با سربازانی که از معتبرترین مؤسسات نظامی نخبگان جهان فارغ التحصیل شده‌اند، نشان دادند.

تحلیلگر باسابقه امور نظامی و راهبردی افزود: پس از گذشت ۳۰ روز از بمباران شدید و ۱۱ روز از حمله زمینی به غزه، تانک‌های ارتش اسرائیل همچنان سر جای خود هستند و جز چند متر نتوانسته‌اند پیشروی داشته باشند و ارتش نتوانسته به مواضع و استحکامات مقاومت نفوذ کرده یا دستاوردی نظامی در میدان نبرد کسب کند و عملکرد مبارزان فلسطینی خارق العاده و بی‌سابقه بوده است.

از سوی دیگر، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز امروز دوشنبه خبر داد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه، به ۱۰ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.

القدره با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تنها تیمارستان غزه را هدف قرار داده است، گفت: اسرائیل در ساعات اخیر، ۲۴ کشتار انجام داده است که شمار قربانیان آن به ۲۹۲ شهید رسیده است.
آمریکا و غرب، همسو با جنایات رژیم صهیونیستی، همچنان در پی ادامه جنگ نابرابر علیه مردم غزه هستند؛ هر چند برخی از مسئولان و نهادهای غربی، در ادامه ژستهای انسان‌دوستانه خود، مدعی هستند که برای آتش‌بس در غزه تلاش می‌کنند.

منبع: مـهر