به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی انجمن مدیریت کیفیت ایران، فرزین انتصاریان اظهار کرد:  از سال گذشته تا کنون هدف ما تحقق شعار «وجدان کیفیت» بوده است چراکه شناسایی و انتقال تحولات جهانی در حوزه کیفیت وظیفه ما در انجمن است. وی با اشاره به اینکه «کیفیت؛ دستیابی به ظرفیت رقابتی» به عنوان […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی انجمن مدیریت کیفیت ایران، فرزین انتصاریان اظهار کرد:  از سال گذشته تا کنون هدف ما تحقق شعار «وجدان کیفیت» بوده است چراکه شناسایی و انتقال تحولات جهانی در حوزه کیفیت وظیفه ما در انجمن است. وی با اشاره به اینکه «کیفیت؛ دستیابی به ظرفیت رقابتی» به عنوان شعار جهانی امسال در سال ۱۴۰۲ است، ادامه داد: انجمن مدیریت کیفیت به عنوان یک نهاد مردمی و تشکل تخصصی، بدنبال مدیریت کیفیت است به همین منظور باید تحولات جهانی را شناسایی و به جامعه داخلی انتقال داده و پیگیر باشیم با این تحولات نیز آثار مثبتی در بخش تولید صنعتی و بخش خدمات آشکار شود.

به گفته انتصاریان، کیفیت یک مفهوم ذهنی برای مصرف‌کنندگان است که مسیر متفاوتی را تاکنون گذرانده و از محدوده محصول فراتر رفته است و تضمین کیفیت مد نظر می باشد.

کیفیت به معنای رضایت مشتری

 رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران با تاکید بر اینکه تداوم کیفیت مدنظر است، توضیح داد:  اکنون موضوع کیفیت در مفهوم سازمانی معنا دارد و باید انتظارات ذینفعان را برآورده کند. کیفیت به معنای رضایت مشتری در دنیا از پانزده سال پیش مطرح است.

فرزین انتصاریان با اشاره به استقرار بخش مدیریت کیفیت در سازمان ها و تولیدی ها گفت: راهگشایی در حوزه کیفیت بخش های خودرویی کشور انجام شده است اما وظیفه اجرایی نداشتیم. رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران اظهار کرد: فضای حاکم در جهان تغییر میکند و آثار و تبعات آن در تمام ابعاد زندگی نمود می یابد ما باید در این جریان رسالت اطلاع رسانی را داشته باشیم.

طراحی مدل سام برای ارزیابی کیفیت

 انتصاریان با بیان اینکه بسیاری از شغل‌ها در حال از بین رفتن است ادامه داد: مدل سام یک مدل ارزیابی است که توسط انجمن مدیریت کیفیت ایران طراحی شده است برای اینکه ارکان مدیریتی چگونه نقاط ضعف و قدرت خود را تشخیص داده و نظام مدیریت کیفیتی را ارتقا دهند. به گفته وی، مردم مطالبه‌گر هستند و یک سازمان و تولیدی، ارایه دهنده خدمات باید بداند چطور مطابق با تکنولوژی روز نیاز مخاطب را برطرف کند. انتصاریان تاکید کرد: صاحبان مشاغل در وهله اول باید بقا داشته باشند.

فرزین انتصاریان

رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران

منبع خبر: رکنـا