به گزارش زیرنویس به نقل از رویترز، براساس اعلام وزیر کشور اوکراین، یکی از مقامات ارشد نظامی این کشور، در پی انفجار هدیه‌ای که در روز تولدش دریافت کرده بود، کشته شد. ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین در کانال تلگرام خود نوشت که دستیار والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در روز تولدش پس […]

به گزارش زیرنویس به نقل از رویترز، براساس اعلام وزیر کشور اوکراین، یکی از مقامات ارشد نظامی این کشور، در پی انفجار هدیه‌ای که در روز تولدش دریافت کرده بود، کشته شد.

ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین در کانال تلگرام خود نوشت که دستیار والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در روز تولدش پس از دریافت هدایایی از جمله یک جعبه حاوی نارنجک‌های ساخت غرب که همکارانش به او داده بودند، به خانه برگشت.

کلیمنکو ادامه داد: پسر هِنادی چاستیاکوف، نارنجک‌ها را در دست می‌گیرد و شروع به چرخاندن حلقه متصل به چاشنی می‌کند. هنادی نارنجک را از دست پسرش گرفته و چاشنی فعال می‌شود و انفجاری غم‌انگیر رخ می‌دهد.

کلیمنکو همچنین گفت که همکار هنادی که این هدیه را به او داده بود، شناسایی و دو نارنجک مشابه نیز در دفترش کشف شده است و تحقیقات درباره این ماجرا ادامه دارد.

زالوژنی پیش‌تر با تسلیت و ابراز همدردی با خانواده هنادی، گفته بود که «یک وسیله انفجاری در بین هدایایی که دریافت کرده بود، منفجر شده است.»

تارنمای Ukrainska Pravda نوشت که فرزند ۱۳ ساله هِنادی در این حادثه به شدت مجروح شده است. به گفته یکی از منابع امنیتی اوکراین، هنادی ۳۹ ساله، فارغ‌التحصیل دانشکده نظامی بود و در زمینه کار با نارنجک بسیار تبحر داشت.

زالوژنی در جریان جنگ بیش از ۲۰ ماهه بین اوکراین و روسیه، از جمله شخصیت‌های ممتاز و رده‌بالا بوده است. او هفته گذشته در نشریه اکونومیست نوشت که «جنگ وارد مرحله جدیدی از فرسایش شده که به نفع روسیه است و از کشورهای حامی اوکراین خواست تا فناوری‌های پیشرفته‌تری برای این کشور ارسال کنند.»

اظهارات زالوژنی در حالی است که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین چند روز پیش مدعی شد که جنگ با روسیه و پیشروی نیروهای اوکراین با «بن‌بست» مواجه نشده است.

منبع: مـهر