زیرنویس، گروه بین الملل: تشدید حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه با هدف تحت پوشش قرار دادن حمله زمینی به این منطقه در دستور کار ارتش اشغالگر قرار گرفته است. افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۱۶۳ نفر/ مقابله مقاومت با اشغالگران در طولکرم وزارت بهداشت فلسطین اعلام […]

زیرنویس، گروه بین الملل: تشدید حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه با هدف تحت پوشش قرار دادن حمله زمینی به این منطقه در دستور کار ارتش اشغالگر قرار گرفته است.

افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۱۶۳ نفر/ مقابله مقاومت با اشغالگران در طولکرم

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدای کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون به ۱۶۳ نفر افزایش یافت.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه و با در نظر گرفتن این آمار، شمار شهدای کرانه باختری که از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند، به ۳۷۱ نفر افزایش یافت.

این خبر در حالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه‌شنبه به اردوگاه جنین در کرانه باختری یورش بردند و شماری از فلسطینی‌ها را زخمی کردند. آنها در حملات خود به اردوگاه جنین از بولدوزرهای نظامی برای تخریب محله‌ها و خانه‌های مسکونی فلسطینیان استفاده کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین از نیمه شب گذشته تا بامداد امروز اردوگاه طولکرم را هدف حملات خود قرار دادند و باعث ویرانی گسترده در آن شدند. رزمندگان مقاومت هم با این حملات مقابله کرده و صهیونیست‌ها را هدف تیراندازی سنگین قرار دادند.

افزایش شمار شهدا به ۱۶۳ نفر/ مقابله مقاومت با اشغالگران در طولکرم

«یاسین ۱۰۵» تانک‌ها و نفربر ارتش صهیونیستی را در غزه شکار کرد

گردان‌های قسام دقایقی قبل اعلام کردند که با استفاده از دوش پرتاب «یاسین ۱۰۵» تعدادی از تجهیزات نظامیان صهیونیست در نوار غزه را منهدم کرده اند.

براساس این گزارش، نیروهای فلسطینی موفق شدند ۳ تانک، یک نفربر و یک بولدوزر متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را در نزدیکی اردوگاه الشاطی منهدم کنند.

خبرنگار المیادین گزارش داده بود که محور شمال غربی النصیرات و الزوایده شاهد درگیری‌های سنگین میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست که قصد نفوذ در این منطقه را داشتند بود.

نیروهای مقاومت طی شب گذشته با عناصر اشغالگر که قصد نفوذ به محور جنوبی شهر غزه را داشتند درگیر شدند.

«یاسین ۱۰۵» تانک‌ها و نفربر ارتش صهیونیستی را در غزه شکار کرد

تحلیلگر صهیونیست: هفتم اکتبر روز نکبت اسرائیلی‌ها است

تحلیلگر نظامی روزنامه اسرائیل الیوم گفت که یک ماه پس از عملیاتی که حماس در اسرائیل انجام داد، به این مسئله فکر می‌کنم که ارتش اسرائیل چگونه به شهرک نشینان در مجاورت نوار غزه وعده داده بود که آنها در امنیت و تحت حفاظت هستند، ولی به یک باره پس از حمله حماس کسی را برای دفاع از خود نیافتند.

این تحلیلگر نظامی صهیونیست در ادامه سخنانش اذعان کرد که روز هفتم اکتبر روز نکبت اسرائیلی‌ها بود.

در خبری دیگر، روزنامه اسرائیل الیوم به نقل از یک افسر اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: حماس چیزهای بسیاری از ما می‌داند و آنها از نحوه عملکرد ما به خوبی اطلاع دارند. آنها داده‌های اطلاعاتی دقیقی در اختیار دارند و بر اساس این اطلاعات نتایج خوبی کسب می‌کنند.

تحلیلگر صهیونیست: هفتم اکتبر روز نکبت اسرائیلی‌ها است

توصیه بلینکن به نتانیاهو: لطفا از بمب‌های کوچک‌تر استفاده کنید!

روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا در گزارشی مدعی شد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور در سفر به اراضی اشغالی و دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به منظور کاهش قربانیان غیرنظامی در نوار غزه خواسته است تا اسرائیلی‌ها از بمب‌های کوچک‌تر استفاده کنند!

بلینکن در دیدار آخر هفته با سران کشورهای عربی و همچنین محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، مدعی شد که در گفت‌وگو با نتانیاهو، درباره «اقدامات ملموس» جهت کاهش قربانیان غیرنظامی در غزه، شفاف‌سازی کرده است، هرچند به طور مشخص از این اقدامات صحبتی نکرد!

یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به نیویورک‌تایمز گفته است که این اقدامات نه‌تنها شامل استفاده از بمب‌های کوچک‌تر می‌شود، بلکه جمع‌آوری اطلاعات بیشتر و دقیق‌ درباره مقر و شبکه‌های کنترل و فرماندهی حماس را نیز دربرمی‌گیرد. همچنین به ادعای این منبع، بلینکن از به‌کار بردن نیروی زمینی به منظور جداسازی مراکز غیرنظامی از مقرهای حماس و همچنین کاهش هدف‌گیری‌های کور دفاع کرده است!

واشنگتن روز جمعه مدعی شد که از اسرائیل درباره «تفکر و تحلیلی که پشت حملات هوایی ویرانگر به اردوگاه جبالیا بوده» توضیح خواسته است! نیروهای رژیم صهیونیستی با آنچه کارشناسان «چندین بمب ۲۰۰۰ پوندی(بیش از ۹۰۰ کیلوگرمی) ساخت آمریکا» توصیف کرده‌اند، بخشی از این اردوگاه را با خاک یکسان کرده و «مدعی» شدند که یک فرمانده حماس و چندین شبه‌نظامی را کشته‌اند(به شهادت رسانده)!

توصیه بلینکن به نتانیاهو: لطفا از بمب‌های کوچک‌تر استفاده کنید!

پیام ویژه مقاومت فلسطین در غزه برای ارتش متجاوز / اشغالگران در تیررس موشک‌های کوتاه‌بُرد

سایت شبکه المیادین: بعد از گذشت ۱۱ روز از آغاز حملات زمینی و گسترش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه، اشغالگران صهیونیست همچنان نتوانسته‌اند در مناطق شهری بخش شمالی نوار غزه نفوذ کنند.

نیروهای متجاوز از چند منطقه که به همراه خودروهای زرهی و تانک‌ها قصد نفوذ به آنها را داشتند به ویژه در شرق محله الزیتون و جنوب آن و مناطق شمالی اردوگاه الشاطی و شرق بیت حانون عقب نشینی کرده‌اند.

فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل سختی نفوذ و پیشروی در محورهای گذشته به دنبال ایجاد محورهای فرعی جدید هستند.

نیروهای مقاومت از پوشش شب برای هدف قرار دادن عناصر صهیونیست با استفاده از تجهیزات دید در شب خود و با توجه به احاطه کامل به جزئیات مناطق مسکونی و خیابان‌های غزه استفاده می‌کنند.

ویدئوهای منتشر شده، هدف قرار دادن تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی آن هم در تاریکی شب را نشان می‌دهد که این پیام را به ارتش رژیم صهیونیستی می‌رساند: نظامیان اشغالگر حتی شب‌ها هم نمی‌توانند راحت باشند.

پیام ویژه مقاومت فلسطین در غزه برای ارتش متجاوز

نقش بستن تصویر «ابوعبیده» بر وب‌سایت یک باشگاه ورزشی رژیم صهیونیستی

رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کردند وب‌سایت باشگاه بسکتبال «مکابی» تل آویو هک شده و تصویر «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس بر آن نقش بسته است.

این خبر در حالی است که هک شدن وب‌سایت‌های مختلف متعلق به رژیم صهیونیستی از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی افزایش یافته است.

همزمان با آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، وب سایت روزنامه عبری «جروزالم پست» هدف حمله سایبری قرار گرفت و به صورت کامل از دسترس خارج شد.

نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل درباره توقف جنگ در غزه

پس از کارشکنی آمریکا و انگلیس و ناکامی مجدد نشست غیرعلنی روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل در تصویب قطعنامه توقف جنگ در غزه و برقراری آتش‌بس، «لانا زکی نسیبه»، نماینده امارات در سازمان ملل اعلام کرد روز پنج‌شنبه ۹ نوامبر بار دیگر درباره برقراری آتش‌بس در خاورمیانه، نشست علنی برگزار خواهد.

نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل درباره توقف جنگ در غزه

بنیامین نتانیاهو: با آتش‌بس در غزه مخالفم!

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه آمریکایی «ای بی سی» گفت: بدون آزادسازی اسرا هیچ آتش بسی محقق نخواهد شد.

وی در ادامه در خصوص آینده نوار غزه بعد از پایان جنگ مدعی شد: من معتقدم که اسرائیل برای یک دوره نامشخص مسئولیت کامل امنیت این منطقه را به دست می‌گیرد چرا که دیدیم زمانی که مسئولیت امنیت این منطقه را به دست نداشتیم چه اتفاقی افتاد!

نتانیاهو اضافه کرد: در خصوص توقف چند ساعته درگیری‌ها باید بگویم که ممکن است یک ساعت این منطقه و یا یک ساعت در منطقه دیگر توقف درگیری‌ها رخ بدهد اما آتش بس فراگیر جز با آزادسازی کامل اسرا انجام نخواهد شد.

این در حالی است که نیکلاس دی ریویر، نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد پس از پایان نشست غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ غزه، در جمع خبرنگاران گفت: «با توجه به جدی بودن وخامت وضع انسانی و نیازهای اساسی مردم غزه، فرانسه خواستار یک آتش‌بس فوری بشردوستانه پایدار و مستمر برای کمک به غیرنظامیان در غزه است».

بنیامین نتانیاهو: با آتش‌بس در غزه مخالفم!

تشدید حملات هوایی و توپخانه ای علیه غزه برای پوشش دادن نفوذ زمینی اشغالگران

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند. ارتش اشغالگر همچنین منازل مسکونی در مرکز رفح را هدف قرار داد.

شبکه المیادین گزارش داد که در جریان بمباران ۲ خانه در شرق رفح دست کم ۱۶ فلسطینی به شهادت رسیده و یا زخمی شده و تعدادی نیز زیر آوار مانده‌اند.

قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به حملات خود علیه اردوگاه الشاطی و منطقه مینای غربی در شهر غزه ادامه داده و به سمت این مناطق خمپاره شلیک می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده به دلیل کمبود امکانات، تیم‌های نجات در نوار غزه بسیار محدود عمل کرده و کسانی را نجات می‌دهند که امید به زنده ماندن آنها وجود دارد. پیکرهای بسیاری از شهدای فلسطینی همچنان زیر آوار ساختمان‌های بمباران شده مانده‌اند.

تشدید حملات همه جانبه علیه غزه

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز به صورت گسترده شرق خانیونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد. این در حالیست که جنگنده‌های ارتش اشغالگر مسجد حطین واقع در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که بیمارستان القدس به دلیل بمباران شدید اطراف این بیمارستان و بسته شدن راه‌های منتهی به آن به صورت کامل تعطیل شده است.

همچنین در جریان بمباران اطراف بیمارستان‌های کمال عدوان و القدس در غزه تعدادی از فلسطینی‌ها به شهادت رسیدند.

تنها طی بمباران یک منزل مسکونی در منطقه معن واقع در خانیونس ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند.

درگیری سنگین میان نیروهای مقاومت و اشغالگران در محور جنوبی غزه

از سوی دیگر محور شمال غربی النصیرات و الزوایده شاهد درگیری‌های سنگین میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست که قصد نفوذ در این منطقه را داشتند بود.

خبرنگار المیادین گزارش داد که نیروهای مقاومت طی شب گذشته با عناصر اشغالگر که قصد نفوذ در محور جنوبی شهر غزه را داشتند درگیر شدند.

تشدید حملات همه جانبه علیه غزه

ارتش رژیم صهیونیستی نیز با بمباران گسترده جنوب و غرب شهر غزه تلاش کرد این عناصر نظامی را برای نفوذ در منطقه مذکور تحت پوشش قرار دهد.

این در حالیست که نیروهای مقاومت همچنان برای ممانعت از نفوذ اشغالگران با وجود تشدید حملات هوایی و توپخانه ای علیه نوار غزه ایستادگی می‌کنند. نیروهای مقاومت همچنین در محور تل الهوا واقع در جنوب نوار غزه مانع نفوذ و پیشروی نظامیان اشغالگر شدند.

یورش اشغالگران به کرانه باختری و تخریب اردوگاه طولکرم

در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه سعیر واقع در شمال الخلیل در کرانه باختری یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسید.

رسانه‌های فلسطینی نیز از بازداشت گسترده فلسطینی‌ها در منطقه سموعه واقع در جنوب الخلیل توسط اشغالگران اسرائیلی خبر دادند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین یک منطقه در داخل اردوگاه طولکرم را با شلیک موشک هدف قرار دادند.

تشدید حملات همه جانبه علیه غزه

سرایا القدس اعلام کرد که نیروهای فلسطینی وابسته به گردان طولکرم به صورت گسترده با نظامیان اشغالگر که به این منطقه یورش برده بودند درگیر شده و تعدادی از آنها را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به اردوگاه طولکرم خیابان‌ها و زیرساخت‌های این اردوگاه را تخریب کردند.

اسرائیل هیچ اهمیتی به زندگی انسان‌ها نمی‌دهد

از سوی دیگر مسئول تیم پزشکی نروژ مستقر در نوار غزه در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: سران سیاسی و نظامی اسرائیل هیچ اهمیت به ارزش زندگی انسان‌ها نمی‌دهند.

وی در ادامه افزود: ارتش اسرائیل ذره‌ای احترام برای انسان‌ها و زندگی آنها قائل نیست.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه ای بی سی گفت: بدون آزادسازی اسرا هیچ آتش بسی محقق نخواهد شد.

در حال تکمیل

منبع: مـهر