به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ «اسامه حمدان»، از رهبران ارشد حماس در سخنانی اعلام کرد: «ما از روز اول نبرد واضح و روشن اعلام کردیم، یا مبادله همه اسرا یا آتش‌بس و آزادی اسرای دوتابعیتی. با این حال ارتش رژیم اشغالگر تا این لحظه میزان تلفات حقیقی خود را مخفی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ «اسامه حمدان»، از رهبران ارشد حماس در سخنانی اعلام کرد: «ما از روز اول نبرد واضح و روشن اعلام کردیم، یا مبادله همه اسرا یا آتش‌بس و آزادی اسرای دوتابعیتی. با این حال ارتش رژیم اشغالگر تا این لحظه میزان تلفات حقیقی خود را مخفی نگه داشته است.»

این مقام ارشد حماس افزود: «نتانیاهو ابتدا توافق آزادی اسرای خارجی و گروهی از اسرای اسرائیلی را برهم زد و پس از آن در مورد آزادی ۱۲ نفر از اسرای دوتابعیتی کارشکنی کرد. از سوی دیگر ارتش اسرائیل در تلاش برای نفوذ به مناطق مسکونی در غزه است اما زیر ضربات سخت مقاومت مجبور به عقب‌نشینی شده است.»

حمدان همچنین گفت: «دشمن اشغالگر یا بدون هیچ قید و شرطی از غزه بیرون می‌رود یا توافقی سیاسی را که به عقب‌نشینی این رژیم منجر شود، خواهد پذیرفت. همچنین بلینکن ایده‌ای کلی درباره خروج تمامی گروه‌های مقاومت از معادله اداره نوار غزه ارائه داده و این یک رؤیای آمریکایی است که هرگز محقق نخواهد شد.»

اسامه حمدان تاکید کرد: «از تمامی طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهم ایده‌های بلینکن را کنار بگذارند، زیرا مقاومت در غزه باقی و پابرجا است. دولت آمریکا از عملکرد بد صهیونیست‌ها به خشم آمده و عملکرد مقاومت فلسطین آن را غافلگیر کرده است.»

همزمان با سخنان حمدان، تل آویو با ناامنی ربرو بود و منابع عبری زبان هم اعلام کردند که فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون در پی حمله موشکی اخیر قسام تعطیل شد.

ساعتی پیش از این گردان‌های قسام مجدداً در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه تل آویو را هدف حمله موشکی قرار داده بود.

این دومین حمله موشکی قسام به تل آویو طی کمتر از یک ساعت گذشته به شمار می‌رود.

منابع عبری زبان اعلام کردند که یکی از موشک‌های قسام مستقیماً به داخل تل آویو اصابت کرده است.

کمتر از یک ساعت پیش نیز، گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین) در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی تل‌آویو را موشک‌باران کرد. موشک‌باران تل‌آویو از سوی گردان‌های قسام همزمان با سخنرانی یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی انجام شد. علاوه بر این گردان‌های قسام اعلام کرد که مبارزان قسام نظامیان دشمن را که به نوار غزه نفوذ کرده بودند در محورهای شمال غرب و جنوب غزه با ده‌ها خمپاره سنگین هدف قرار دادند.

گردان‌های قسام به عنوان شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرده است که مجاهدان این گردان‌ها به یاری خداوند طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ خودروی زره‌پوش دشمن (۱۲ تانک، یک نفربر و یک بولدوزر) را در اطراف اردوگاه الشاطئ و بیت حانون به طور کلی یا جزئی منهدم کردند و نیروهای دشمن را با ده‌ها گلوله خمپاره در هم کوبیده و با آن‌ها در محورهای مختلف نبرد وارد درگیری شدند.

امروز همچنین گردان‌های قسام اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در دو محور شمال غرب و جنوب شهر غزه با ده‌ها گلوله خمپاره هدف قرار داده است.

گردان‌های قسام علاوه بر این در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه و بمباران مناطق مسکونی، شهر اشغالی اسدود را هدف حمله موشکی قرار داد.

همچنین در حالی که از ساعاتی پیش درگیری‌های بسیار شدیدی بین مبارزان قسام و اشغالگران اسرائیلی در اطراف اردوگاه الشاطی در جریان است، هواپیماهای اسرائیلی به منظور حمایت از نیروهای زمینی خود در حال بمباران این منطقه با بمب‌های فسفری هستند.

اشغالگران اسرائیلی امروز ضربات سختی را از قسام در اطراف اردوگاه الشاطئ دریافت کرده و تنها در این منطقه از صبح امروز ۱۰ تانک اسرائیلی، یک نفربر و یک بولدوزر منهدم شده است. سه تانک هم در شرق بیت حانون منهدم شده است. از سوی دیگر، قسام اعلام کرد دو تانک دیگر صهیونیست‌ها را در شمال بیت حانون با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است.

منبع: مـهر