اشتباهات متعدد داوران در لیگ برتر موجب برگزاری نشست میان مهدی تاج و اعضای کمیته داوران شد ودر پایان مصوباتی به امضاء رسید که وضعیت داوری در بازی‌های لیگ برتر بهبود پیدا کند. اما یکی از این مصوبات بسیار عجیب و علیه تیم‌های دسته اولی است. به این صورت از این پس داوران پر اشتباه […]

- مصوبه عجیب کمیته داوران علیه تیم‌های لیگ یکی؛ باورکردنی نیست!

اشتباهات متعدد داوران در لیگ برتر موجب برگزاری نشست میان مهدی تاج و اعضای کمیته داوران شد ودر پایان مصوباتی به امضاء رسید که وضعیت داوری در بازی‌های لیگ برتر بهبود پیدا کند. اما یکی از این مصوبات بسیار عجیب و علیه تیم‌های دسته اولی است. به این صورت از این پس داوران پر اشتباه لیگ برتر برای قضاوت و به منظور تنبیه به لیگ یک فرستاده می شوند.

مصوبه از این قرار است: بند ششم برای اولین بار با این صراحت گفته می‌شود. داورانی که در طول فصل اشتباه تاثیرگذار داشته باشند و نتیجه بازی را عوض کرده باشند، نمره‌شان کمتر از ۷.۴ می‌شود. برای مثال بازی باید ۳-۱ می‌شده اما با اشتباه داور ۲-۱ شده است؛ در این شرایط نمره داور ۷.۹ می‌شود، چون بالاخره آن تیم برده است اما زمانی که نتیجه جابجا می‌شود، ۷.۴ می‌شود. اگر داوری سه ۷.۴ بگیرد، یا در نیم فصل یا در پایان فصل به لیگ یک سقوط می‌کند. تفاوتی نمی‌کند کدام داور با کدام درجه باشد. این را به همه داوران می‌گوییم که همه داوران بدانند. پس اگر سه بازی قضاوت کردید و نتیجه بازی جابجا شد، به لیگ یک تنزل پیدا می‌کنید.

این در حالی است که رقابت‌ها در لیگ یک حساس تر است و یک اشتباه ممکن است سرنوشت تیم مدعی صعود به لیگ برتر را تغییر دهد. در لیگ یک موفقیت تنها با صعود به لیگ برتر معنی پیدا می کند و اگر تیمی با اشتباه داوری مواجه شود ممکن است شانس صعود به لیگ برتر را از دست دهد. لیگ یک همانند لیگ برتر برای تیم‌های شرکت کننده اش مهم است و چرا باید بازی‌های لیگ برتر را داور خوب و بازی‌های لیگ یک را داور پراشتباه سوت بزند؟  

منبع: خبـر ورزشی