استقلال با جواد نکونام همچنان در لیگ برتر خوب نتیجه می‌گیرد و اگر ناکامی هفته سوم برابر سپاهان را کنار بگذاریم، تا اینجای کار هیچ تیم دیگری موفق به شکست دادن آبی‌پوشان پایتخت نشده است. البته این نکته را هم نباید فراموش کنیم که داستان تقابل با تیم‌های مدعی قهرمانی متفاوت است و آبی پوشان […]

- پنجشنبه؛ روز خوشبختی استقلال/ نقشه‌ای برای عبور از تراکتور

استقلال با جواد نکونام همچنان در لیگ برتر خوب نتیجه می‌گیرد و اگر ناکامی هفته سوم برابر سپاهان را کنار بگذاریم، تا اینجای کار هیچ تیم دیگری موفق به شکست دادن آبی‌پوشان پایتخت نشده است. البته این نکته را هم نباید فراموش کنیم که داستان تقابل با تیم‌های مدعی قهرمانی متفاوت است و آبی پوشان تهرانی بیستم آبان در ورزشگاه آزادی دومین جدال ۶ امتیازی خودشان در این فصل را تجربه می‌کنند. آنها که در هفته سوم طی یک مسابقه فوق العاده جنجالی مغلوب سپاهان شدند، حالا می‌خواهند در آزادی تراکتور را شکست بدهند تا هم خودشان ۳ امتیاز حساس گرفته باشند و هم اینکه یکی از مدعیان این فصل از گرفتن ۳ امتیاز محروم شده باشد. 

روز خوشبختی

اگر روزهای برگزاری دیدارهای استقلال در فصل جاری را ملاک قرار بدهیم این تیم تاکنون مسابقات خود را در ۵ روز هفته برگزار کرده و فقط روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در لیگ بیست و سوم به میدان نرفته است. استقلالی‌ها در فصل کنونی سه مرتبه دیدارهای خودشان را روزهای پنجشنبه برگزار کرده‌اند و از این سه بازی صاحب ۷ امتیاز شده‌اند. البته جمعه‌ها هم برای استقلال روز خوبی بوده است چون موفق شدند هوادار و آلومینیوم را در آن شکست بدهند. پنجشنبه و جمعه برای تیم‌های پر هوادار به ویژه هنگامی که در خانه خود بازی می‌کنند، روز مناسبی است چون تماشاگر بیشتری در ورزشگاه خواهند داشت به همین خاطر جواد نکونام خیلی دوست داشت مسابقه این هفته با تراکتور هم جمعه انجام شود اما کار به شنبه افتاد و حداقل تا الان تاریخ عوض نشده است.

تکرار ماجرای الهامی

استقلالی‌ها از مسابقه برگزار کردن در روز شنبه هم خاطره بدی ندارند چون همین فصل توانستند مس رفسنجان را در داخل خانه خودش در روز شنبه شکست بدهند و ۳ امتیاز ارزشمند از ساکت الهامی و شاگردانش بگیرند. حالا استقلال دوباره باید در روز شنبه به میدان برود و جواد نکونام بسیار امیدوار است تا همان سرنوشتی که برای ساکت رقم زد را در تهران بر سر پاکو خمس پیاده کند. این دومین مسابقه‌ای خواهد بود که استقلال طی هفته‌های برگزاری لیگ بیست و سوم در روز شنبه انجام خواهد داد و سرمربی استقلال آنقدر هوشیار است که بداند تراکتور از بحران خارج شده و قطعاً در تهران نمایش دفاعی ارائه نمی‌کند.

تنها روز ناکامی

در این فصل تنها روزی که استقلالی‌ها ناکامی را به چشم دیده‌اند، چهارشنبه بوده و بس. آنها در روز چهارشنبه اول شهریور امسال با یک گل مسابقه را به سپاهان در ورزشگاه نقش جهان واگذار کردند. دیداری که البته سر و صدای بسیار زیادی به راه انداخت و ماجراهای فراوانی در دل آن به وقوع پیوست. آبی‌ها غیر از آن مسابقه هیچ شکست دیگری نداشته‌اند و سایر دیدارهای خود را با پیروزی یا مساوی پشت سر گذاشته‌اند. حالا باید ببینیم شنبه پیش رو دوباره به روز خوشبختی استقلال بدل خواهد شد یا اینکه تراکتور در تهران سوغاتی ارزشمندی می‌خرد؟

منبع: خبـر ورزشی