هفته دهم لیگ برتر| ملوان به دنبال جایگاه پرسپولیس!
هفته دهم لیگ برتر| ملوان به دنبال جایگاه پرسپولیس!

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مسابقات هفته دهم لیگ برتر فردا با انجام ۴ مسابقه آغاز می شود. مربیان تیم ملی و سازمان لیگ تعامل کردند تا رقابت های این هفته بدون تغییر برگزار شود و لیگ که کم کم به نقطه جوشش می رسد ادامه پیدا کند. البته هفته گذشته قضاوت های فاجعه بار […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مسابقات هفته دهم لیگ برتر فردا با انجام ۴ مسابقه آغاز می شود. مربیان تیم ملی و سازمان لیگ تعامل کردند تا رقابت های این هفته بدون تغییر برگزار شود و لیگ که کم کم به نقطه جوشش می رسد ادامه پیدا کند. البته هفته گذشته قضاوت های فاجعه بار داوران صدای اعتراض همه تیم ها را در آورد و امیدواریم با جلسه درمانی! داوران این هفته بهتر قضاوت کنند. 

نگاهی به مسابقات فردا می‌اندازیم:

گل گهرسیرجان – مس رفسنجان؛ دربی کرمان

دربی کرمان جذاب خواهد شد چون مس رفسنجان به اوج آمادگی رسیده و با سه برد متوالی ۱۴امتیاز شده و به رده ششم جدول لیگ صعود کرده است اما گل گهرسیرجان که دو بازی کمتر از حریف خود در جدول لیگ دارد با ۱۰ امتیاز در رده دهم جدول ایستاده است. در شش مسابقه دو تیم در لیگ برتر ۴ بازی مساوی تمام شده و گل گهر هم دو مسابقه را برده است اما مس رفسنجان هنوز موفق به پیروزی در دربی استان کرمان نشده است.

ساکت الهامی قبل از شروع فصل ادعا کرده بود اگر سرمربی تیم ملی شود کره جنوبی را در سئول،ژاپن را در توکیو و عربستان را در ریاض شکست می دهد و حالا که او سرمربی تیم ملی نشده ولی شاید بهترین فرصت است تا طلسم نبردن تیم مس را در دربی بشکند و گل گهر را در سیرجان شکست بدهد!گل گهر ۴ هفته است که در لیگ برتر پیروز نشده  و این تیم هم به دنبال قطع نوار ناکامی های خود است.

پیکان – شمس آذر قزوین؛ غول کش به تهران رسید!

 شاید یکی از فنی ترین مسابقات هفته را در این دیدار بدون تماشاگر شاهد باشیم! چون هر دو تیم فوتبالی هجومی و زیبا را در دستور کارشان قرار داده اند. رسول خطیبی مقابل تیم های بزرگ مثل پرسپولیس و سپاهان هیچ وقت دست به دفاع نزد ولی در نتیجه گیری موفق نبوده و اکنون با ۷ امتیاز در رده دوازدهم جدول لیگ ایستاده و سه هفته است که فقط یک امتیاز گرفته است. شمس اذر اما در سه هفته اخیرش لقب غول کش لیگ را گرفته و توانسته تراکتور را در تبریز، فولاد را در اهواز شکست بدهد و استقلال را در قزوین متوقف کند.این نخستین مسابقه تاریخ دو تیم در لیگ برتر است. پیکان یک نقص بزرگ دارد و آن هم گل نزنی مهاجمانش است به طوریکه این تیم فقط ۵ گل زده دارد.

داور دربی ۱۰۱ که مصدوم شد این بازی مهم را قضاوت خواهد کرد. اشکان خورشیدی دوباره به میادین بازگشته و این مسابقه برای بازیکنان وکادرفنی دو تیم کمتر از دربی نیست و خورشیدی کار سختی برای قضاوت این بازی دارد.

ملوان – استقلال خوزستان؛ قوی سپید خزر جانشین پرسپولیس می شود؟

ملوان با مهدی تارتار تیمی با شخصیت شده که در جدول لیگ بین مدعیان قرار گرفته است. حضور در رتبه سوم جدول لیگ برای ملوان یک جایگاه رویایی محسوب می شود انتظارات از تیم ملوان بالا رفته و اگر این تیم فردا بتواند در خانه تیم قعرنشین جدول لیگ را شکست بدهد حتی به صورت موقت بالاتر از پرسپولیس در جدول لیگ قرار می گیرد. ملوان با ۱۳ گل زده بیشتر از استقلال صدرنشین و پرسپولیس گلزنی کرده و روی کاغذ کار راحتی مقابل آبی پوشان جنوب دارد.

استقلال خوزستان هم بعد از ۶ باخت متوالی دو مساوی گرفته و نوار باخت های سریالی قطع شده اما این تیم اگر می خواهد درلیگ  برتر ماندگار شود باید به دنبال برد و سه امتیاز باشد که در بندر انزلی و مقابل ملوان این کار برایش شبیه ماموریت غیرممکن است! تیمی که فقط ۴ گل زده در این فصل دارد.

فولاد خوزستان – آلومینیوم اراک؛ پایان ناکامی قرمزپوشان اهوازی؟

داور این مسابقه از بازیکنان دو تیم معروف تراست!روح الله شریفی داماد رئیس کمیته داوران خداد افشاریان است! مردی که باعث اعتراض های زیاد تیم ها به نحوه قضاوت داوران شده است.

فولاد با ۶ امتیاز در رده پانزدهم جدول لیگ قرار گرفته که رتبه ای فاجعه بار برای این باشگاه خوب و صنعتی است. قرمزپوشان اهوازی فقط ۳ گل در این فصل زده اند و حالا باید میزبان تیمی باشند که دفاع کردن را خوب بلد است. آلومینیوم ۱۳ امتیازی در رده هفتم جدول قرار دارد. باید دید فولاد می تواند از این مسابقه خانگی سه امتیاز را بگیرد و خود را از قعر جدول جدا کند یا همچنان روی خط ناکامی می ماند.

برنامه مسابقات هفته دهم

هفته دهم؛ گرامیداشت شهادت پدر موشکی ایران شهید سرلشگر پاسدار حسن طهرانی مقدم

جمعه ۱۹ آبان

پیکان تهران – شمس آذر قزوین / ساعت ۱۵ – ورزشگاه پاس قوامین تهران

ملوان بندرانزلی – استقلال خوزستان / ساعت ۱۵ – ورزشگاه تختی انزلی

گل‌گهر سیرجان – مس رفسنجان / ساعت ۱۵ – ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان

فولاد خوزستان – آلومینیوم اراک / ساعت ۱۶:۴۵ – ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

شنبه ۲۰ آبان

استقلال – تراکتورتبریز- ساعت ۱۵- ورزشگاه آزادی تهران

صنعت نفت آبادان – هوادار تهران- ساعت ۱۵:۳۰- ورزشگاه تختی آبادان

یکشنبه ۲۱ آبان

نساجی مازندران – ذوب‌آهن اصفهان- ساعت ۱۵- ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

فولادمبارکه سپاهان اصفهان – پرسپولیس- ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

پایان پیام/





منبع: فارس