نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان از نفوذ گسترده زمینی به نوار غزه عاجز هستند و در تازه‌ترین دور درگیری‌ها بین رزمندگان مقاومت و اشغالگران، یک تانک، سه خودرو زرهی و یک بولدوزر آنها منهدم شد.

 

نبرد طوفان الاقصی در حالی وارد سی و چهارمین روز خود می‌شود که تلاش نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی برای نفوذ گسترده به نوار غزه همچنان با شکست مواجه می‌شود و به طور همزمان شدت درگیری‌ها بین رزمندگان مقاومت و صهیونیست‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری افزایش یافته است.

انهدام یک تانک، سه خودرو زرهی و یک بولدوزر صهیونیست‌ها در غزه

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت «یاسین ۱۰۵» در منطقه «التوام» غزه منهدم کرد.

گردان‌های قسام همچنین از انهدام سه خودروی نظامی و یک دستگاه بولدوزر اشغالگران با راکت یاسین ۱۰۵ در اطراف اردوگاه الشاطی در شمال نوار غزه خبر داد.

رزمندگان نیروهای شهید «عمر القاسم» هم اعلام کرد که با گلوله‌های آرپی جی یک نفربر نظامی اشغالگران را که قصد نفوذ به شمال غرب شهر غزه را داشت، هدف قرار دادند.

انهدام تجهیزات نظامی صهیونیست‌, راکت یاسین ۱۰۵, گردان های قسام - انهدام تجهیزات نظامی صهیونیست‌ها با راکت«یاسین۱۰۵» گردان های قسام

ویران شدن ۶۰ مدرسه در غزه / محرومیت ۳۰۰ هزار کودک فلسطینی از تحصیل

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه گفت که ۶۰ مدرسه به علت بمباران مستقیم رژیم صهیونیستی از خدمت‌رسانی خارج شده است.

وی طی سخنانی افزود که ۲۵۵ هزار آواره فلسطینی در مدارس سازمان (آن روا) در شهر غزه و مناطق شمالی نوار غزه ساکن هستند و این سازمان یک ماه است که آنها را به حال خود رها کرده است.

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آن روا) هم در نشست خبری درباره تحولات غزه گفت: حدود ۳۰۰ هزار کودک فلسطینی به علت جنگ اسرائیل علیه غزه از تحصیل محروم هستند.

«فیلیپ لازینی» تصریح کرد: برقراری فوری آتش‌بس در غزه می‌تواند از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کند و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا باید هر چه سریع‌تر آتش‌بس فوری در غزه را خواستار شود.

وی افزود: کمک‌های بشردوستانه اندکی که از طریق گذرگاه رفح وارد غزه می‌شود، بسیار کمتر از حد مطلوب است.

لازینی تأکید کرد: ۷۰۰ هزار فلسطینی اکنون در ۱۵۰ ساختمان متعلق به آن روا در مناطق مختلف نوار غزه ساکن هستند. حدود ۵۰ ساختمان از جمله چند مدرسه به علت حملات هوایی اسرائیل خسارت دیده است.

کمیسر سازمان آن روا همچنین پایان محاصره نوار غزه و ارسال فوری و بی‌قید و شرط کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را خواستار شد.

انهدام تجهیزات نظامی صهیونیست‌, راکت یاسین ۱۰۵, گردان های قسام - انهدام تجهیزات نظامی صهیونیست‌ها با راکت«یاسین۱۰۵» گردان های قسام

هلاکت افسر صهیونیست در درگیری‌های غزه

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در درگیری‌های روز چهارشنبه در نوار غزه یک افسر اشغالگران به هلاکت رسیده و پنج نظامی دیگر زخمی شدند. این ارتش اعلام کرد که با هلاکت این افسر، شمار کشته‌هایش از زمان آغاز تلاش برای ورود زمینی به غزه به ۳۵ نظامی افزایش یافته است و دست‌کم ۲۶۰ نظامی هم زخمی شده‌اند.

ارتش اشغالگر همچنین از به صدا در آمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه از جمله شهرک «ناحل عوز» خبر داد.

بمباران بیمارستان کودکان در غزه

منابع فلسطینی اعلام کردند که در ادامه حملات هوایی وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، جنگنده‌های این رژیم ورودی‌های بیمارستان کودکان «النصر» غزه را هدف قرار دادند و شماری را زخمی کردند.

در حملات هوایی اشغالگران به محله التفاح در شرق شهر غزه هم شماری زخمی شدند. یک فلسطینی نیز در بمباران محله البرکه در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه به شهادت رسید.

شهادت دو فلسطینی در بیت لحم و الخلیل

همزمان با تشدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، نظامیان اشغالگر به کرانه باختری هم یورش بردند و یک فلسطینی در منطقه «بیت فجار» در جنوب بیت لحم به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. یک فلسطینی هم به ضرب گلوله اشغالگران در شهرک «دورا» در الخلیل به شهادت رسید.

رزمندگان مقاومت هم با یورش نظامیان اشغالگر به اردوگاه «الامعری» در رام الله مقابله و به شدت با آنها درگیر شدند.

گروه‌های مقاومت از هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست و تجهیزات آنها با بمب‌های دست‌ساز و تیراندازی سنگین در ورودی اردوگاه جنین خبر دادند.

صلیب سرخ: هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد

سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت که هیچ جای امنی در نوار غزه وجود ندارد.

وی افزود که باید اجازه داده شود تا کمک‌های بشردوستانه به صورت گسترده و هر چه سریع‌تر از طریق گذرگاه رفح وارد نوار غزه شود.

شروع طوفانی گروه عرین الاسود در کرانه باختری در حمایت از غزه

گروه مقاومت «عرین الاسود» بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای مسئولیت بیش از ۱۴ عملیات تیراندازی در منطقه نابلس و اطراف آن، از منطقه دیر شرف تا کنارگذر زواتا و پست‌دیدبانی جرزیم، منطقه عیبال و ایتمار، آلون موریه و منطقه المربعه ضد اشغالگران را در کرانه باختری بر عهده گرفت.

در بیانیه گروه مقاومت فلسطینی در کرانه باختری خطاب به «محمد الضیف»، «صالح العاروری» و دیگر فرماندهان مقاومت در نوار غزه آمده است که به یاری خداوند، کرانه باختری به عنوان شمشیر و سپر مقاومت نوار غزه خواهد بود.

بمباران بیمارستان کودکان در غزه/هلاکت افسر صهیونیست به‌دست مقاومت

جنایت جدید صهیونیست‌ها در اردوگاه جبالیا

جنگنده‌های اسرائیلی در تازه‌ترین جنایت خود در غزه دو خانه را در اردوگاه جبالیا بمباران کردند که طی آن ۳۰ فلسطینی شهید و شماری هم مجروح شدند.

بر پایه این گزارش، در سی و چهارمین روز جنگ غزه، حملات رژیم غاصب صهیونیستی به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های حیاتی در غزه ادامه دارد و در موج تازه این جنایت، در بمباران دو باب منزل توسط صهیونیست‌ها در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه ۳۰ نفر شهید و شماری هم مجروح شدند.

حزب الله به موشک‌های ضد کشتی «یاخنوت» دست یافته است

رویترز با اذعان به توان موشکی جنبش حزب الله لبنان در هدف قرار دادن ناوهای رزمی آمریکا از دستیابی نیروهای مقاومت لبنانی به موشک‌های قدرتمند «یاخونت» خبر داد.

بر پایه این گزارش، این موشک‌ها ۳۰۰ کیلومتر برد دارد و بر ضد ناوها و ناوچه‌ها استفاده می‌شود.

در همین ارتباط، دو منبع آگاه روز چهارشنبه به خبرگزاری رویترز گفتند: حزب‌الله لبنان توانایی‌های موشکی خود علیه کشتی‌ها را به شدت افزایش داده و خصوصاً به موشک‌های ضد کشتی «یاخونت»، ساخت روسیه با برد ۳۰۰ کیلومتر مجهز شده است.

رویترز می‌افزاید سال‌هاست گزارش‌هایی از دریافت این موشک‌ها توسط حزب‌الله از سوریه منتشر می‌شود. روسیه حدود یک دهه پیش این موشک‌ها را به دولت بشار اسد تحویل داده بود.

بمباران بیمارستان کودکان در غزه/هلاکت افسر صهیونیست به‌دست مقاومت

العاروری: تحرکات سرنوشت‌سازی در کرانه باختری علیه صیهونیست‌ها در راه است

صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب در سخنانی اعلام کرد، دشمن صهیونیست تعداد بیشتری از تانک‌های منهدم شده و نیروهای کشته شده خود را از غزه عقب خواهد کشید.

مقام ارشد حماس افزود: به یاری خداوند شاهد تحرکی از کرانه باختری خواهیم بود که تمامی معادلات را برهم خواهد زد. سرانجام این نبرد استقلال و آزادی خواهد بود.

العاروری با تقدیر از حمایت جبهه مقاومت از مقاومت غزه گفت: عملکرد محور مقاومت خوب و پیشگام بوده، به ویژه حزب الله و یمن و ما خواستار مقاومت بیشتر و مشارکت پررنگ‌تر در نبرد طوفان الاقصی هستیم.

عضو جنبش حماس با اشاره به فتنه‌اندازی‌ها در میان گروه‌های فلسطینی گفت: برخی به دنبال اختلاف افکنی بین ما و تشکیلات خودگردان در مورد شرایط پس از جنگ هستند. کشورهای اسلامی و عربی باید روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده و در کنار مردم غزه بایستند.

مقام ارشد حماس درباره آتش‌بس خاطرنشان کرد که دشمن صهیونیستی باید بها بپردازد و آزادی اسرا در مقابل اسرا خواهد بود و ما کاملاً در این زمینه جدی هستیم و موضع رسمی حماس در مورد اسرا این است که آزادی ملت از آزادی اسرا آغاز خواهد شد.

صالح العاروری درباره ادعای پیشروی ارتش صهیونیستی در نوار غزه تصریح کرد: این نبرد آثار و پیامدهایی را در پی خواهد داشت و دشمن صهیونیستی هرچه بیشتر به داخل غزه نفوذ کند، خسارت و تلفات در میان نیروهایش بیشتر خواهد شد. غزه بسیار بزرگ‌تر از تو (نتانیاهو) و غیر تو است، هرگز قادر به شکست مقاومت در غزه نخواهی بود، نه تو و نه غیر تو.

بمباران بیمارستان کودکان در غزه/هلاکت افسر صهیونیست به‌دست مقاومت

محمود عباس: غزه بخش جدایی‌ناپذیر سرزمین فلسطین است

رئیس تشکیلات خودگردان روز چهارشنبه در تماس‌های جداگانه تلفنی با نخست‌وزیران کشورهای هلند و استرالیا بار دیگر با رد قاطع راه‌حل‌های موقت درباره نوار غزه، اعلام کرد که غزه بخش جدایی‌ناپذیری از کشور فلسطین است.

محمود عباس همچنین لزوم توقف فوری جنایت‌های نسل کشی و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، برقراری آتش بس، تسریع در ورود کمک‌های امدادی و بشردوستانه به این نوار، توقف حملات شهرک نشینان تروریست و نیروهای اشغالگر به شهروندان فلسطینی و آزادسازی کامل بودجه تشکیلات از سوی صهیونیست‌ها را مورد تاکید قرار داد.

منبع: مـهر